/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Fang en kronvildtkalv
Fra : betterwisser
Vist : 830 gange
100 point
Dato : 11-03-11 14:24

Jeg overvejer, at indfange en kronvildtkalv og sætte en sender på den. Når den er kommet i huld, vil jeg pejle mig frem til den, og skyde den sammen med resten af familien.

Er det ikke bare helt iorden, S&N og andre jagtlige organisationer, eller gælder jagtetikken, kun for særlig udvalgte

BW

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 11-03-11 15:40

- tror vi ska' ha en sender på dig BW, du er farlig for dine omgivelser. Kommer du lige fra en våd frokost?

God weekend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 11-03-11 15:41

Det må da være din spøg, hvad har den lille hjorte kalv gjort dig? Og dens familie??

Det er jo næsten værre end de der fodrer fasan kyllinger hele sommeren, for så at leje jagten ud,
problemet er at skyde de fasaner der sætter sig på gevær løbet???

Her i kandu hjælper men hinanden, man skyder ikke på uskyldige, hverken dyr eller mennesker...

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 11-03-11 15:42

Hvad med mårhundene som er ved at ændre Danmarks natur ??

Kommentar
Fra : rabatmand

Dato : 11-03-11 15:47

He he, jeg tror at ovenstående skal læses med en stor portion salt til...

Men bortset fra det, så vil jeg da i samme øjemed, male kalven skrigorange, og sætte et kryds, så man har noget at sigte efter...

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 11-03-11 16:43

svendgiversen

du skrev i din kommentar: "problemet er at skyde de fasaner der sætter sig på gevær løbet???"
Ikke noget problem !! Man beder ganske enkelt ens nabo-jæger om at skyde skidtet - ganske nemt !!!

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 11-03-11 16:47

Du må da vide det; betterwisser,

ikke B&W, der var et skibsværft, men du må jo have nogle etiske jagt overvejelser med dit spørgsmål?

Selv ville jeg aldrig kunne skyde på et uskyldogt dyr med dådyr øjne, men jeg kan godt lide dyre kølle.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 11-03-11 16:51

Hej betterwisser.

Jeg synes det er helt i orden med dit initiativ !! Der må være lige ret for alle - når myndighederne kan tillade sig at forsøge en udryddelse af mårhunden, bl.a. ved opsætning af 150 kameraer langs den dansk/tyske grænse, så må det absolut være ok med krondyrene !!! Man burde egentlig udrydde alt klovbærende vildt i DK også muffloner !

Øjenvidnet4
MULTI-X

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 11-03-11 17:22

Jamen, jamen - kære Øjenvidnet4, udrydder man muffloner under hegn, så forsvinder Ballehylerens sidste jagtobjekt. Ingen skyder vel vagtler herhjemme - formoder jeg.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 11-03-11 17:24

Hej Betterwisser.

Du har igen ramt plet. Og nej! S&N fungerer ikke efter samme højetiske regler - som vi andre gør. De tillader sig at arrangere massive bortskydninger af harer på Vestsjælland, blot for at kunne udfylde et skema. Nakkehoveder.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 11-03-11 17:46

Mvbh
BW

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 11-03-11 19:11

Citat
alt klovbærende vildt i DK også muffloner !

- det har vi jo heldigvis hjælp til...

God weekend

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 11-03-11 21:20

Sæt en GPS på din kone og giv hende 10 min. forspring og indhent hende i H&M h og skyd hende i bugen og hjemtag kvindemennesket og fortær de bløde organer..så hvis du spørger om forspring eller handikap så skyd uden varsel og lad børnene se derpå, da de ellers ikke vil forstå livets realiteter...

Men for guds skyld Kvas de latterlige unger - udnyt dem seksuelt og lad dem lide den død de fortjener.....Mit råd er måske ikke løsningen, måske bare et bud derpå

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 12-03-11 10:22

skyde den sammen med resten af familien.

