/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Kør selv til Prag
Fra : svendgiversen
Vist : 958 gange
50 point
Dato : 11-03-11 11:43

Vi overvejer en forårsferie i Prag,

sidst, dengang muren lige var faldet, kørte vi via Berlin med lange køer,
fordi Øst Tyskerne først købte biler og senere udvidede vejnettet...

Er det bedre nu med denne østlige rute?

Eller kan vi med fordel tage en vej mere vestpå. eksempelvis via Göpingen??

Hvad er den optimale rute fra Sønderjylland til Prag i egen bil???

Accepteret svar
Fra : slander

Modtaget 60 point
Dato : 11-03-11 12:13

Da vi var i Tjekkiet kørte vi Hamborg, Hanover, Dresden og derefter ind i Tjekkiet.

Den rute er vejene OK, naturligvis er der lidt vejarbejde..

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 11-03-11 12:20

Det lyder som et godt komprimi, stadig Dresden men ikke Berlin,
vejen via Hannover kender jeg bedre end den over Berlin.

Vi kan jo stadig køre vest over hjemad...

De kultur forskelle der fortsat er forsvinder næppe i min tid?

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 11-03-11 13:10

@ nemlig slander.
God tur Svend.
Vejene er helt ok dernede vi var der sidste år med en campingvogn på slæb.
Ingen problemer.

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 11-03-11 13:12

Tak for svaret slander.