/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Lejesvende ?
Fra : betterwisser
Vist : 886 gange
100 point
Dato : 11-03-11 18:41

Er vi lejesvende for S&N, fuglegrupper og sammenkogt politisk misk mask, eller er det ikke på tide, vi beder om bæredygtig jagt, på de arter som naturligt er eller søger DK.

Hvad med jagttid på rovfugle af gængse arter, som er her i stor mængder, duejagten, gåsejagten, m.fl..?

Hvorfor skal vi stå ude i den offentlige tæskelinjen, for at føje ovennævnte grupper, uden noget den anden vej? . Skal vi udydde en meget bæredygtig art, set ud fra et jagtsynspunkt, forøvrigt også med en glimrende pels?

Er det disse grupper, som skal sætte sagsorden hver gang, og modellere rundt på de dyreetiske og jagtlige reglerefter forgodt befindende?

mvh
BW

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 11-03-11 19:13

Citat
udydde

udrydde

Mvh
BW

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 11-03-11 19:44

Nu kom jeg tilfældigt ind på kandu jagt,

selv har jeg aldrig forstået glæden ved at skyde et uskyldigt dyr,

men i stedet for at svine hinanden til, hvad med systematisk at begrunde:

Det er rigtigt, det mener jeg...

Det tror at jeg at du mener, og det er forkert af følgende årsager...

Dette er til diskusion...

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 12-03-11 00:48

Nu er jeg ikke i S&N`s sold - men de har magten over vildtforvaltningen, og vi er undergivet organets rammer. Det jeg ikke forstår, er at samme styrelse - efter min bedste opfattelse, begår vold på de regler, de gennem tiden har opstillet.
Husker du, Betterwisser, hvordan man f.eks. bortskød revl og krat af harer på et revir i nærheden af Slagelse - kamufleret som en undersøgelse af bæredygtigheden? Der blev endda inviteret gæster fra Jagtformidlingen. S&N-styrelsen håndgangne mænd er også med, når der nedlægges krondyr, dåvildt og råvildt på kongejagterne rundt omkring i landet - og de går den onde lynemig til den - uden tanke for bæredygtig jagt. Efterfølgende bimler de op om en nødvendig regulering.
Her i Nordsjælland har vi særfredning, som jeg tidligere har fortalt. Men alligevel skyder man revl og krat under kongejagterne. Det passer altså ikke sammen.
Men, kære Betterwisser, sådan er der jo så meget.

Mvh.
Tonganeseren.

Accepteret svar
Fra : Provsten1

Modtaget 100 point
Dato : 12-03-11 09:41

Vi har efterhånden fået en meget dårlig jagtmoral i dette land, dikteret af Naturstyrelsen men med grimme fingeraftryk fra DJ !!
Danske jægere bliver misbrugt i den grad til at "lovliggøre" f.eks. udryddelsen af mårhund, som er blevet erklæret fredløs, blot fordi den er et rovdyr med et rovdyrs naturlige instinkter. Men ikke kun
mange jægere synes det er ok med denne klapjagt, men også forskellige dyrevelfærdsorganisatio-
ner som normalt afskyr brug af våben til decimering af dyr, har et medansvar!
Personligt nægter jeg at deltage i denne form for "jagt" - giv os i stedet en jagttid for dem og lad os så se om ikke tingene regulerer sig selv ! Det kunne jo f.eks. tænkes der udbryder sygdom blandt disse kønne dyr ligesom vi ser hos ræven og harerne, samt visse steder hos råvildtet og så får vi jo den naturlige afgang der altid findes i moder natur ? Mon man som jordbesidder kan nægte at lade en sådan jagt foregå på ens enemærker, eller er der belæg for, at "almenvellet" kan diktere en sådan jagt ??
At mårhunden skulle være bærer af smittefarlige indvoldsorm er måske rigtig, men det er der så mange dyrearter der har, så den køber jeg ikke !
Man kan kun opfordre til "civil ulydighed" - tænk jer om kære medjægere og lad jer ikke diktere af "kloge-Åger", der gemmer sig i de statslige organer. Efter min bedste overbevisning, har Karen Ellemann ikke fattet meget selv, men lader sig besnakke/styre af embedsmænd og "skriftkloge" - bare ikke en vis forfatter har været med på de bonede gulve ?

Med venlig hilsen
Provsten1
Multi-X

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 12-03-11 10:19

Det var ikke en forfatter der pralede med, at han var medlem af Dyrre etisk råd!

