/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Hvor findes "Og bag dem synger skovene"
Fra : Qualiman
Vist : 8217 gange
200 point
Dato : 12-03-11 09:01

Jeg opdagede at DR K havde sendt filmen fra 1959 "og bag dem synger skovene"

Mine forældre var ind og se den dengang de var i biograferne, og min mor har siden snakket og filmen med ja et drømmende blik i øjnene
Hun bliver 87 om en måned og det kunne være fantastisk at kunne vise filmen for dem i forbindelse med fødselsdagen

Jeg har søgt på diverse video og dvd forhandlere > intet held !

er der nogen der sidder med en løsning

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 12-03-11 09:22

Var det ikke en Tysk udgave af filmen, de sendte.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 12-03-11 09:26

Hvis du har den tyske titel ville det sikkert være nemme at finde den

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-03-11 09:49

Originaltitlen er

Und Ewig Singen Die Wälder

Søg på titlen, og du kan være heldig at finde et sted, hvor den kan købes.

Kommentar
Fra : Qualiman

Dato : 12-03-11 10:02

Ja men jeg skal have danske undertekster på den min far taler ikke tysk og min mor kunne lidt engang for 40-50 år siden

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 12-03-11 10:11

Derfor skal du stadig have den originale film (titel) spørgsmålet er så bare, om den findes med Danske tekster

Kommentar
Fra : Qualiman

Dato : 12-03-11 10:23

Den har jo været sendt på DR K så der må vel findes en udgave

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 12-03-11 10:35

Citat
Den har jo været sendt på DR K så der må vel findes en udgave

Det ser ikke ud til der gør det, prøc at ring til DR og spørg om du kan købe en kopi
eller opret en bruger på warez-dk der kan de sikkert hjælpe med en udgave

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 12-03-11 10:44

Der er 2 bøger i den serie og den første er: Det blæser fra dødningefjeld.

Her er bogen. http://www.saxo.com/dk/item/trygve-gulbranssen-det-blaeser-fra-doedningefjeld.aspx

Den anden bog er : Og bag den synger skovene
Her er bogen http://roman.bogklubben.dk/index.php/forsiden?page=shop.product_details&flypage=flypage_new.tpl&product_id=3730&category_id=81&vmcchk=1

Det er Trygve Gulbranssen der er forfatter
Serien er filmatiseret af østrigere, med østriske skuespillere. Jeg tror ikke du kan købe filmen mere. Men det er korrekt at en af filmene har været vist. De er fra 1959, så det er nogle år siden.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 12-03-11 10:48

Citat
Der er 2 bøger

svigter øjnene

havde sendt filmen

Kommentar
Fra : akle

Dato : 12-03-11 14:11

Jeg kan ikke hjælpe med filen, men kan alligevel ikke lade være at give mit besyv med. Også jeg fik et drømmende blik da du nævnte titlen, for jeg så filmen i Norge i mine pur unge dage og var helt fortabt i den - én af de få man aldrig glemmer - sååå skøn!
Jeg har altid troet det var en norsk forfatter til bøgerne.
Dét er også lige meget, for hvis filmen findes, vil også jeg rigtig gerne have fat i den.
Derfor følger jeg med i tråden!

Kommentar
Fra : Qualiman

Dato : 12-03-11 15:40

Jeg har prøvet at maile DR de skriver at de har sendt filmen flere gange og at de ikke har planer om genudsendelse samt at den ikke er tilgængelig "on demand" pga rettigheder

Kommentar
Fra : akle

Dato : 12-03-11 15:55

Der er tre bøger i saga-serien, nemlig udover de tidligere nævnte er der; Ingen vej går udenom
Bøgerne findes her, http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=8203189083
på norsk.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 12-03-11 18:11
Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 14-03-11 20:13

Hej! Sikken et dejligt spørgsmål! Når jeg selv når op i den alder håber jeg mine unger bliver halvt så betænksomme

Filmen fås i Tyskland på DVD i 2 udgaver hhv. en fra 2004 og senest en rerelease fra 17.02.11, men efter hvad jeg kan se udelukkende på - ja, tysk..

http://deutsche.shopudland.dk/shop.php?k=Und+ewig+singen+die+W%C3%A4lder+&c=DVD

Hvis du shopper der, bliver du ført videre til amazon.de, hvor du så skal oprette en konto - forsendelse ender du med at skulle betale € 6,00 for, så filmen kommer ca. til at stå dig i en hund...

Men helt ærligt - mon ikke dialogen er ret underordnet for dine forældre?

Det kan jo ikke engang lade sig gøre at få en anstændig buket blomster for de penge . Og hvor længe holder dén så, ja altså buketten? Derudover er det altid en dårlig ide at medbringe afskårne blomster til kvinder i den alder - "Nææ hvor er de smukke, næsten ligeså smukke som dem jeg har i haven."

Bestil du den film og en æske papirslommetørklæder, og lad os vide hvordan det så gik med fremvisningen!

Ahhh, suk. Smiler.

Kommentar
Fra : Qualiman

Dato : 15-03-11 09:08

Ja jeg har været derude på flere tyske sider men for min fars skyld vil jeg prøve at se om den ikke er der et sted for han forstår ikke et suk tysk