/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Spam fra Yahoo postkassen
Fra : yearhouse
Vist : 795 gange
300 point
Dato : 11-03-11 13:36

Jeg har yahoo.dk som postkasse. Nu bliver mine kontakter fyldt med div. spam....fra min afsender.
Hva´ dælen skal jeg gøre ved dét?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-03-11 14:17

Du er blevet en spammer robot.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 310 point
Dato : 11-03-11 14:29

Du skal så hurtigt som muligt, skifte password

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-03-11 14:31

Jeg glemte at skrive, at jeg har prøvet det sammen med en hotmail konto, hvor det hjalp at skifte passwordet

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 11-03-11 14:42

Geninstallere din computer, efter at ha' taget backup af det du vil gemme.
Hvis du ikke vil bruge tid på og geninstallere, men hellere vil bruge flere timer, måske dage, på og fjerne snavset så gå ind på http://www.spywarefri.dk/forum/ , opret dig som bruger og hjælp derinde.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-03-11 14:49

Lyt ikke til Webnoob profilen er helt ved siden af med forslaget om at geninstallere på computeren, din Yahoo mail ligger på en server i Irland så det hjælper ikke at geninstallere noget som helst, problemet er at din mail konto er blevet hacket og det eneste som kan redde situationen er forslaget fra Nordsted1, nemlig ændre kodeordet så spammeren ikke kan komme ind på din mail konto og sende spam igen

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 11-03-11 15:22

Tvivler på at yahoo's servere er blevet hacket. Den typiske årsag til spam er at man har åbnet en mail hvor der er et ondsindet script i som typisk gør det muligt at overtage en computer. Hvis det er tilfældet så kan man ændre sin kode lige så tosset man vil, men dem/den der har overtaget computeren kan stadig aflæse den nye kode.

Spørg dig selv o.v.n, hvad er lettest og hacke en proffensionel serverfarm eller brugerne af webmail, hvor en yahoo-bruger, eller andre webmail-brugere, typisk ikke tænker så meget over hvad der sker når man åbner en mail der ser bare lidt underlig ud?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-03-11 15:27

webnoob.... min hotmail blev altså hacket - selv om jeg ikke brugte den, jeg fik bare mange klager fra folk på min adresseliste - så jow det kan godt ske uden man har åbnet en mail

Det hjalp da jeg ændrede password

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-03-11 15:29

Det er ikke mail serveren, men mail kontoen som en eller anden har gættet kodeordet til - og nu misbruger til at sende spam fra

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 11-03-11 15:32

Jamen så siger vi det. Du bruger msn ik'?
Men lad det være op til spørger at gøre hvad han/hun mener det er bedst.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 11-03-11 15:34

Citat
har gættet kodeordet til

og tilfældigvis også brugernavnet. Arg come on, tænk nu lige over hvad det er du skriver.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-03-11 15:41

webnoob, er det helt forbigået dig, at der har været så mange problemer med bl.a hotmail, at der blev lukket over en mill konti pga spam

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 11-03-11 15:52

Nej overhoved ikke, men at antage som I gør at disse spammerkontoer er blevet hacket ved at gætte sig frem til et brugernavn og kodeord som passer sammen er jo Otopi. Der skal selvfølgelig et spyware, adaware og/eller malware til at kunne få disse informationer fra en bruger og hvordan bliver disse små programmer "installeret" på en computer? Ja selvfølgelig via mail og IM-clilenter.
På hotmail var problemet at der florerede links rundt via msn, klikkede folk på disse links var skaden sket. Ens kontakter på msn ville kunne se at man kom online et kort øjeblik og i det øjeblik blev linket sendt videre rundt. Disse små programmer behøver ikke en mail-client fra den inficeret computer til at sende spam, de fiske bare alle dem mail adresse ud som der kan findes og sender så bare via sig selv. Men det er otopi og tro at disse it-kriminelle sidder og gætter sig frem til logon oplysninger.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-03-11 16:01

Min msn mailadr er uvirksom, så den forklaring holder altså heller ikke

Kan du så give en forklaring på hvorfor det hjalp da jeg skiftede password?? nej vel

Jeg VED at det hjælper at skifte password

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 11-03-11 16:08

Nej det VED du ikke, når du ikke ved hvad spørger har lavet ved du heller ikke hvad der kan løse det, det kan vi kun gætte på.

Ud fra det du skrive så nej så kank jeg ikke forklare det. Men det virker underligt at du kan ændre password men din msn virker ikke. Hvis din man-adresse ikke virker så virker mail-delen heller ikke, de to hænge sammen som pot og pande.

