/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Adobe åroblemer.
Fra : Mosebaek
Vist : 537 gange
200 point
Dato : 13-03-11 11:35

Daw!

Udtræk fra TILFØJ/FJERN PROGRAMMER:

(1) Adobe Acrobat 5.0 - Sidst anvendt 14-8-2003.

(2) Adobe Flash Player 10 ActiveX Denne her har ingen oplysninger overhovedet. Dato ??? Størrelse ??? Er det en "bastard"?

(3) Adobe Reader 9.4.2 - Dansk Anvendt sjældent. Denne kom der en opdatering til i går,som jeg satte til "påmind mig senere".Nu kan jeg ikke åbne den.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pludselig opstået problem: Min net radio (DR-P4) er begyndt at sætte ud 20 sek.,efter start.Altså lyden forsvinder.Kan "startes" igen,men efter 20 sekunder.......væk.
Så kom jeg til at tænke på opdateringen fra i går (3) og ville åbne den.Men den er "død".Programmet vises,med værktøjslinjer m.m.,men selve indholdsruden,er bare sort.

Spørgsmålet er: Skal jeg slette alle tre,og så prøve at downloade nr. 3 igen.

Jeg synes (1) og (2) ser noget mystisk ud. Men må de afinstalleres???

Vh.Mosebaek.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 13-03-11 11:37

Citat
Adobe åroblemer.

Adobe problemer.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 13-03-11 11:42

1 slet
2 er nødvendig for at kunne se diverse playere
3 endnu en prut fra adobe, jeg ville hente en ældre udgave af Reader

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 13-03-11 11:44

Citat
Spørgsmålet er: Skal jeg slette alle tre,og så prøve at downloade nr. 3 igen.

- det kan du roligt gøre.

Acrobat bruger du ikke, Flash Player vil du blive bedt om at installere når du får brug for den og Reader henter du bare igen, det er en PDF læser, så "ruden" vil altid være tom hvis du ikke har aktiveret en PDF fil.

God søndag

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 13-03-11 11:45

Citat
begyndt at sætte ud 20 sek.,efter start

Har du sat Media Player til Automatisk søgning
http://www.gratisimage.dk/image-EB03_4D7CA421.jpg

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 13-03-11 11:46

Windows XP Home Editiom SP 3. Internet Explorer 8.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 13-03-11 11:50

Citat
Windows XP Home Editiom SP 3. Internet Explorer 8.

Xp Pro SP3 IE 8

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 13-03-11 11:51

Afinstaller alle 3 og hente adobe reader herfra: http://get.adobe.com/dk/reader/ og flash player 10 herfra: http://www.adobe.com/support/flashplayer/downloads.html

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 13-03-11 11:56

Citat
Men den er "død".Programmet vises,med værktøjslinjer m.m.,men selve indholdsruden,er bare sort.

Åben en PDF fil og den dukker sikkert op igen.
Ellers plejer den at ligge på proces-linien = skjult
højreklik på proces-linien/ egenskaber/ proces-linie/ tilpas

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 13-03-11 11:57

Citat
Men den er "død".Programmet vises,med værktøjslinjer m.m.,men selve indholdsruden,er bare sort.

så ikke
Citat
men selve indholdsruden,er bare sort

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 13-03-11 12:08

Citat
Har du sat Media Player til Automatisk søgning

Har Windows Media Player. Kan ikke finde Media Player.

Er vel to forskellige prg.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 13-03-11 12:24

Citat
Xp Pro SP3 IE 8

Min ver. er altså XP Edition.Pre-installeret i min hp maskine. 6 år gammel,men virker ellers fint.
Nok fordi,jeg ikke roder ret meget,men bare lader skittet køre.
Er en nervøs anlagt natur,hvad angår pc`er.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 13-03-11 12:26

Har du prøvet som jeg skrev i mit indlæg?
http://www.kandu.dk/spg154314.aspx#1777775

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 13-03-11 12:29

Citat
Har Windows Media Player. Kan ikke finde Media Player.

