/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
kan ikke udnytte plads på ekstern disk
Fra : snaptil
Vist : 463 gange
100 point
Dato : 11-03-11 09:26

jeg har en ekstern harddisk på 1 tbnår jeg går i egenskaber skulle der være 700 gb ledig.
Jeg prøver at flytte 226 gb ind på den. Men efter et stykke melder den at der ikke er plads??+

Harddisk med 1. tb packard bell

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 110 point
Dato : 11-03-11 09:36

Hvis den er formateret til FAT32 og du kopiere filer der er større end 4gb er det derfor

Konverter den til NTFS

For at konvertere fra FAT32 til NTFS vælger du:

Start-menuen > Kør, skriver cmd i Åbn-feltet og klikker på OK-knappen.

Ud for kommandoprompten skriver du ”convert DREVBOGSTAV: /fs:ntfs” og trykker på Enter.

Her angiver ”DREVBOGSTAV” det drev, du ønsker at konvertere.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-03-11 09:42

Næste bud er så at din maskine ikke kan håndtere så store diske

Så kan du blot dele den i 2 eller 3

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 11-03-11 09:42

Damn ja det er FAT32

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 11-03-11 10:28

Klaudi.

kan jeg konvertere uden at formatere harddisk?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-03-11 10:33

ja

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-03-11 10:34

Jeg har konverteret mit C Drev med windows på, det skete der ikke noget ved..

Men man ved jo aldrig, ting kan gå galt!

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 11-03-11 10:55

OK har sat den igang nu. havde 300 gb på som jeg var ved at flytte først. Men det ville tage tre timer også skal de jo tilbage igen.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 11-03-11 10:55

nå nu skrev den det var konverteret. Det var dog et smart tricks. Kan jeg på den nogen tjekke om alt virker korrekt??

Godkendelse af svar
Fra : snaptil

Dato : 11-03-11 11:07

Tak for svaret Klaudi. Det ser ud til at virke helt perfekt og det var det, der var løsningen.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-03-11 11:29

Velbekomme