/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Musik gruppe efterlyses
Fra : Fattig
Vist : 719 gange
200 point
Dato : 10-03-11 20:13

Jeg leder efter noget Beat/rock eller hvad det nu blev kaldt på den tid.
Det er fra starten af 70´erne, og gruppen hed noget med "Marbelade Messinger" eller i den retning. Der var også violiner med i gruppen, og så var det et gråt cover.
Kan nogen her på Kandu hjælpe.

Kommentar
Fra : jqb

Dato : 10-03-11 20:25

Det er ikke meget at gå efter når man ikke umiddelbart kender bandet. Så tilgiv mig hvis jeg rammer helt ved siden af.

Kunne det være bandet Marmalade, der har lavet albummet "Reflections of the marmalade"? På Google kan man finde mange forskellige covers til pladen - nogle af dem er grå:

http://www.google.com/images?q=Reflections+of+the+Marmalade&hl=en&safe=off&client=firefox-a&hs=5Wm&rls=org.mozilla:en-GB:official&um=1&ie=UTF-8&source=univ&sa=X&ei=pyh5TZKGJsmCOtqsza0H&ved=0CH8QsAQ&biw=1280&bih=873

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 10-03-11 20:36
Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 10-03-11 21:59

Desværre er det ikke den gruppe jeg efterlyser.
Marmelade er pop, husker godt denne gruppe.
Det musik jeg søger er det ikke kvinder der synger. Jeg forestiller mig at det er en gruppe der ikke har udgivet særlig meget, men jeg havde optaget lp´en på min gamle spolebåndoptager i 1972.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-03-11 23:29

Det er jo lige fra dengang jeg var ung, og jeg var skrap til musik..også dengang.

men du må altså komme med lidt mere hjælp her.

Evt. sangtitel på en eller flere af sangene...eller noget tekst

Er du sikker på det navn du har skrevet er navn på gruppen..eller kan det være titlen på pladen?

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 11-03-11 15:22

Dova
Jeg var også ung dengang , og nu er hukommelsen svag.

Det kan godt være titlen på lp´en, og jeg har sikkert heller ikke stavet navnet rigtigt.

På et af numrene er der en sætning der nærmest bliver talt, den gentaget mange gange, (samtale der foregår i løftet stemning), og lød ca. sådan her: "OH sure says the........" "OH sure says the........" og afsluttes med en trommehvirvel.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-03-11 21:55

Jeg har gennemlæst listerne fra 1970-1974 og har ikke fundet et band der kan minde om det du skriver - udover som nævnt - Marmalade

Måske du selv kan genkende det når du ser på disse lister - hvis deres nummer ellers var et hit?

http://www.everyhit.com/retros/index.php

http://www.musicoutfitters.com/topsongs/1968.htm (her kan du bare ændre årstallet i browserlinjen)

Rigtig god læselyst

Accepteret svar
Fra : ziggy99

Modtaget 200 point
Dato : 15-03-11 15:41
Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 15-03-11 15:49

.....her

Godkendelse af svar
Fra : Fattig

Dato : 15-03-11 16:54

Tak for svaret ziggy99.

Du er bare dygtig.
Nu kan jeg godt huske at det er Seatrain.

Kan se at den er genudgivet på cd. Den vil jeg købe, og glæde mig til at genhøre.

Endnu engang tak for hjælpen.