Det er sku` godt man ikke er i familie med dig Betterwisser

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 12-03-11 12:44

Citat
Det er sku` godt man ikke er i familie med dig Betterwisser

- jeg synes det er en skam, mulighederne taget i betragtning, men BW er vist også glad for at det ikke tilfældet...

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 13-03-11 08:06

"Ingen skyder vel vagtler herhjemme - formoder jeg." Således skrev et intelligent menneske ! Desværre jo - bb1 opdrætter jo vagtler i sit drivhus og det har han udstyret som et tivoli-skydetelt med luftgeværer. Desværre får det nok snart en afslutning, da han ikke kan blive ved med at få råd til nyt glas, da han jo er så dårlig en skytte !!!!
Desuden sætter han jo vagtler ud sammen med agerhøns ½-1 time før "jagt"-start når det tidspunkt af året kommer - det har "godsejeren" gjort i årevis !! Han er blevet citeret for at sige: "Det er godt at have lidt at øve sig på" - Men hamrende ulovligt !!!

Øv4

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 13-03-11 10:32

Citat
Det er sku` godt man ikke er i familie med dig Betterwisser

Dejligt med dine gode indspark, de stråler af vid og er til gavn for kreds 3 og DJ.

Det ville aldrig kunne drages en avls linje imellem os, du befinder dig milevidt nede i " fødekæden ", så en gang korpulering, således vi havde sammme aner, ville have været en umulighed, var det ikke den gang din far sang " På Lolland Jeg Den Hente.

Hvad er din titel så i kreds 3 BB!, står du for festudvalget og skal lave

BW

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 13-03-11 21:00

Mårhund set i Bagsværd
Nogle gange overgår virkeligheden fantasien. Jægerforbundets forskningschef, Carsten Riis-Olesen, blev meget forundret, da han søndag eftermiddag blev ringet op og fik at vide, at en villaejer i Bagsværd nord for København havde haft besøg inde i sit hus af en mårhund.

- Men efter alt at dømme, er observationen god nok, siger Carsten Riis-Olesen, der har været i telefonisk kontakt med villaejeren, der selv har en fortid som jæger. Mårhunden havde rumsteret rundt i haven et stykke tid, hvorefter den forvildede sig ind i huset. Her kom den i nærkamp med familiens jagthund. På de hvide vægge er der tydelige blodspor.

På den stille villavej Mosekæret i Bagsværd fik de sig noget af en overraskelse, da mårhunden lige pludselig stod inde i huset.

- Sådan et dyr havde vi aldrig set før, men vi fandt hurtigt ud af, at det passer med de mange fotos af mårhunde, der var været i medierne i den seneste tid. Og efter at have googlet mårhunden, og læst om dens adfærd og bevægelsesmønster, var vi ikke i tvivl om, at vi havde gjort en observation ud over det sædvanlige, fortæller Bjarne Højlund, der til daglig er forstander på en efterskole.

- Vi ærgrer os bare over, at vi ikke nåede at fange den, siger han.

Han kontaktede derefter Jægerforbundets presserådgiver, og i løbet af kort tid kom han også i kontakt med Jægerforbundets forskningschef, der mener, at observationen er absolut troværdig.

Det er hermed første gang, at der er indløbet en troværdig melding på mårhund på Sjælland.

Det vil naturligvis blive underøgt nærmere - og vi vil på Jægerforbundets hjemmeside informere løbende om processen.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 14-03-11 09:01

Citat
Jeg overvejer, at indfange en kronvildtkalv og sætte en sender på den. Når den er kommet i huld, vil jeg pejle mig frem til den, og skyde den sammen med resten af familien.

Er det ikke bare helt iorden, S&N og andre jagtlige organisationer, eller gælder jagtetikken, kun for særlig udvalgte

Det skrev han sku'.!!!!!
Jeg tænkte smilende; Det er skrevet i en ordentlig brandert...........i morgen kommer der nok en undskyldning - Men nej, manden mener det sku'.!