Det var et orakel fra Humlebæk....

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 12-03-11 10:56

Hvad søren lille Balledoof !!! Er der liv i dig inu ? Jeg troede slet ikke du har tid til at deltage i et seriøst forum - seriøst, fordi du ikke deltager ret meget mere !!
Hvordan går det ellers ? Har du gang i nogen strid med kolleger i forbundet Eller har du fået karantæne, siden du stadig bevæger dig ind i "løvens hule" ?
Som du måske kan se, så hygger vi os , specielt efter du har forladt os - gode emner der tages seriøst for det meste - de useriøse er nok dine dobbeltgængere eller familie, det HÆvder flere personer i din omgangskreds !!
Én af mine gode venner fra dit område har kunnet fortælle, at du stadig ikke har fået givet Carsten/Karsten en undskyldning - er det ikke snart på tide ??

Øv4

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 12-03-11 15:49

"løvens hule"
Det er der jeg boer......

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 12-03-11 18:00

Hej betterwisser jeg ved ikke hvad S&N står for, men jeg er af den mening at det ikke behøvers mennesker til at regulere disse dyr, det gør naturen helt automatisk.
Det er ikke den grund vi skal bruge til at slå nogen dyr ihjel.
Jeg går ikke selv på jagt, men jeg har ikke noget imod folk der gør og da slet ikke hvis de gør det af et ærligt hjerte, men mange af de grunde der bliver givet passer ikke om en går på jagt for at få et godt stykke kød at spise er helt iorden med mig og jeg vil også godt spise det med velbehad, for det smager sikkert rigtigt godt.
Men der kommer mange mærklige grunde til at slå dyr ihjel og dem går jeg helt udenom for jeg forstår dem bare ikke.
At man kan tage til Afrika og skyde en stor flot hanløve kan jeg ikke forstå, fordi man skyder jo den bedste af dem og hun løver udvælger jo ud fra om en han løve er fuld af de bedste gener,men den kan de så ikke vælge fordi der er en der har skudt den og dermed er dens gener tabt for evigt, der knækker filmen sku for mig.
alan57

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 12-03-11 19:50

Nemlig, for der står jeg også af. At tænke sig, at Bent Ballegaard Knudsen (Bb1) betaler for at få lov til at skyde en tam mufflonvædder i indhegning, så har man nået bunden. Føj for satan da.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 13-03-11 07:51

Jo Tonganeser - det viser jo niveauet for vor ven "godsejeren" som måtte om på den anden side af jorden for at finde/købe en kone !!

Kommentar
Fra : bb1
Dato : 12-03-11 15:49
------------------------------------
"løvens hule"
Det er der jeg boer......

------------------------------------

Efter sigende har området hvor BBK bor, altid været befængt med en ulidelig stank - nogle påstår det er fra en nærliggende kødfoderfabrik, men mon ikke denne nye oplysning mere end fortæller hvor stanken kommer fra ??

Øjenvidnet4 (ikke Carsten eller Karsten)
MULTI-X

Kan vi ikke lige få din stillingtagen til hele mårhunde-debatten på et seriøst plan ?? Tak !

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 13-03-11 08:17

Hvem kender "Dyrre" ??

Øv4

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 13-03-11 10:15

Det gik ellers godt med debatten her i tråden, indtil DJs topgun fra kreds 3 ( midlertids indvalgt, igen har dog bekræftet tumbens tilstedeværelse officelt indnu i kredsen, eller hos DJ, det må også være en bitter pille, at skulle melde ud med, men BB1 har fået klisteret hans æres tilkendegivelse,
op på hans nyopdaterede hjemmeside fra 2008.

Det var hurtigt du fik overstået dit ernorme arbejdspres i kreds 3, og så fik tid til dine helt nye stil, med saglige indlæg og duplikker her på Kandu, omkring fremtidens jagt muligheder eller mangel på samme. Det tyder godt for fremtiden at DJ kan bruge en person med din " kantning " på udsætninger, love og etik.

Tonganeser. Jeg kan kun give dig ret, men = for loven tror man kun på til man er fyldt 11 år, bare tag Ferie Lene,hun kan pavestolt vade ind til ungernes MGP med sin egen avl, selv om alders grænsen er 15 år, DR beklager og vil stramme op, så Lov og Orden Ferie Lene viser skam igen vejen.

