/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Momentnøgle
Fra : Doros
Vist : 907 gange
100 point
Dato : 10-03-11 19:02

Er der nogen af Jer som har personlig erfaring med kvalitet af en momentnøgle, hvilken type/mærke bør man købe, til skift af fælge?.

Hvilken type/ mærke bruger du?

Er der nogen af Jer som kender Rawnlink til ca. kr. 300?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-03-11 19:18

Denne type har lavet mange biler her hos mig.
http://www.biltema.dk/da/vaerktoj/Malevarktoj/Momentnogler/Momentnogle1/

Husk at den ikke må bruges til at løsne bolte - jeg ødelagde nemlig en.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 10-03-11 19:24

Jeg har i mange år brugt en simpel type hvor, man med en viser ser bøjningen af en stang. Der er ingen slidbare dele eller noget, som kan gå i stykker eller ud af justering.

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 10-03-11 19:26

Har de sidste 9år brugt en billig en fra HaraldNyborg, fungerer fint. Dog er den begyndt at ruste, men ellers upåklagelig.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 10-03-11 19:30

http://www.e-vaerktoej.dk/shop/momentnoegler-29546c1.html

Følg linket og find typen som nr 10 på listen . Tilbud til 153 kr . Simpel og nøjagtig.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 10-03-11 20:44

Citat
Har de sidste 9år brugt en billig en fra HaraldNyborg,

Godt betyder ikke mange penge

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 10-03-11 20:50

Bruger KAMASA den kan holde til det. Men den får man heller ikke for 300 kr.

Kommentar
Fra : Doros

Dato : 10-03-11 20:55

Cortina01,

Hvad er prisen, og hvor lang tid har du haft den? - Kan de andre ikke holde?

Accepteret svar
Fra : Cortina01

Modtaget 50 point
Dato : 10-03-11 23:07

Jeg mener den kostede omkring 1300 kr for 7 - 8 år siden.
Men alt efter behov og krav, kan billigere sikkert gøre det lige så godt. Jeg arbejdede en del med busser dengang, og fandt ud af, at det somme tider var dyrt, at købe billigt. Der skulle tages ved, og så skulle værktøjet kunne holde.

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 14-03-11 00:52

Gav 120,- kr for min i Harald Nyborg for 5 år siden. Den holder fint til de 2 sæsonskift jeg har om året.

Mvh
CiViC

Godkendelse af svar
Fra : Doros

Dato : 01-04-11 07:12

Tak for svaret Cortina01.