/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Skattesættelse
Fra : David2000
Vist : 591 gange
100 point
Dato : 15-03-11 09:54

Hej

Er der nogen der kan fortælle mig hvad følgende betyder?

hvilken økonomisk politik "skattesættelse " henregnes under?

Mvh, david2000

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 15-03-11 09:57

tror det hører under skattepolitik.

du ved mere til de rigeste og mindre til de fattigste

Kommentar
Fra : David2000

Dato : 15-03-11 10:04

Hej ,

Jeg skulle bare læse følgende og svar på det ovennævnte spørgsmål.

De konservative:
"valget står ikke mellem velfærd og skattelettelse. Tværdimod de to ting hænger sammen. Pengene skal tjenes før de kan fordeles til velfærd.
væksten kommer for alvor i gang, når man sænker skatten på arbejde. de får flere hænder ud på arbejdsmarkedet. så alle de ekstra velfærdsopgaver kan blive udføret.
samtidig vil lavere skat på arbejde tiltrække og fastholde de gode hoveder- både fra danmark og fra udlandet-så vi kan få glæde af dem i danske virksomheder.
det er det der skal til for at øge konkurenceevnen.
det er denne gode spiralvi skal have mere gang i, så vi kan fast holde væksten og øge velfærden i det danske samfund.

konservative vil fortsætte den dynamiske udvikling og sikre stabiliteteni din privat økonomi. venstrefløjen vil sætte skatterne i vejret og bramse væksten."

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 15-03-11 10:12

Hvor langt vil du sænke skatten.............. i Kina og Indien arbejder de for 2$ fra tidlig morgen til sent aften, henvisning (TV program blod sved T-shirt) vi kan ikke konkurre på lønningen !!! men vi kan konkurerre på viden,

og grundlaget for viden er lige adgang til uddannelses instituioner. lige adgang til sygehusvæsenet, osv.

+ de 10 største selskaber i DK betaler 0 kr i skat, de trækker alle deres udgifter fra i skat, og deler deres overskud ud til aktionærerne.

hvis skatten skal sænkes skal den vel sænkes for lavt og mellem lønnede det er dem som har det hårdest.

tror det er svaret på spørgsmålet

hilsen cimbombom

Kommentar
Fra : pve

Dato : 15-03-11 10:50

Citat
+ de 10 største selskaber i DK betaler 0 kr i skat, de trækker alle deres udgifter fra i skat, og deler deres overskud ud til aktionærerne.
. Måske var det en ide at undersøge lidt fakta inden man kommer med sådanne påstande. Jeg er klar over at du gerne vil føre lidt politisk propaganda, men gør det dog i en tråd af PeterT, du vil helt sikkert få pointene der.

Cimbombom mener du ikke Skattelettelse ? - der vil nok altid være en tendens til at venstrefløjen vil løse problemer med at sætte skatten op mens den borgerlige fløj er mere til at det modsatte med den begrundelse at dette skaber mere vækst og dermed gang i hjulene. Hvad der er rigtigt tror jeg ikke der er noget endegyldigt svar på, meget afhænger jo også af resten af verden.

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 100 point
Dato : 15-03-11 11:06

Jeg troede også du mente Skattelettelse, men:
Skattesættelse er et meget gammelt ord, der nu misbruges...

Her er et eksempel:

Den aarlige Vinding ved Gaardens Nedlæggelse og Skattesættelse udgjør tilsammen 506 Rdl. 45 ß. Anm. Den Kanon, som ved Salget blev budt A: 1768, udgjorde 1711 Rdl. 40 ß. og de ...

Det er vel ikke værre end ordet "Ligning", som også beskatter dig?

Der er for mange der vil nyde og for få der vil yde i dette land, det er hovedproblemet...

De multinationale kan man ikke brand beskatte, så flyttes overskuddet ved hjælp af intern afregning.
Og arbejdspladserne vi har mistet under krisen kommer ikke tilbage herhjemme, vi er for dyre...

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 15-03-11 11:13

Det lyder som om de konservative vil genbruge Ronald Reagans skattepolitik fra 1980'erne, han blev enormt populær på det, blev genvalgt. tiljublet osv., Sovjetunionen, østblokken og muren faldt osv.

Det er nok det de tænker på.

Men at USAs økonomi gik helt i smadder, uligheden steg osv., har de konservative sikkert glemt i kampen mod spærregrænsen og mod Liberal Alliance, der står for det samme.

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 15-03-11 11:59

Jeg har ikke noget i mod skattelættelse, hvis de er finanserede. Vi kan jo se at underfinanserede skattelettelser går ud over velfærden,

det er rigtigt at skattelættelser kan øge konkurrence evnen en smule i lande som DK, men vi skal nok konkurrere mest på ny tænkning, grøn teknologi og ved at støtte folk der vil tage en uddannelse,

det er en balancegang, det gælder om at finde balancen mellem skatteprocenten og velfærden, skatten kan både sænkes og lempes.

Godkendelse af svar
Fra : David2000

Dato : 15-03-11 12:01

Tak for svaret svendgiversen.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 15-03-11 12:04

Selv tak,

nogle erkender problemerne...

Kommentar
Fra : pve

Dato : 15-03-11 16:04

Citat
nogle erkender problemerne...
- ja, bare surt at meningsmålingerne er imod dem...

Citat
De multinationale kan man ikke brand beskatte, så flyttes overskuddet ved hjælp af intern afregning.
Og arbejdspladserne vi har mistet under krisen kommer ikke tilbage herhjemme, vi er for dyre...
- ja vores skattesats er lidt i den høje ende, det er lidt dyrt for arb.giverne at skabe arbejdspladser og vækst når almindelige arbejdstagere brandbeskattes. Ang. de interne afregningspriser så skal det være på markedsvilkår, hvilket skattevæsnet jo også fører tilsyn via de krav der er til virksomhedernes transfer oricing dokumentation, så det er måske lidt misvisende at sige at man bare flytter overskudet ud til et lavtbeskattet land.