Provsten, Nej du vil nok ikke kunne nægte S&N folk at bortskyde mårhunden på din egen jord, det vil blive dig som vil få besked på at bortskyde dem, ifald du nægter dette,vil de sætte deres egne skytter på, det som de også vil gøre omkring vildsvine problematikken, hvis de lokale jagtejere eller lejere nægtede at borskyde dem.

Det kunne være rart at få drejet debatten tilbage til de stillede spørgsmål, skal vi have et prædikat som en aflivnings team som bare retter ind til højre, når vi mister meget andet regulær jagt på bære dygtigt vildtarter,og så står ret med magasinerne fulde når der kaldes ?

Får vi stillet nødvendig vederlagsfrit matriel til rådighed, hvis der bliver skudt en diegivne mårhund, vi flytter jo ikke sådan rundt på Harboøre´s høfder med feltspaden, hvis man pr. radiopejling finder en der f.eks. og får den skudt vel, eller skal vi bare gå hjem uden at sikre os, om der er flere i graven, ja OK de dør da om en uges tid så fik vi da dem alle sammen, er det jægerne værdigt?

Hvorfor var der ikke den samme iver omkring bekæmpelse af minken, mon ?

MVH
BW

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 13-03-11 11:08

Til betterwisser.

Jeg er jo også klar over, at i yderste konsekvens med en nægtelse af nedskydning af mårhunde, bliver jeg pålagt at gøre det beskidte arbejde eller har Naturstyrelsens folk som "gæster" - det er en uhyggelig tanke !!
Hvis det uundgåelige skulle ske, at vi, som du siger, bliver et "aflivnings-team", hænger jeg mine våben på knagen og opgiver jagten - så kan de vilde dyr få lov at leve som naturen nu vil på godt og ondt !
Vi har pligten til at sørge for, at når vi beskyder og sårer vildt, at få det fundet og aflivet så hurtigt som muligt - alt andet er utilstedeligt !!
Hvorfor er der berettiget krav om, at vi skal medbringe egnede hunde til apportering, schweisshunde til eftersøgning af påskudt/påkørt hjortevildt - det er vel ikke blot for at det skal se pænt ud og gøres "spiseligt" for ikke-jægerne ?

Med venlig hilsen
Provsten1
Multi-X

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 13-03-11 13:17

Disse tåber der stiller op for at slå disse Mårhunde ihjel, er og har aldrig været jæger og det bliver de heller ikke, desværre skal der ikke noget med empati og hjernemåling til for at kunne få et jagttegn, efter min mening er der nogle der skulle miste deres jagttegn, jeg kender 2 der ikke burde have lov til at have jagtgevær osv:.
alan57

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 13-03-11 18:15

Nøøøhh! Jeg tror jeg misforstod oplægget fra Betterwisser, men hver gang Skov & naturstyrelsen nævnes, får jeg myrekryb og forhøjet puls. Men vi er jo allerede at betragte som lejesvnede, idet det er Skov & Naturstyrelsen der eksekverer det, som medlemmerne af Vildtforvaltningsrådet indstiller - på baggrund af krav fra interessegrupperne. Skov & Naturstyrelsen har imidlertid fat i den lange ende, fordi det er styrelsen man i virkeligheden lytter til.
Vi sidder altså i saksen - kære venner. Alle smukke ideer om at det er lodsejeren der afstikker rammerne for reguleringen - er bare noget vi går rundt og tror på.
Omkring den charmerende mårhund, så bør der naturligvis indføres jagttid på dem, så vi ikke render rundt og bortskyder voksne idivider - med unger i "rederne".

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 14-03-11 08:51

Dejlig at være hjemme igen efter nogle pragtfulde feriedage i England, hvor 2 af dagene stod på duejagt.
Jo, jo, har har skam fulgt med i debatten imens jeg var på ferie - jeg lånte af og til Mikes pc'er - og smugkiggede lidt.

Min mening er;

Mårhunden skal udryddes - og det kan ikke gå hurtigt nok.!!!!

Mårhunden er ikke en naturlig europæisk indvandrer - og mårhunden hører ikke hjemme i Europa, dens naturlige område er asien.
Mårhunden blev udsat i Rusland i 1928 med henblik på pelsavl og har formeret sig med lynets hast til den vestlige verden,
Hvis mårhunden ikke bliver bekæmpet, vil den i løbet af ganske kort tid udrydde store dele af den danske bestand af ynglefugle og smådyr - et reelt kollaps af vigtige naturområder.
Endvidere medbringer den sygdomme der smitter mennesker.

