/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
ludo regler
Fra : eln
Vist : 2167 gange
100 point
Dato : 13-03-11 09:45

vi er midt i et spil ludo, gul har to brikker tilbage ,den ene brik står på basen, er ikke kommet ud endnu, den anden på stjernen foran sit hjem d.v.s. hvis han slår en sekser kan han vælge enten at få sin sidste brik i spil, eller at få nr. 3 brik hjem .gul slår en sekser ,vælger så at få nr. 3 brik hjem .har så et slag mere, det bliver en toer, som han ikke kan bruge til noget .så er det vi bliver uenige .A mener han må slå 3 slag mere, fordi han ingen brikker har at flytte med ,B mener at det er næste spillers tur.

mvh.eln

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 13-03-11 09:50

Jeg mener, når man ingen brikker har i marken må han slå tre gange for at komme ud fra basen. Hvis han f.eks. bruger et slag for at komme i marken, har han ikke flere slag. Det skal jo være en globus eller en sekser man skal slå for at komme ud.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 110 point
Dato : 13-03-11 09:51

Det er næste spillers tur.................................gul vælger jo selv at sikre hjemkomst for den ene brik

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 13-03-11 09:57
Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 13-03-11 10:32

Citat
fordi han ingen brikker har at flytte med

Så er det jo lidt svært at lære

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-03-11 11:19

Gul har selv valgt at komme hjem med den brik som var på banen og altså er det næste spilles tur, når det igen bliver Gul som skal slå, så er der tre gange fordi han ikke har brikker på banen, men altså ikke samme gang han vælger at gå hjem

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 13-03-11 15:03
Kommentar
Fra : nomore

Dato : 13-03-11 15:04

Glem første link

Kommentar
Fra : eln

Dato : 13-03-11 15:58

ok nomore ,jeg har også googlet efter svar ,men kunne ikke finde nogen

mvh.eln

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 13-03-11 18:07

Så svært skulle det vel heller ikke være, eller,
men det kan jo være der er en der har reglerne herinde, alligevel

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 13-03-11 18:11

NB:
ellers ville jeg mene man har 3 kast, når man ikke har brikker ude
selvom man så er LIDT smart i betrækket

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 13-03-11 20:51

Citat
ellers ville jeg mene man har 3 kast, når man ikke har brikker ude

Det mener jeg også, de meget uheldige skal jo også have en chance.

Godkendelse af svar
Fra : eln

Dato : 16-03-11 09:33

Tak for svaret Eyvind.
det var også min mening.

mvh.eln

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-03-11 10:02

Og husk så endelig at have de reglementerede ludostøvler på.

Ps. hvem vandt.................blev det gul.