/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Søger fugle lyd
Fra : nomore
Vist : 1768 gange
100 point
Dato : 13-03-11 19:55

Er det viber? eller hvad, der altid flyver i kæmpeflokke
og ikke i ret mange dage om sommeren, og for nogle
laver en larm uden lige = elsker lyden af den store flok fugle
da det minder mig om sommer.
Nå, men savner en lydfil af det, link til samme _ TAK
Helst uden menneskabt støj i filen.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 13-03-11 20:22

Viber flyver ikke i kæmpeflokke om sommeren.

http://danske-dyr.dk/Sv%C3%A6r/dyr/Vibe/medier/lydklip/?media_id=126052&media_caption=Optagelse%3A%20Benny%20G%C3%A9nsb%C3%B8l

Mon du tænker på stæreflokke, der samles i eftersommeren

Filmklip med stæreflokke (allersidst kan lyden høres)

http://www.vadehavsfestival.dk/2010/Arrangementer/Sort%20Sol%20-%20Starling%20Magic.aspx

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 13-03-11 20:34
Kommentar
Fra : momomo

Dato : 13-03-11 20:49

Prøv om du kan finde fuglene her
http://www.maelkevejen.dk/dansk/fugle.html

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 13-03-11 21:38

Fine link´s, men kan sg_ ikke lige finde en lyd der passer,
det skal LYDE som dette

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 13-03-11 21:39

Altså ikke mennesker = men lyden fra fugle

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-03-11 22:50

Viben er nem at kende på lyden som har givet fuglen sit navn, af en eller anden grund blokerer min firewall for lyd i Dovas link så jeg kan ikke høre den lydoptagelse, det kan jeg til gengæld her:
http://www.fugle-net.dk/stemmer/vibe_st.htm
klik på vibe så åbner en player som spiller den karektaristiske sang/fløjt/stemme fra en vibe, viber flyver i små flokke uden for yngletiden når til skal trække til vinterkvarteret, en del viber fandt for nogle år siden på at overvintre her i landet på grund af de milde vintre, disse dovne fugle er vist uddøde nu hvor vi har fået sne og frost om vinteren igen.
Vidste du at der en gammel talemåde som siger: Hvis du hører du den første vibe om foråret før du ser den, så vil en af dine nærmeste dø inden årets udgang, så hold øjnene åbne og se efter viber når du færdes på de fugtige enge og marker som vibens foretrukne fødesteder

Kommentar
Fra : akle

Dato : 13-03-11 23:26

Det lyder som svaler.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-03-11 23:40

Citat
Det lyder som svaler.
storbymennesker du kan selv være en svale kan du det er viber viber færdes på mit lille kongerige i stort tal og jeg kender lyden

Kommentar
Fra : dova

Dato : 13-03-11 23:57

Det er sgu i hvert fald ikke viber i nomores link til det youtubeklip..det lyder næsten som kanariefugle, men umiddelbart tror jeg det er spurve..

Kommentar
Fra : momomo

Dato : 14-03-11 08:37

nomores link er mursejlere

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 14-03-11 08:56

KA ikke se - hore /// nåe_t
http://www.gratisimage.dk/image-FED5_4D7DCC52.jpg
http://www.gratisimage.dk/image-0A45_4D7DCC52.jpg

Citat
Det lyder som svaler.

Vitker skidtet?
OG den var ikke til andrre END

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 14-03-11 09:07

Citat
nomores link er mursejlere

Nu må i ALTSÅ_ snart blive ENGE____?

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 14-03-11 09:12

nomores link er mursejlere
TROR D UHAR RET_ men er ikke EXPERT

Stakkels ? JAGT

Og det var ENDA __ på mennesker _???dada

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 14-03-11 16:54

Prøv at høre denne Lapwing eller de andre

http://www.10x50.com/sounds.htm

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 100 point
Dato : 14-03-11 22:57
Kommentar
Fra : nomore

Dato : 16-03-11 18:14

Ja undskyld mig, jeg syntes det lyder som de skriger *vibe* når de flyver rundt _ deroppe,
kigger lige på nye links, og vender tilbage.
Mener enda at have hørt, at de ikke slår sig fast ned__før et eller andet?
men det er sikkert bare en skrøne, fra gammel tid.
Eller´s tak for interressen.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 21-03-11 20:37

Citat
katekismus

i mangel på VÆRRE, jeg ved dog ikke hvordan jeg skal afspille nogle af de
lyde/ filer på et Dansk link.

Og siden der ikke er kommet svar, vil jeg tro, at svaret er på DIT LINK

Men om jeg kan fatte, at der ikke er EN```herinde der kan huske lyden
er (så en anden) gåde, eller også er fuglen SG_ udryddet i byer og Land.

Jeg HØRER den aldrig mere = bonderøv/ opvokset i en stor by
hvor de fløj rundt (deroppe) og lavede den stemme, som jeg lå et link til.
MEN, det var i gamle dage, og i byen, nu kan jeg sg_ ikke høre meget endet end???

Der var dog en der kom med en tiltale? som jeg tror - jeg selv kom med
midt om sommeren = eller deromkring...og i flokke

MEN...

Takker for forsøgene...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-03-11 21:28

Citat
Men om jeg kan fatte, at der ikke er EN```herinde der kan huske lyden
er (så en anden) gåde, eller også er fuglen SG_ udryddet i byer og Land.
viben er ikke udryddet - endnu - heromkring hvor jeg bor er der 8-10 vibe par som yngler hvert år og jeg kender skrigene når jeg går på marken og der er reder i nærheden, du skal have en velspækket codecs pakke eller Real Player installeret for at kunne høre de forskellige fugle, hvis du har hørt en fulg i din browser så er der en tilbøjelighed til at browseren kun vil afspille den lyd, så derfor download lyden fra de fulge du ønsker at høre og afspil den en efter en på din player:
http://www.maelkevejen.dk/dansk/fugle.html

Godkendelse af svar
Fra : nomore

Dato : 28-03-11 18:47

Tak for svaret katekismus.
Lukker IGEN, selv om jeg havde trykket på og så videre knappen.

Nå men

Kommentar
Fra : katekismus