/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Synd for Hornbeck
Fra : svendgiversen
Vist : 664 gange
86 point
Dato : 08-03-11 10:17

Så blev endnu en markant minister slagtet,
mens alle vattede efterløbere forsat sidder på deres taburetter...

Der er vel grunde til at hun forhalede integrations processen?

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 08-03-11 10:20

Af alle vattede ministre var hun da den mest vattede.

Af frygt for at blive fanget på det forkert ben har hun konsekvent holdt kortene alt for tæt til kroppen og undladt at leve op til de mest basale ministerpligter.

Nu er det jo ikke som sådan en integrationsproces hun er blevet fyret for at forhale, men et klart konventionsbrud, i den sammenhæng er hendes motivation fuldstændig ligegyldig.

Accepteret svar
Fra : vagnr

Modtaget 96 point
Dato : 08-03-11 10:23

Jag kan ikke syntes det er synd at ministre, ligesom vi andre, skal følge landets love, og kan blive straffet hvis de ikke gør.

Den konvention, der er tale om, er ikke et "diktat fra FN" som DF påstår, men har været en del af dansk lovgivning siden 1977, og Dk stemte givetvis for den i FN i 1961 (ellers havde vi nemlig aldrig ratificeret den).

Af redegørelsen kan man se, at det er tre år siden det blev opdaget i ministeriet, at deres praksis var ulovlig, alligevel fortsatte BRH en ulovlig praksis.

http://www.nyidanmark.dk/NR/rdonlyres/3BF66A68-D192-43A2-9E77-AD455948AE60/0/redegorelse_stm_statslose.pdf

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 08-03-11 10:26

Jeg tager nogle af mine ord i mig igen, Der er EN minister som har vist sig mere vattet end Birthe... Men nu stopper Tina Nedergaard heldigivs også, så er Chr. Borg vatfri igen

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 08-03-11 10:51

Forskellen på Tina Nedergaard og BRH er i høj grad den, at jeg tror de fleste, mig inklusive, havde tårnhøje forventninger til BRH (der var kendt som tingets eneste mandfolk), men mere virkede som komiske Ali, da hun blev minister, mens der vist ikke var ret mange, der havde hørt om Tina Nedergaard før hun blev minister.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 08-03-11 11:02

Og hvad så med Tina, hun er da ikke så markant?

Hun går jo af af personlige årsager, det er vel tilladt??

Kan man sige af af, sagde aben???

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-03-11 11:03

Det glæder mig at den sure gamle mokke bliver smidt ud.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 08-03-11 11:09

>svendgiversen

Hvis det sidste var til mig, er jeg helt enig i at Tiina ikke var markant, men det tror jeg heller ikke nogen havde forventet.

BRH stod som et etisk, moralsk og juridisk fyrtårn, kunne gå imod hele Folketinget, sine egne osv., og få ret (Tvindloven som det mest markante eksempel, hun stemte imod fordi hun mente den stred med grundloven, den blev vedtaget, Højesteret gav Birthe ret), men en ulovlig administration EFTER hun havde fået at vide hvordan reglerne var, er et fald i afgrunden for alt hvad hun har stået for. På mange måder trist, ikke mindst for vores folkestyre!

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 08-03-11 11:14

Ingen har nogensinde kaldt Tina markant, faktisk var det det modsatte jeg postulerede, da jeg angav hende som den eneste minister med mere vat i kroppen end BRH

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 08-03-11 11:19

Venstres Peter Christensen, iflg. Politikens ATS bedre kendt som "Røv med ører", bliver ny minister!!! Venstre er ved at begå kollektivt selvmord... på den gode måde...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 08-03-11 11:42

Jeg skulle lige til at spørge om hvad der gør Peter Christensen egnet som undervisnings minister?

Han er da vist ikke højt studeret, men så slippervi vel for at se ham som talsmand for venstre??

Og Pind som som efterløser for Horn, det er dog noget af det stiveste???

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-03-11 11:44

Citat
Så blev endnu en markant minister slagtet,

Sålænge hun ikke er blevet "halal"slagtet - så går det nok

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 08-03-11 12:00

- Pind bliver hentet ind. Bette Lars har nemlig savet sin egen gren over...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 08-03-11 12:12

Nej for Lars tager tyrene ved hornene.

Og det går ikke længere ned ad gaden/gården...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-03-11 12:27

Han burde have fundet 20 Kandubrugere som ministre - "vi" har jo tilsyneladende alle svarene

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 08-03-11 12:35

Lars har set vor bedømmelse her på kandu og Peter bliver ikke undervisningsminister,
men måske det der er værre?

Må jeg røbe at dette spørgsmål ikke blev stillet for at støtte stoute Hornbeck...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-03-11 13:47

Citat
Han burde have fundet 20 Kandubrugere som ministre - "vi" har jo tilsyneladende alle svarene
Ja vi er en del der har fået tilbudet (mig og mine mange profiler) men desværre må jeg sige, tiden er knap, med alle de påænger der skal skrabes ind.

Ps. Er det ikke også lidt synd for dem som ikke har noget statsborgerskab.
Det må jo svare til at være blacklistet af hele Kandu.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 08-03-11 13:58

Det gik slet ikke som jeg troede, men jeg venter lige med at afslutte til efter 14.30...

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 08-03-11 14:00

Citat
mens der vist ikke var ret mange, der havde hørt om Tina Nedergaard før hun blev minister.
Er det nu også en betingelse,at man er kendt,for at blive minister ??

