/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Kan ikke se CVR.dk
Fra : jlrdk
Vist : 428 gange
200 point
Dato : 08-03-11 10:40

Jeg kan se alle andre hjemmesider, men altså slet ikke CVR.DK fra Erhervs- & Selskabsstyrelsen.
P.g.a. extremt godt gammelt program bruges stadig win 98 og WIN ME. Der er 4 maskiner som er forbundet til nettet via en 5. Maskinerne bruger 98, me, xp. Serveren der er forbindelse til internettet bruger ME. INGEN maskiner kan se CVR.DK - hvad er der galt ? .
Jeg har prøvet at deaktivere virus og internetsikkerhedsprogrammer.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-03-11 11:00

Prøv at kigge efter cvr.dk i HOSTS filen på dine maskiner, hvis den er der så slet referencen

find HOSTS filen her, den har ingen filendelse:
ME c:\windows\
XP c:\windows\system32\drivers\etc\

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 08-03-11 11:56

Se om du kan få et dns opslag på cvr.dk
fra et Whois værktøj.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 08-03-11 13:18

Wow Windows ME, jeg plejer ikke og klandre folk for at bruge de system de nu engang gør, men ME. Det er jo en fejltagelse fra MS der overgår vista.

Den 5. computer som I kommer på nettet med, hvad køre den?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-03-11 13:41

Vågn op for h...., det står i spørgsmålet

Serveren der er forbindelse til internettet bruger ME.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 08-03-11 13:45

Ups det gør der sgu' da også

Hvad sker der hvis du prøver og lave en nslooup i command prompten?

Kommentar
Fra : jlrdk

Dato : 08-03-11 16:05

Der er nu forsøgt følgende:
1. Der er ingen host fil, så den kan ikke slettes.
2. Jeg ved ikke , hvad jeg skal bruge resultat til fra søgning med WHO-is program.
3. en 6. ME-pc koblet direkte på til intenettet kan se CVR-hjemmesiden. Sættet den derimod til at gå gennem serveren (ME), så kan den ikke.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-03-11 16:44

Så skal du nok i mappeindstillinger og vælge Vis skjulte filer, har du prøvet det?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 08-03-11 16:46

Windows ME er jo ikke et server OS, men man kan jo sagtens bruge den som adgang til internettet, det vil jeg dog ikke anbefalde.

Når du kobler den 6. maskine direkte til internettet, hvordan fungere det så, har du en router eller et modem, et eller andet skal du jo ha' fra din udbyder til at gå på nettet?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-03-11 16:48

du skal ikke slette selve hosts filen, kun referencer til cvr.dk, hvis der er nogle!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-03-11 17:51

Hallååååå

Kommentar
Fra : jlrdk

Dato : 11-03-11 19:09

Klaudi: du ønskes godbedring.
Har også slettes alle cookies og temporærer filer- det hjalp heller ikke.
Kan stadig ikke se forklaringen.
Er det Pc-spøgelset.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-03-11 19:50

Citat
Klaudi: du ønskes godbedring.

1000 Tak, det er squ da rart med noget respons...

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 11-03-11 20:31

Jeg tror du skal koncentrere dig om dit netværk og ets opbygning.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 28-03-11 12:14

Er problemet blevet løst?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 28-03-11 12:18

Spørgsmål
- Ubesvarede 1
- Besvarede 1
- Annullerede 3
- Slettede 0
Ialt 5

Kommentar
Fra : jlrdk

Dato : 29-03-11 02:30

problemet er desværre ikke løst - multi mystisk

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 29-03-11 10:40

Har du kigget på opsætningen af dit netværk?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 27-04-11 15:55

Halloooo!!!

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 27-04-11 17:32

Ja han har gang i flere net samtidig. var spændende at høre om han gjorde fremskridt.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : jlrdk

Dato : 27-04-11 20:26

Hejsa
Nej desværre har jeg ikke fundet løsningen- og jeg har kigget alle forslag igennem.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 28-04-11 09:36

Selvfølgelig er der en løsning, problemet er at se den selvfølgelig. Vi sidder jo lidt på longdistance.
Her kan jeg foreslå, du bruger et fjernsuport værktøj og giver nøglen til en der kan kikke din pc igennen hej hej.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 28-05-11 20:28

Stopper med og abonnere på det spørgsmål.

Kommentar
Fra : Klaudi