/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Grafik I Access ?????
Fra : 4u2
Vist : 615 gange
50 point
Dato : 14-05-03 23:34

Jeg har lagt en del data ind i Access, så er det at jeg har nogle tilhørende grafik filer, som jeg vil have vist på Formularer i nogle felter for de enkelde elemender i tabellern, men hvor dan skal jeg gørre det ??????

på forhånd tak.

Accepteret svar
Fra : xor

Modtaget 50 point
Dato : 15-05-03 02:13

Jeg har ganske vist ikke selv arbejdet med access databaser siden engang i 90'erne men jeg har fundet noget i access's help file som måske kan hjælpe dig på rette vej. Dog er det på engelsk håber ikke at det gør noget. Og jeg håber det er hvad du mener du skal bruge.

------------------CUT HERE----------------
Add a picture or object

Add a picture or object that doesn't change from record to record

Create a link to an existing unbound object or part of an existing unbound object on a form or report
In a form or report, you can create a link to an existing object that was created in another application. You can also create a link to part of an existing object if the application that you're linking to has OLE support to do so.

Open a form or report in Design view.
Do one of the following:
Create a link to an existing unbound object

Click the Unbound Object Frame tool in the toolbox.
On the form or report, click where you want to place the object.
In the Insert Object dialog box, click Create from File, and then specify a path to the file. If you don't know the path, click Browse.
Select the Link check box.
Select the Display as Icon check box if you want the object to appear as the icon for the application where the object was created instead of as the object itself. Displaying an object as an icon can be helpful when an object contains supplementary information that doesn't have to be displayed. Displaying an object as an icon also uses significantly less disk space.
Click OK.
Microsoft Access creates an unbound object frame and displays the object in the frame.

To enable editing of the object in Form view, select the control, click Properties on the toolbar, and on the Data tab, set the Enabled property to Yes and the Locked property to No.

Note When you link an object, the link is automatic by default. This means that if the object is updated outside Microsoft Access, the changes will automatically appear the next time you open the form or report. If you want to control when the data is refreshed, you can change the link from automatic to manual.

/Xor .->

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 15-05-03 09:15

Hej 4u2

Jeg har "bakset" med samme problem i timevis, uden at finde ud af det.
Jeg har lavet en stor database over fugle i min have med beskrivelser, adfærd osv.
Jeg ville derfor gerne ha' et billed af den pågælden fugl lagt ind i hver enkelt formular. Hver gang jeg tror jeg har fundet ud af det, viser det sig, at billedet er på alle de andre formularer også. Jeg "bakser" videre, det må kunne lade sig gøre.

Med veblig hilsen Frank

Kommentar
Fra : dk

Dato : 15-05-03 12:32

Hejsa
een af måderne at gøre det på er simpethen at åbne din stifinder eller et billed fremviser program og
"kopier" billede og så i dit formular felt "sæt ind"
du skal i tabel lave en linie til "foto" (OLE-objekt)

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-05-03 16:27

Vil du ha' billederne liggende i access på en formular eller skal der henvises til en placering i en mappe? Hvilken access 95-97-2000-XP ?
Emesen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-05-03 17:18

Office 2000
Opret database
stå i tabeller
Ny>designvisning>ok>feltnavn>
ID - autonummerering
Omtale - tekst
Billede - ole-objekt
afslut og gem tabel og sig ja til at den opretter en nøgle

Stå i formularer
Ny>autoformular:enkeltkolonne>vælg din tabel>ok
Du har nu en stor rude>H-klik>indsæt objekt>opret fra fil>gennemse>find din fil>OK>
nu kan du sige ok
eller hak i kæde til fil (henvisning til fil)ok

Jeg håber jeg har skrevet det hele ned, men jeg har lige oprettet denne database.
Emesen.

Godkendelse af svar
Fra : 4u2

Dato : 19-05-03 06:53

Tak for svaret xor.

Kommentar
Fra : 4u2

Dato : 19-05-03 22:21

Hej igen!

Jeg takker for de svar der er kommet..

Jeg bruger Office 2000

Efter at jeg har lage nogle jpg filer ind i basen vokse den fra 800Kb til 65mb og der er kun tale om 200 poster nu og her.

når jeg vil se posterne i min form.. er felterne med grafik filen blank.. ????
så man må sige at det har givet mig en ny lille opgave....

mvh 4u2