Derfor er det mig en stor gåde, hvordan bl.a. Provsten, Øjenvidnet, Tonganeseren og BW kan advokere for at Mårhunden ikke skal udryddes.

Citat
- Og jeg forstår slet ikke at argumenter som disse: Husker du, Betterwisser, hvordan man f.eks. bortskød revl og krat af harer på et revir i nærheden af Slagelse - kamufleret som en undersøgelse af bæredygtigheden? Der blev endda inviteret gæster fra Jagtformidlingen. bliver blandet ind i debatten om Mårhunden.???
I øvrigt blev der ikke bortskudt revl og krat.
Jeg deltog ikke i jagten - og det gjorde du heller ikke, Tonganeser.

Men tilbage til emnet.
Det ville være interessant at høre DLS holdninger omkring Mårhunden.

Mvh.

HH

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 14-03-11 09:43

Hej Heidi-Ho

Velkommen hjem fra en Englands-ferie ! Synes du ikke det er et pragtfuldt land med ualmindeligt flinke og hjælpsomme mennesker ? Og nogle gode jagtmuligheder med masser af levende hegn !

I debatten om mårhunden har jeg ikke advokeret for at den ikke skal udryddes, men det er måden der er mig så inderligt imod. At bortskyde moderdyr fra dets yngel er ganske enkelt noget forbandet svinneri og tilmed dyreplageri ! Den samme diskusion har vi jo haft tidliger m.h.t. ulve og vildsvin !
Du siger mårhunden ikke er hjemhørende i vor del af verden, men i Asien, ok. Det er fasanen sandelig også !
Jeg forstår ikke den angst der er for noget nyt! Hvad er du så bange for ?

"Hvis mårhunden ikke bliver bekæmpet, vil den i løbet af ganske kort tid udrydde store dele af den danske bestand af ynglefugle og smådyr - et reelt kollaps af vigtige naturområder.
Endvidere medbringer den sygdomme der smitter mennesker."

Dine udsagn i ovennævnte citat - hvor ved du dét fra ? Er det ikke at male en vis mand på væggen, fordi man hørt nogle gruopvækkende historier, fortalt af danske jægere som kun vil det sikre her i tilværelsen ?
Jeg skrev længere oppe, at med en jagttid på dyret kan vi sagtens bekæmpe den, men det skal foregå på en etisk forsvarlig måde ligesom al andet vildt her i landet !
Uden at vide det, vil jeg tro at det nogenlunde er de samme ting de af dig nævnte personer lægger til grund !

Med venlig hilsen
Provsten1

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 14-03-11 10:10

Heidi-Ho

Fortæl, fortæl om din englands-tur - hvor i landet opholdt du dig - havde du din hustru med ?

Provsten har iøvrigt ramt meget af den samme indstilling jeg har, når vi taler om mårhunden, så det vil jeg ikke pinde mere i.
DLS må andre hellere fortælle om, da jeg ikke er medlem og derfor heller ikke får deres blade og dermed deres holdninger !! Og det er sgu' sandt, lille Balleknold !!!

Øjenvidnet4
MULTI-X

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 14-03-11 10:14

Hej Prost.
Tak for velkomsten. Jo Englændere er generelt et uhyre gæstfrit land - og samtidigt et dejligt land at jage i.

Prost, jeg har tilladt mig at sætte dine spørgsmål til mig i citatbokse, det gør det lidt mere overskueligt at se spørgsmålet og svaret.

Citat
I debatten om mårhunden har jeg ikke advokeret for at den ikke skal udryddes, men det er måden der er mig så inderligt imod. At bortskyde moderdyr fra dets yngel er ganske enkelt noget forbandet svinneri og tilmed dyreplageri ! Den samme diskusion har vi jo haft tidliger m.h.t. ulve og vildsvin !
Du siger mårhunden ikke er hjemhørende i vor del af verden, men i Asien, ok. Det er fasanen sandelig også !
Jeg forstår ikke den angst der er for noget nyt! Hvad er du så bange for ?

Måden det bliver gjort på.!!!?? Findes der andre måder.? På samme måde udrydder du også rotter, mus og muldvarpe - altså uden skelen til, om moderdyret omkommer fra dens yngel.

