/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Minolta Riva Zoom 105
Fra : summer
Vist : 539 gange
100 point
Dato : 15-05-03 00:01

Kender nogen årsagen til dette problem jeg har med mit ellers dejlig Minolta kamera.
Det tager fine billeder - normalt, men af og til sker der det beklagelige at nogle af billederne er ødelagte - for nyelig 8 på stribe. Billederne er helt sorte i venstre nederste og øverste højre hjørne - alle 8 samme fejl. Rent faktisk er der en stribe - ca. 1/3 af billedet - fra øverste venstre hjørne til nedeste højre hjørne som er "perfekt".

Det er som om lukkemekanismen ikke er åbnet helt, når billedet bliver taget. Er det en rensning eller hvad? Det er lidt træls at tage billeder, som ikke er gode

Venlig hilsen
summer

Accepteret svar
Fra : DK93

Modtaget 100 point
Dato : 17-05-03 20:01

Der er ingen tvivl om at det er lukkemekanismen der er årsagen. Prøv lige så forsigtig at lieke frontdækslet af objektivet, og se efter skidt eller slidtage
mv
dk93

Godkendelse af svar
Fra : summer

Dato : 17-05-03 23:06

Tak for svaret DK93. Det var jo faktisk nemt at komme ind til "sagens kerne". Jeg troede det meste af kameraet skulle skilles ad. Desværre ser det ikke ud til at rengøring kan klare det. Jeg kan ikke få de to "skydedøre" til åbne sig når jeg tænder for kameraet, men det har jo også været brugt meget, så måske slidtage. Nu vil jeg bikse lidt med det i weekenden, og virker det så ikke på mandag, må jeg til fotoforhandleren og få ham til at se på det.

mvh
summer