Jeg kan kun sige at hvis spørger havde problemer med en hotmail eller line mail konto havdce jeg været enige med jer, men da der er tale om yahoo så er jeg ikke.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-03-11 16:16

Citat
Ud fra det du skrive så nej så kank jeg ikke forklare det

Så lad være med at påstå, at det ikke kan afhjælpe problemet

Jeg oprettede min msn konto da vi havde image som udbyder, men selv om vi ikke har det længere, så virker msn

Og man kan godt have en msn konto og også en hotmail konto

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-03-11 18:41

Disse små snavsede programmer henter adresser i ...............adressekartoteket.

Det gøres også når man installerer en browser eller mailprogram.
Det er disse adresser som bliver brugt til at sende videre.
Password er ikke nøvendigt til denne operation.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-03-11 19:53

Eyvind hvorfor hjælper det så at ændre passwordet?? det er ikke kun mig der har haft gavn af det, sønnes kammerat oplevede det samme

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-03-11 19:54

Kom ind i spørgsmålet yearhouse vi skal have opklaret om du læser og skriver dine Yahoo mails i et program eller i browseren, i det sidste tilfælde er adressebogen på mail serveren og ikke på computeren, så enten er din computer udstyret med et program som kan sende dine tastetryk til en uhæderlig person eller personen har gættet dit kodeord, prøv nu at skifte koden, det vil næsten helt sikkert stoppe spammeriet, brugernavnet er ikke svært at gætte men det kan du ikke ændre

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-03-11 19:56

Jamen Nordsted1 det hjælper at skifte kodeordet, så skal banditten gætte det nye kodeord før kontoen kan bruges til at sende spam mails igen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-03-11 21:18

o.v.n, det var bare Eyvinds kommentar jeg ikke helt kunne forstå.... for som jeg snart har sagt flere gange, så har jeg jo selv oplevet det - og en af sønnens venner - hvor spammeriet stoppede med det samme når vi ændrede password

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 11-03-11 21:24

Arj nu må I stoppe. Tror I helt seriøst på at de sidder og gætter på hvad folks brugernavn og kodeord er?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-03-11 21:32

Nej vi stopper ikke det hjælper nemlig at skifte koden, altså når mails læses og skrives i browseren, jeg har flere gange haft samme oplevelse når jeg har anbefalet at skifte kodeordet, en Yahoo mail konto har været ret nem at komme ind på men sikkerheden er vist blevet strammet lidt siden den amerikanske valgkamp hvor det lykkedes en journalist at overbevise Yahoo om at en politikers mail konto var journalistens og dermed fik adgang, jeg kan ikke lige huske hvem det var som fik sin Yahoo konto hacket af omtalte journalist

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-03-11 21:38

Citat
Eyvind hvorfor hjælper det så at ændre passwordet?? det er ikke kun mig der har haft gavn af det, sønnes kammerat oplevede det samme
Ok jeg er ikke sikker - men er der en trojaner inde, så kommer det password vel frem igen.

Hvis jeg installerer et eller andet postprogram, kan dette program hente kontaktpersoner og andet fra et program jeg kører med i forvejen. Så det kan trojaneren også. Nu er det bare at sende afsted.
Men det kan da godt være at der blokeres ved at fjerne/udskifte password. Og det er da et forsøg værd.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 11-03-11 21:42

Eyvind du kan lige så godt glemme det, de 2 tror at de IT-kriminelle sidder og gætter folks brugernavne og kodeord.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-03-11 21:43

Jeg kunne vel dårligt have fået en trojaner på min hotmail.... jeg brugte den jo ikke... jeg blev opmærksom på spammeriet fordi folk fra min adresseliste brokkede sig - dvs jeg undrede mig nu også en enkelt gang over at jeg fik en mail fra denne hotmail til min alm. mailkonto.. (jeg plejer ikke at sende mails til mig selv)men jeg reagerede fordi vennerne brokkede sig

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 11-03-11 21:48

Arg men trojanere kommer jo også ind med andet en mails.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-03-11 21:50

webnoob.... denne er specielt til dig

http://www.hardwareonline.dk/traad.aspx?fid=26&tid=566116

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-03-11 21:50

Webnoob du mangler at forklare hvordan spam mails fra en Hotmail eller Yahoo mail konto kan sendes fra en slukket computer

Forklaring: De omtalte spam mail sendes direkte fra serveren og da ingen af os tror på at it kriminelle kan overtage mail serveren - hvad er der så tilbage???

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-03-11 21:54

Citat
Jeg kunne vel dårligt have fået en trojaner på min hotmail
- trojanere kommer ind alle vejne.

Her er et tænkt eks. fra den harmløse Eyvind..................................regner vi med.
http://hirsenet.dk/million.htm

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 11-03-11 21:56

nU MÅ I IKKE KOMME OP OG SLÅS

jEG HAR SKIFTET MIN KODE OG BRUGERNAVN.
OG JEG BRUGER BROWSEREN.