Jeg mener ikke, at jeg er angst for noget nyt. Men i problematikken omkring Mårhunden, er det direkte gambling med vores natur, ikke at bekæmpe arten med "næb og klør" - så og sige.

Du nævner så fasanen..... Udover at fasanen også stammer fra asien - er der så flere sammenligninger..? Mig bekendt, skader fasanen ikke den danske natur.

Citat
"Hvis mårhunden ikke bliver bekæmpet, vil den i løbet af ganske kort tid udrydde store dele af den danske bestand af ynglefugle og smådyr - et reelt kollaps af vigtige naturområder.
Endvidere medbringer den sygdomme der smitter mennesker."

Dine udsagn i ovennævnte citat - hvor ved du dét fra ? Er det ikke at male en vis mand på væggen, fordi man hørt nogle gruopvækkende historier, fortalt af danske jægere som kun vil det sikre her i tilværelsen ?
Jeg skrev længere oppe, at med en jagttid på dyret kan vi sagtens bekæmpe den, men det skal foregå på en etisk forsvarlig måde ligesom al andet vildt her i landet !
Uden at vide det, vil jeg tro at det nogenlunde er de samme ting de af dig nævnte personer lægger til grund !

Nu er jeg ikke biolog af profession - og det kan jeg forstå, du heller ikke er. Derfor må vi/jeg søge efter ekspertviden. Denne viden, kan du f.eks tilegne dig ved at "google" lidt på nettet omkring Mårhunden - eller gå på biblioteket og låne bøger om emnet.

Mvh.

HH.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 14-03-11 10:18

Hej Øjenvidne....Også en tak til dig for velkomsten.

Hvor i England jeg var - og om hustruen var med, det fortæller jeg om senere - ja, jeg kan ikke lade være.

Mvh.
HH.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 14-03-11 13:53

Hej Heidi-Ho

Du har ret. Jeg deltog ikke. Så dybt synker jeg aldrig; men optakten og forløbet blev grundigt beskrevet på Jagtformidling.
I øvrigt afskyr jeg eksperimenter, når der er levende væsner indblandet.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 14-03-11 14:24

Jeps, det blev beskrevet på Jagtformidlingen - og som sagt, deltog jeg heller ikke, da jeg afskyr og hader kedeljagt.
Men jeg mener ikke at have læst, at deltagerne gav udtryk for, at de bortskød revl og krat.
Ret skal jo være ret.

Du spurgte mig i foregående tråd; Hvornår yngler duerne i England.

Tjaeee, så og sige,....hele året, bortset fra december, januar og det halve af februar...så'en cirka.
Specielt nu - i det område jeg besøgte - er himlen blå af skovduer. Men derom senere.

Hvis ånden falder over mig, vil jeg forfatte en lille rejsebeskrivelse om jagten, vores køretur i Wrangleren fra Danmark til England med laaaang sejltur tilfølge, søsyge, druk, sang, og polkadans.....og lidt riverdance i overført betydning.

Mvh.
HH.
Wrooom wrooom.....Ziiiiiip

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 14-03-11 14:43

Hej igen

Jeg har ofte tænkt på at smutte en tur til England - medbringende egen bil. Hvad koster det med færge fra Esbjerg? Og kan det betale sig at snuppe "røret"?? Alternativet er at flyve, men da hustruen elsker at shoppe på markeder, vil hun garne have stc. caren med.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 14-03-11 18:23

Citat
Derfor er det mig en stor gåde, hvordan bl.a. Provsten, Øjenvidnet, Tonganeseren og BW kan advokere for at Mårhunden ikke skal udryddes

Svaret på gåden ligger nok i, opfattelsen af jagtetik og forståelse og respekt for naturen og dens gang.

Jeg ikke går ind for udryddelse af dyrearter, som kommer hertil på egne ben, grundet lobbyisme eller disse store skræksenarier, som bliver udokumenter hevet op af hatten. Har Finland ingen hvinænder, eller snepper mere og andre vilde fugle, er alle krebsedyr udryddet af mårhunden.

Har den sygdomsbefængte dræber lavet et spor af småvildt golde jagtmarker fra Asien til DK ?
Hvad med vores vilde mink, skal de ikke have samme opmærksomhed.

I det ene øjeblik skriges der op om duejagten i DK, i England er der jagttid på dem hele året. Nu bliver det velsignet fra øverste myndighed, at få en mårhund til at ligne en redningsbåd fra Viking samt pejle udstyret som en DR sendevogn.

