/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
mangler farve
Fra : fran32
Vist : 501 gange
150 point
Dato : 15-05-03 08:10

hvorfor printer min patron ikke den røde farve efter genfyld.
der er ingen luft i. patronen er en HP c6578d

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 15-05-03 08:27

Patronen kan være defekt. Hvis de løber tør inden genfyld, kan de gå i stykker. Dette gælder især HP patroner.
Den kan evt. trænge til en grundig rensning.

MVH

Accepteret svar
Fra : summer

Modtaget 160 point
Dato : 15-05-03 08:59

Prøv at sætte patronen (kun dyserne) i en kop lunken vand med lidt eddike i - ca. en time. Læg mærke til om den røde farve siver ud også. Du kan også prøve med centrifugalkraften. Læg en klud/køkkenrulle i bunden af en plasticpose. Placer patronen her på med dyserne ned ad. Bind så for posen med en tilstrækkelig stærk snor. Nu kan du slynge patronen rundt og lade centrifugalkraften presse blækket ud af dyserne. Hvis den røde farve komme ud nu og du stadig ikke kan printe med den, er der ikke megen håb.
Jeg har haft held med begge metoder et par gange, men det er ikke nemt at få gang i en patron der først er gået død.

Held og lykke
summer

Kommentar
Fra : lindvedkristen

Dato : 28-05-03 12:33

EN HP 78 PATRON SOM LØBETR TØR BRÆNDER DYSERNE OG SÅ FUNGER DEN IKKE MERE OG VIL ALDRIG KOMME TIL DET.
MVH
KLI

Kommentar
Fra : fran32

Dato : 28-05-03 15:05

Er det generelt for den type at de brænder af i det øjeblik de løber tør

Kommentar
Fra : stormfeldt

Dato : 28-05-03 15:11

Min erfaring er at Hp 78 patron er lidt speciel at fylde rød farve på. Og at man skal føre nålen temmelig langt ned for at fylde den rigtigt, og uden luft det er dog lykkedes mig at finde ud af det. Men har også to patroner liggende, som jeg aldrig får i gang. Sikkert som lindvedkristen skriver, de er brændt af ?
På et tidspunkt købte jeg et farvepåfyldnings sæt hos Alta, der var nålene spidse, og ikke flade i enderne som på dem jeg havde i forvejen.
Det betød at jeg kunne føre nålen længere ned, og det fungerede fint en tid. Jeg fyldte den flere gange på den måde,Indtil jeg åbenbart fik prikket hul i den pose der angiveligt skulle ligge inde i patronen, så løb farven ud og patronen var ødelagt. Jeg kunne godt bruge et tværsnit af de patroner, så man kan se hvor man må trykke nålen ned.
Stormfeldt

Kommentar
Fra : DK93

Dato : 28-05-03 15:36

Der er ingen gummimembran i farvepatronen - har selv haft en sådan skilt ad. det er kun i den sorte.
Her er nogle gode link:
http://www.fyldselv.dk/
http://www.sigurdrasmussen.dk/srvejl/hjset.htm
http://www.fyldselv.dk/HPInkLevel.htm

Da det er 14 dage siden dette spm. blev oprettet og patronen stadig ikke virker??? tror jeg godt du kan glemme at få den igang igen fran32. Du kan selvfølgelig ligesågodt eksperimentere med det.

mv
dk93

Kommentar
Fra : stormfeldt

Dato : 28-05-03 15:51

Til DK93
Det du siger, er at der ikke er noget der kan prikkes i stykker i 78´er patronen ?
Har jeg forstået det rigtigt ?
Stormfeldt

Kommentar
Fra : DK93

Dato : 28-05-03 18:42

Ikke i farvepatronen, men stikker man helt i bund, kan man selvfølgelig ødelægge blækudgangen til dyserne. I den jeg havde skilt ad, var der tre kamre uden membran, meget enkelt. Om det gælder alle HP's farvepatroner kan jeg af gode grunde ikke vide.

mv
dk93

Kommentar
Fra : stormfeldt

Dato : 28-05-03 18:59

Tak dk93

Stormfeldt

Kommentar
Fra : mzh

Dato : 29-05-03 20:03

er der nogen der kender en god og hurtig slankekur jeg syntes ikke om suppe-kuren hilsen MZH

Godkendelse af svar
Fra : fran32

Dato : 03-06-03 10:14

Tak for svaret summer. Det virkede perfekt.

Kommentar
Fra : summer

Dato : 03-06-03 10:50

Velbekomme. Så var du heldig denne gang
mvh
summer