Jeg venter lige en halvleg

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-03-11 21:58

Okay, vi holder pause, og venter på at høre fra dig

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 11-03-11 21:59

Hold da op. At en IT-kriminel har overtaget en computer betyder jo ikke at det er umuligt og sende spam. At de overtager en computer kan betyde rigtige mange ting. Fx. så findes der ondsindt kode som holde en computer igang selv om brugeren slukker den, den lukker bare ikke ned, dn viser blot at det den normalt gør når den slukker, den type ses bare ikke så tit. Som oftes så betyder det bare et dem der har overtaget en computer kan se hvad der bliver gjort når den er tændt, det er typisk, opsnappe kretidkort oplysninger når der bliver købt noget i en netbutik, at opsnappe logon oplysninger når man logger på en netbank, at opsnappe logon oplysninger når man logger på en webmail, ect. ect. ect. Så hvis man skifter sin kode så kan de se det og de logger så bare en med den nye kode. Det man typisk skal bruge en tændt computer til når man har overtaget den, er at få den med i et botnet så man kan angribe websites så det ender med at den crasher-

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-03-11 22:01

jar ve slås
Jeg har nemlig gået til judo i 3 år og nu kan jeg næsten alle råbene.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 11-03-11 22:02

Hvis I tror mig så gå ind på dr.dk og se det seneste afsnit af kontant, der er en ekspert der viser det grundlæggende ved at overtage en computer og bruge et sniffer-tool.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-03-11 22:04

Citat
så findes der ondsindt kode som holde en computer igang selv om brugeren slukker den, den lukker bare ikke ned
når blæseren på CPUen er gået i stå så er computeren slukket, selv ikke en it supporter kan overbevise mig om andet

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-03-11 22:06

Eyvind mon vi to så ka finde ud af at slåsse sammen... jeg har gået til jiu-jitsu i 4 år

webnoob fik du læst mit link??

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-03-11 22:08

Jeg vil osse slåsse det passer nemlig hvad Nordsted1 og jeg skriver

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 11-03-11 22:09

Hold da op mand. Lev du bare i din lille verden, man kan programmer sig ud af alt, man kan sagtens lave en kode der skruer ned for blæseren i fx. 30 min. eller bare 5 min. for at køre den op på normal igen, eller styre blæsere direkte. Fx så kan jeg på en hver dell computer med et par enkelte tryk kommer ind og slukke blæseren helt.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-03-11 22:11

Ej altså o.v.n, dig skal jeg jo ikke slåsse med, vi er jo enige - måske jeg også er enig med Eyvind, men det kan jeg ikke finde ud af

Mon 5. kolonne er indover yearhous' pc

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-03-11 22:11

Jeg slås ikke med damer......................dem driller jeg - og løber.
Citat
Jeg kunne vel dårligt have fået en trojaner på min hotmail

Her er et tænkt eks. fra den harmløse Eyvind..................................regner vi med.
http://hirsenet.dk/million.htm

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-03-11 22:13

Altså Eyvind, jeg har jo lært at når noget er for godt til at være sandt, så er det for godt, så jeg klikker ikke.................men hva sker der hvis jeg gør..............hit med pengene (min tandlæge vil meget gerne ha dem)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-03-11 22:13

Nordsted1 - så mit fine link.

Jeg er ikke enig, men bøjer mig lidt for evt. kendsgerninger.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-03-11 22:14

Yearhouse, man har et standpunkt til man tager et nyt... så vi "snakker" altså lige lidt i din tråd, det ka du vil ikke have noget imod??

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-03-11 22:15

Citat
men hva sker der hvis jeg gør

Linket er fra harmløse Eyvind.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 11-03-11 22:16

Hvis jeg skal være ærlig så tror jeg ikke vi kommer til og høre fra Yearhouse.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-03-11 22:16

Ja Eyvind jeg så dit link--- så du mit?

Altså Eyvind folk i vores alder skal passe på med at bøje os for meget, vi risikerer ikke at komme op igen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-03-11 22:17

webnoob, jeg er sikker på vi hører fra Yearhouse, man han skal lige have mulighed for at se hvordan hans mailkonto opfører sig

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-03-11 22:18

Eyvind

Citat
Linket er fra harmløse Eyvind

Det siger de allesammen

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 11-03-11 23:11

Jeg HAR svaret.....Nu venter jeg blot.....Det har jo lige være kvindernes international Kampdag

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-03-11 20:05

Citat
Det har jo lige være kvindernes international Kampdag

Betyder det, at jeg kun må brokke mig den ene dag om året??

Godkendelse af svar
Fra : yearhouse

Dato : 16-03-11 21:49

Tak for svaret Nordsted1.

Jeg har ikke fået nogle tilbagemeldinger fra kontakterne endnu.
Så jeg håber og håber og håben.