En ting der passer mig fint, der er sgu mig selv som trykker på min aftrækker.

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 14-03-11 18:40

Hej Tonga.
Det er absolut billigst at flyve.
Du kan få en tur/returbillet til London for en lille plovmand pr. næse.

Færgebillet tur/retur over Esbjerg Harwich kostede for 2 personer - konen og jeg - ca. 4000 kr. incl. bil, kahyt + mad.
Derefter skulle vi køre hulens langt - I DEN FORKERTE SIDE AD VEJEN.!!!! Jeg siger dig - det er frygteligt - især når man kommer til en rundkørsel.

Vi valgte at køre i bil denne gang, men det var mere for at lufte og prøve Wrangleren....ÅÅH den er tørstig.
Bilen tror, den er til polterabend.....den drikker og larmer...
Nej spøg til side, den kører virkelig godt - og har man råd til det (det har jeg ik') får man ikke bedre bil at køre i........af 4x4 altså.
Men som sagt, det er en tørstig Herre. 9 km/l gennemsnit. Det var med kørsel i by, landevej, motorvej og en del off road.....pisse skægt, det, at køre off road.

Mvh.
OK benzins største kunde

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 14-03-11 18:56

Citat
Svaret på gåden ligger nok i, opfattelsen af jagtetik og forståelse og respekt for naturen og dens gang.
Nåeeee, nu kommer det vel lidt an på, hvordan jagtetik opfattes.
Nu behøver det nødvendigvis ikke at være etisk korrekt, at lukke "ikke hjemmehørende vildt ind" for at udrydde det bestående.

Citat
Har den sygdomsbefængte dræber lavet et spor af småvildt golde jagtmarker fra Asien til DK ?
Hvad med vores vilde mink, skal de ikke have samme opmærksomhed.

Den er jo ikke ligefrem vandret fra asien af. Den blev udsat i Rusland i 1928.
Mht. mink, de bliver også bekæmpet med næb og klør.
Men hvorfor har vi mink i naturen.? Det kan vi takke de rabiate for.

Citat
det ene øjeblik skriges der op om duejagten i DK, i England er der jagttid på dem hele året. Nu bliver det velsignet fra øverste myndighed, at få en mårhund til at ligne en redningsbåd fra Viking samt pejle udstyret som en DR sendevogn.

En ting der passer mig fint, der er sgu mig selv som trykker på min aftrækker.
Såvidt jeg kan forstå på dine indlæg, må det passe dig ganske udemærket at duejagten i Danmark er flyttet til frem til 01.11

Mvh.
HH

Godkendelse af svar
Fra : betterwisser

Dato : 15-03-11 08:47

Tak for svaret Provsten1.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 15-03-11 09:15

Man kan da ikke bare sige at når et dyr ikke lige passer ind og ikke opføre sig som vi mennesker syntes det skal, så er det iorden at slå dem ihjel, meget underlig tankegang.
Man samligner bare dyret med rotter- mus og andre (skadedyr) så er den i vinkel, bare slagt dem.
Denne måde har vi brugt mange gange og uden samligning iøvrigt, så var det sådan nazisterne gjorde når der var nogle de ikke kunne lide, man nedgør dem til undermennesker, på den måde vil det være nemmer for de klovner der skal slå dem ihjel, sammenlige dem med bla: rotter, så går det lidt mere glat og ens samvittighed plus nattesøvn vil ikke blive forstyret.
(HUSK DET ER UDEN SAMMENLIGNING)
alan57

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 15-03-11 09:44

Tak for point, betterwisser.

Mvh
Provsten1

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 15-03-11 10:00

Alan57, før du begynder at rode nazisterne ind i emnet, var det så ikke en ide, at du satte dig lidt ind i det stof, du åh så gerne vil ha' en mening om.?

Lad mig stille dig et spørgsmål; Synes du, at det er synd for f.eks. rotter og mus, at de bliver slået ihjel uden omtanke for, om de evt. har yngel.?

Endvidere skriver du;
Citat
Man samligner bare dyret med rotter- mus og andre (skadedyr) så er den i vinkel, bare slagt dem.
Denne måde har vi brugt mange gange og uden samligning iøvrigt
Såååe, har vi det.? Kan du nævne et eksempel.?

Mvh.
HH.