/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
A-drevet "snerrer" af mig, hvorfor?
Fra : Franksp
Vist : 386 gange
50 point
Dato : 14-05-03 21:10

Er der en der kan fortælle mig, hvorfor mit A-drev sådan helt umotiveret "snerrer" af mig. Det skal forstås sådan, at når jeg sidder og arbejder i et eller andet program, lige nu er det Kandu, så prøver A-drevet, om der er en diskette i. Det er der ikke lige nu, men det prøver alligevel.
Mit styresystem er Windows ME, som jeg ellers er yderst tilfreds med.

Håber på hjælp.

De venligste hilsener
Frank

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 14-05-03 21:19

Kære Frank.
Dit A-drev føler sig forsømt og kræver nu opmærksomhed. Netop snerrende A-drevs er meget alvorligt, da de hører til de mere farlige typer af drev. For at nedtone problemet med henblik på senere helt at undgå det, skal A-drevet stimuleres og have positiv opmærksomhed mindst 2 gange om dagen. Lige nu forsøger drevet sig med den gamle "negativ-opmærksomhed-er-også-opmærksomhed", hvilket er begyndelsen på en meget ond cirkel. Du kan evt. prøve med stiltiende at ignorere drevet og senere, når det er holdt op med at snerre, at belønne det. Det er det, der kaldes negativ forstærkning.
Det er godt du skrev, det tyder på at du er ansvarlig over for dit drev. Held og lykke og skriv endelig til drevpsykologen igen, hvis problemet ikke bedres i løbet af en dags tid.
mvh, drevpsykologen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 14-05-03 21:22

Det kunne jeg også godt li' at vide.
Min gør det ikke i '98 - '98se - XP men i opstart af win 2k på en HD men ikke på en anden. Det er samme maskine OS'erne kører i.
En af mine venners maskine gør som du beskriver, indtil han sætter en diskette i, lige meget hvilken, med eller uden indhold.
Emesen.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 14-05-03 21:27

Hej skingur

Du ta'r mig sgu' ikke seriøst. Ka' du så lige ta' og være sød. Det ved jeg du kan.
Det er altså et problem for mig. Der er sk... irriterende at høre på, og det sker med nogle minutters mellemrum.
Jeg forsømmer ikke mit A-drev. Jeg bruger det hver dag og jeg bruger de bedste disketter.

Hilsen
Frank

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 14-05-03 21:34

he he..hej frank, og undskyld!!! kedede mig bare gudsjammerligt og tænkte at jeg godt måtte misbruge dig lidt efter at have fodret dig med oplysninger om alt muligt tidligere

Og jeg aner det ikke! Min gør det samme ind i mellem... jeg lader mig bare ikke irritere af det...nok fordi jeg dybest set ikke ved en dyt om computere, så jeg troede vel bare at det er noget, den SKAL gøre!!! Måske vil den bare lige se om du harputtet noget i, den ikke har opdaget? Det er jo meget pænt af den...

Christina

Accepteret svar
Fra : als

Modtaget 60 point
Dato : 14-05-03 21:37

Hej Franksp> Det sker fordi at du ikke afsluttet dit arbejde med disketten korrekt. Du skal gemme og lukke arbejdet ned på puteren og derefter gå over i et andet drev. Først derefter kan du tage disketten ud. Det kan godt være at det er noget vrøvl jeg her siger, men det er i hvert fald hvad jeg har oplevet på min puter. Efter jeg benytter den fremgangsmåde snerrer den ikke længere.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 14-05-03 21:37

Har du haft en fil der er større end den plads der er tilbage på disketten åbnet. Word, Exel, Access og Powerpoint laver jo en midlertidig back up samme sted som filen bliver åbnet fra. Bare en idé.
Emesen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 14-05-03 21:40

Ja als det er den midlertidige back up
Emesen.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 14-05-03 21:51

Prøv at se om dit antivirus program ikke er sat til at tjekke A drevet løbende,
en sådan funktion er der på mit antivirus program og er den slået til så skaber mit A drev sig med jævne mellem rum.

Manse9933

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 14-05-03 21:54

har du norton? nu jeg tænker over det har mit ikke gjort det siden jeg gik fra norton til PC-cillin!

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 14-05-03 22:29

Hej Christina din filur

Det er bare helt OK. Det skal ikke være så kedeligt. Jeg synes det er rart, at vi også kan drille hinanden.

Til: als - måske har du ret. Jeg havde lavet et dokument til min kone, som jeg først havde gemt på A-drevet. Efter en lille rettelse, gemte jeg det på mit W-drev. Slettede filen på disketten og tog den ud.

Til Manse: Jo, der er flueben i A-drevet, men det kan jeg ikke få lov til at fjerne, uden at jeg tilsyneladende kører scannerprogrammet igennem, og det har jeg ikke tid til nu, da det tager over en time.

Til emesen: Nej det har jeg ikke

Til Alle mine "Kære Kandu-venner" Jo, jeg bruger Norton 2002, som jeg lige har fornyet, gældende fra 1. juni 2003, og det kostede mig kr. 113,23. Det synes jeg er helt OK, da jeg er meget tilfreds med Norton. Jeg var i formiddags inde på et Kandu-spørgsmål, hvor der var én der spurgte hvad det kostede at forny det, men nu kan jeg ikke finde spørgsmålet. Det må være lige noget for Christina som jo alligevel sidder og keder sig. Her får du til gengæld for alle de gode svar du har givet, facitlisten til måske, at score nogle point

De venligste hilsener til jer alle
Frank

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 14-05-03 22:45

hej frank...alvorlig talt tror jeg det er nortons skyld...men det er et rigtig godt antivirusprogram, så lær at leve med det!!
Selvom jeg keder mig kan jeg ikke finde det spørgsmål du snakker om!!!

Det er overspringshandlingsdag! Har hverken fået læst til eksamen eller gjort rent! Og nu kan jeg ikke engang besvare et spørgamål jeg ellers havde chance for. ØV!!!!

Christina

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 14-05-03 22:57

Franksp>> du behøver ikke at scanne med NAV2002 for at ændre indstillingerne.
Åbn NAV2002 ->Options ->Autoprotect ->Advanced ->og slet flueben der.
m v h
HC

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-05-03 00:55

Eller du kunne jo prøve at slette henvisningerne under start > seneste dokumenter ??

Godkendelse af svar
Fra : Franksp

Dato : 15-05-03 08:46

Tak for svaret als.

Kommentar
Fra : als

Dato : 15-05-03 09:33

Tak for points og god weekend!