/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Ændring af filformat
Fra : clou
Vist : 894 gange
300 point
Dato : 10-03-11 16:22

Kære alle

Jeg tror desværre spørgsmålet er stillet i et forkert fora, men ved ikke lige hvor det hører hjemme

Jeg sidder her og skal sende en fil til et trykkeri (skal have trykt køleskabsmagneter), jeg har sendt billedet som jpeg format, men de vil have det i enten eps eller ai format, men hvordan pokker gør man det?

På forhånd tak for hjælpen!

Clou

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 10-03-11 16:28

prøv og åbne dit billede i windows paint og se om du kan gemme det i det format.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 10-03-11 16:28
Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 10-03-11 17:48

problemet er at et jpeg billede er komprimeret med tab af data til følge
det nytter ikke at konvertere da de tabte data jo ikke på magisk vis dukker op igen

Nu kan jeg jo godt lide gratis løsninger så vi glemmer lige købeprogrammerne

Inkscape er et gratis vektorgrafikprogram der kan bruges http://inkscape.org/
Scribus er et gratis DTP program der kan bruges http://www.scribus.net

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 10-03-11 18:46

Find et andet sted og få lavet dine magneter.

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 10-03-11 19:28

Prøv at se i bjælken, hvor du gemmer, der er valgmuligheder for hvilket bformat du ønsker.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 10-03-11 20:50

Citat
tabte data jo ikke på magisk vis dukker op igen

hvad kan dog gå TABT
Citat
(skal have trykt køleskabsmagneter)

medmindre det er til videre salg?
og høj kvalitet, men så blev det sikkert lavet ordentligt første gang,
filen blev sendt til tryk...

Citat
Find et andet sted og få lavet dine magneter.

Ville jeg også gøre, hvis de ikke selv kan oversætte en jpeg = til noget brugbart.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 10-03-11 20:50

Citat
men hvordan pokker gør man det?

Besvaret..

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 11-03-11 11:36

Du skriver ikke noget om, hvilket program du har anvendt til fremstilling af din JPG fil?
Har du et program, som kan fremstille vektorgrafik?

Du skal nok som EXAMINATOR skriver have fat i et program, hvor du kan lave din opsætning som vektorgrafik, - men selv en fotofil = JPG - skulle vel også, hvis den er lavet i tilstrækkelig høj opløsning kunne benyttes.
Rigtig mange trykkerier, - vil gerne have EPS-filer.
Men når de siger de vil have .ai eller .eps fil er det sikkert fordi de vil have vektorgrafik.

Ammitz

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 28-03-11 12:11

Har du fået løst dit problem?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 06-04-11 11:10

Hallooo.

Kommentar
Fra : clou

Dato : 06-04-11 16:21

Ja, jeg har langt om længe fået løst mit problem - men ikke selvgjort - har en god ven der havde udstyret til at gøre det med, så filen blev sendt til ham!

Nu ved jeg ikke hvem der skal have mine point - men den af Jer der melder først ind - får dem!

Mange hilsner og tak for hjælpen til Jer alle

Clou

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 300 point
Dato : 06-04-11 16:47

Du giver dem bare til en eller anden. Bare husk og luk spørgsmålene efterhånden som de ikke er relavante mere.

Godkendelse af svar
Fra : clou

Dato : 06-04-11 17:55

Tak for svaret webnoob.