Jeg mener jo at både Erik Ninn Hansen og Birte Rønn,burde have en stor udmærkelse,i stedet.
De er/var måske ikke de store paragraf-ryttere.Til gengæld,prøvede de at dæmme op for invationen af Danmark.Om ganske få år,når den muslimske dominans er total,vil de gå over i historien,med en flot eftermæle.

Citat
Han burde have fundet 20 Kandubrugere som ministre - "vi" har jo tilsyneladende alle svarene

Nok de klogeste ord,i denne tråd.....altså efter mine.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 08-03-11 14:09

Enkelte tyrkfejl,kan forekomme:invationen = invasionen.

De fås til samme pris.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 08-03-11 14:24

Citat
Nok de klogeste ord,i denne tråd.....altså efter mine.

- ja ja Mosebæk, enten læser du ikke hvad du selv skriver - eller også har du humor? Jeg tror nærmere på det første...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 08-03-11 14:41

Efter Horn kommer Pind, og så heldigvis ikke Peter men Troels,
men så dummede Lars sig, med Peter som skatteminister taber han valget...

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 08-03-11 14:45

Citat
Jeg tror nærmere på det første...

Det har du nok ret i. Men jeg satser nu også en del,på det sidste.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 08-03-11 14:47

Den der har været mest vattet er Lars Løkke!
Han burde fra starten have betonet, at hun åbnede sagen, der trods alt var var en arvet fejl.

BRHs "fejl" var, at hun tog fat i sagen, og formentlig af hensyn til DF ville sikre sig, at den kommende løsning var 100% skudsikker før hun orienterede folketinget. I modsætning til flertallet har hun så vidt jeg ved aldrig gjort noget halvt eller stået bag hovsaløsninger.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 08-03-11 14:48

Citat
med Peter som skatteminister taber han valget...

Det tror jeg så han gør,uanset..........

Men nu må jeg ha`en lur.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 08-03-11 20:08

På det rent personlige plan er det nok lidt synd for Rønn. Inden hun blev minister var hun en af de mest respekterede politikere på borgen, der havde stor anseelse både blandt sine folketingskollegaer og blandt befolkningen, også hos oppositionen. Men i sin ministertid har hun gang på gang demonstreret inkompetence, magtarrogance og har fået et mere end anstrengt forhold til pressen.

Egentlig er det ikke rigtigt hendes skyld, sagen hun endte med at falde på, har hun arvet fra Bertel Haarder og hun har konstant haft de to præstefætre til at side på skuldrene og bestemme hvad hun skulle gøre og sige.

Men når hun i halvandet år fortsætter en administration hun ved er ulovlig, selv om hun flere gange af sine embedsmænd bliver opfordret til at stande den, så er der ikke rigtigt andet at gøre end at smide hende på porten.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 09-03-11 03:39

Når man lyver og gør alle disse krumspring som hun har gjort, ender det sådan og fint mid mig,desværre får vi det tudehorn til Venstres Peter Christensen.
Manden er håbløs og kan ikke stikke en pind i en lort uden at ødelægge begge dele.
alan57

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 09-03-11 07:07

Citat
Jeg mener jo at både Erik Ninn Hansen og Birte Rønn,burde have en stor udmærkelse,i stedet.
De er/var måske ikke de store paragraf-ryttere.Til gengæld,prøvede de at dæmme op for invationen af Danmark.Om ganske få år,når den muslimske dominans er total,vil de gå over i historien,med en flot eftermæle.

Nu er de begge jurister, så paragrafryttere er de uddannet til at være.

Men for begges vedkommende gælder, de havde en lovlig mulighed, nemlig at fremsætte et lovforslag der ændrer reglerne, så de passer til regeringens ønsker (og få flertal for forslaget i tinget), men valgte i stedet den ulovlige model, at sætte kikkerten for det blinde øje.

Medmindre der i loven er hjemmel til at ministeren kan dispensere, SKAL ministre, som alle andre, følge lovens ord og bogstav, gør ministre ikke det, risikerer de fyring og rigsretssag med dertil hørende straf.

Problemet med rigsretssager er, at det skal besluttes af et flertal af tingets medlemmer, så det sker i givet fald først efter valget, men før det er undersøgelsen næppe klar.

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 09-03-11 10:10

Tak for svaret vagnr.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 09-03-11 10:14

Selv tak, svendgiversen

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 10-03-11 20:29

svendgiversen. Så blev endnu en markant minister slagtet,
mens alle vattede efterløbere forsat sidder på deres taburetter...

Der er vel grunde til at hun forhalede integrations processen?.
Ja det er noget værre noget, når hun nu var så markant en minister, hun kunne jo nok havde indviet os andre når hun havde grunde til at forhale integrations processen ikke, det kaldes demokrati, jeg ved godt at hun ikke forstår hvad det går ud på, det er også en stor mundfuld for en der nu kun har en lille ministerpension at leve af, jeg har næsten ondt af hende, for er der nogen der har arbejdet hårdt for den pension er det sku hende, hold da helt op hvor har hun da arbejdet.
alan57

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 10-03-11 20:50

Now for something completely different, som Monty Python sagde, hvordan kan det være, at spm. stadig er åbent, over et døgn efter det blev endeligt besvaret?

Og nej, jeg er ikke egentlig utilfreds, for jeg har aldrig rigtig forstået baggrunden for at spm blev lukket 1 måned efter svaret var godkendt, men overrasket over at det ikke sker for alle spm

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 10-03-11 20:52

Du har givet det godkendte svar, derfor kan du fortsat se tråden. Jeg fandt tråden interessant og købtet adgang.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 10-03-11 21:05

Tak hjkofoed, altid rart at forstå lidt af hvordan det hænger sammen