/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
optagning af akustisk guitar
Fra : dani789
Vist : 456 gange
100 point
Dato : 13-03-11 20:13

ja jeg vil gerne optage min akustiske guitar men ved ik hvordan,
hvordan skal jeg optage det?
hvad skal jeg bruge?
kan jeg finde nogle ting der kan holde sig under de 1000kr?
efter som det er noget jeg vil prøve så vil jeg ikke bruge flere tusinde kroner på det, bare optage det og måske lægge rytme ind selv osv og så på youtube

Kommentar
Fra : jqb

Dato : 13-03-11 20:27

Du skal nok have fat i en pickup eller en clip-mikrofon.

Se fx denne pickup: http://www.aage.dk/shop/pickuper-akustisk/seymour-duncan/woody-humbucker-sa-3hc.html

Kommentar
Fra : dani789

Dato : 13-03-11 20:33

jqb:
er det sådan en man bare sætte i nærheden eller sådan noget?

kan du forklare hvad man skal med den og hvad/hvordan den skal sættes til

Kommentar
Fra : jqb

Dato : 13-03-11 20:46

Pickuppen skal monteres på guitaren. Se fx på http://www.youtube.com/watch?v=iItRk7hy4Ck&feature=related (det er et andet mærke, men princippet er det samme).

Kommentar
Fra : dani789

Dato : 13-03-11 20:54

nåårh ok, men har faktisk lige snakket men min papfars svoger (der har meget forstand på den slags) og han fandt mig en board der kan optage flere instrumenter og lægge dem sammen og så over på pc´en så får altså ikke brug for den der alligevel. men tak fordi du svarede

Annuller spørgsmålet
Fra : dani789

Dato : 13-03-11 20:56

Fandt svaret uden for hjemme siden

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 13-03-11 20:58

Anskaf dig en Mikrofon og optage dit guitarspil gennem computeren.
Forhøre dig i den lokale musikforretning....