BW, min eneste kommentar er; Hvordan fanden i helvede kan du sammenligne Mårhund med Kronvildt.......??????????

Mvh.
HH.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 14-03-11 13:23

Nu er det ikke mig der lider af Jetlag, og er jeg den eneste der kan se provokationen i Betterwissers oplæg? Her på siden brillerer medlemmerne af MUlti-X Teamet ellers altid med overdrivelsens kunst - som et led i en afslappet kommunikation.
Kommunikation er kunst - kære venner, og derfor skal alle farver og pensler bruges.

Velkommen hjem - Heidi-Ho. Hvornår yngler duerne i England?

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 14-03-11 13:24

For Satan da. Tænk bare på de millioner af torskeyngel jeg har efterladt moderløse.

Mvh.
Tonganeseren

Accepteret svar
Fra : Tonganeseren

Modtaget 100 point
Dato : 14-03-11 13:48

For mit eget vedkommende var frisætningen af den tilfangetagne mårhund en nærmest sindsyg handling. Planen skulle være, at mårhunden skulle lede til andre artsfæller, men argumentet er helt ude i skoven - som det hedder på nudansk.
Og hvem ejer så grejet til sporingen? Svar: Skov og naturstyrelsen. Meningen med galskaben er så, at S&N styrelsen håndgangne mænd skal boltre sig overalt på også private revirer.

Havde man opført sig fornuftigt, skulle man have aflivet mårhunden på stedet. Nu drøner den rundt og fråser i forårets yngel.

Hvad angår det uetiske i at bortskyde moderdyr med "hvalpe" i "reden" - så mener jeg ikke nogen kan være i tvivl om den etisk rigtige måde at agere på. Der skal jagttid på mårhunden - i samme omfang som angår ræven. Så skal vi nok tage os af problemet. Jeg vil nemlig gerne eje en pelshuse - lavet af mårhundeskind, og kan jeg skaffe masser af skind, så bliver hele familien udstyret med smarte hatte.

Mvh.
Tonganeseren
Multi-X
På udkig efter horder af mårhunde.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 14-03-11 14:05

Selvfølgelig skal der være jagttid på Mårhund - f.eks. fra 01.01. til og med 31.12
Gerne hele døgnet,

??????Hvad har det egentlig med kronvildt at gøre..?????

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 14-03-11 14:14

Mårhunde og kronvildt har noget tilfælles. De er begge udstryret med fire ben, hovede og hale. Mårhunden har dog ikke gevir.

For fanden da - Betterwissers indlæg var en spøgefuld provokation. Hmmmmmm! Egentlig burde krondyr også betragtes som skadevoldende vildt. De har ødelagt vores skov, svigermors træer i haven og tramper mindst 15% ned af afgrøderne. Men da kongehuset gerne skal have lov til at myrde løs af dyrene på diverse kongejagter - så har man fredet dyrene, så de udelukkende må skydes i perioden 16. november til 30. november. Oh vor er dyrene på det tidspunkt?? I statsskovene, hvor de kongelige og S&N folkene kan tage for sig af retterne.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 14-03-11 14:48

Okay, det var en BW joke.

Kongehuset har altid været forgyldt.
Derfor, hvad fanden skal vi med lortet..?

Nu ser jeg frem til, at Le' Prince med sønner, lakajer og hele medaljerækken skrubber ud på den jagt de lejer gratis, og får skudt noget skadevoldende vildt.

Som den ene rigmand sagde til den anden:

Spiller du golf.?
Næ, det har jeg folk til.!

Mvh.

HH.

En jage gik å jæger
En jage gik å jæg e re
Alt udi i skoven grøn.

Trut trut.

Godkendelse af svar
Fra : betterwisser

Dato : 15-03-11 08:48

Tak for svaret Tonganeseren.