- samme program...

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 13-03-11 12:42

Citat
Har du prøvet som jeg skrev i mit indlæg?

Næh,ikke endnu.Er tvunget til en lille pause,for at tilfredsstille konen.(NEJ,ikke det).

Hun mener det er mere nødvendig,med en indkøbstur nu.End at sidde ved komputeren.
Deri er vi absolut,ikke enige.

Men kommer snart tilbage.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 13-03-11 12:50

Ja er det ikke bare irreterende at de tror de skal bestemmer hvad vis akl bruge vores søndage på

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-03-11 15:57

DR P4 netradio bruger Adobe flash player til at spille, så den skal du have i nyeste version på din computer:
http://get.adobe.com/flashplayer/download/
prøv at gå ind i Administrer tilføjelses programmer og se om den er aktiv

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 13-03-11 16:06

Citat
Har du prøvet som jeg skrev i mit indlæg?
http://www.kandu.dk/spg154314.aspx#1777775

Ja,nu har jeg downloadet Adobe Reader og Flash Player.Og alt,også net-radio,lader til at virke perfekt igen. (Selv konen er tilfreds med indkøb).

Så nu mangler jeg bare,den svære øvelse,med poængerne. Ikke så meget dette,at jeg skal af med dem (har nok af det fyldstof) men mere dette,hvem skal ha`dem.

Har fået mange gode svar.

Nå,tar lige en lille lur,inden den svære afgørelse.

Mosebaek.

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 200 point
Dato : 13-03-11 16:13

For mig et det lige gyldigt hvem der får pointene, bare du giver en dem i anerkendelse af du har fået hjælp til at løse problemet.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 13-03-11 18:05

A WE IK HA DÆM, har ikke noget at bruge dem til

Men fint, at konen er tilfreds

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 13-03-11 18:39

Tak for svaret webnoob. Brugte dine link.

Også tak til nomore,Stouenberg og o.v.n.,for gode tip og svar.

Håber i er der også næste gang,jeg får problemer.(Det varer nok ikke så længe).

VH.Mosebaek.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 13-03-11 19:17

Citat
Det varer nok ikke så længe

Jeg har altid reklameret for dette,
http://www.comodo.com/home/data-storage-encryption/data-recovery.php
og returnil, men bruger kun dette, da det simpelthen er idiot sikret,
hvis du vil ? restore/ genskabe dit system.
OG det er hele dit system du gendanner, ikke kun visse dele.

At der så ikke er flere der har fundet ud af fordelene ved IKKE
at skulle bruge det = fatter jeg ikke.
Men tror der er mange herinde, der bruger det = men giver sig ikke til kende?
Du installerer programmet, og fra da af, er du beskyttet mod ALT
du genstarter (klikker på HOME - under opstart) og vælger et SNAPSHOT,
= som du kan tage når som helst du ønsker at lave et gendannelse punkt
og problemet er VÆK ___ MEN og så videre.

Programmet er gratis og generer INTET på din pc, der kommer et KORT
BLINK (2 sekunder) under opstart hvor du kan vælge at klikke ind på programmet
og det er alt.

Hvis du vil 'snakke' videre om dette program, skal jeg gerne hjælpe.
MEN jeg vil ALTSÅ ikke købe mig til dette spørgsmål__hæhæ.

Så go_nat herfra.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 13-03-11 19:43

Tak for dette tip,nomore.Det vil jeg da studere nærmere.Ser umiddelbart interessant ud.

Jeg studerer det jo altid grundig,inden jeg lukker noget ind.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 13-03-11 19:44

Det var så lidt, er altid glad for at hjælpe.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 13-03-11 20:04

Citat
Det var så lidt, er altid glad for at hjælpe.

Skønt man li`e kan smutte på Kandu og "finde",nogle hjælpsomme personer,når der er udu i maskineriet.

Mosebaek.