/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
postkasse placering
Fra : denevigeuheldige
Vist : 2121 gange
26 point
Dato : 07-03-11 17:44

Nu har politikerne igen bevist deres værd i kraft af endnu en ny regel der skal gøre det mere besværlig at være postkunde og samtidig lave en fællesregel som faktisk forringer postmandens arbejdsbetingelser.
Vi bor i en landbrugsejendom hvor posten normal bare kører ind i gårdspladsen - standser bilen - smider post i kassen og kører igen.
Med den nye regel skal postmanden nu holde ude ved den ret trafikerede amtsvej til fare for sig selv og den øvrige trafik. Og jeg kan nemt forestille mig hvor bøvlet det vil blive når postmanden skal aflevere post når snerydderen lige har været der og skravet alt sneen ind på området hvor postkassen skal stå.
Som det fungerer i dag har vi altid ryddet en bane fri så postmanden kan arbejdet "tørskoet".
Er det nu meningen at postmanden skal gå fra skellet og ind til vores hoveddør (afstand ca. 15 meter) for at aflevere en pakke? Eller kan vi som borger ikke længere få bragt pakker ud? (lidt provekerende ment - men altså der må skq være grænser for galskaben inde fra det folketing).
Altså.........hvor er logikken henne?

Accepteret svar
Fra : kammanoerup

Modtaget 36 point
Dato : 07-03-11 18:10

Jeg har også spekuleret lidt over dette! Bor på nedlagt landejendom (leje)!
Vi bor på det, der vist kaldes kottelet grund ca. 62 m tilkørselsvej ned til ejendommen. Nu kører posten ned til huset vender bilen på gårdspladsen og kører igen. Fremover skal posten vel holde efter at ha' kørt de ca. 62 m - aflevere posten i den ny opsatte postkasse- køre ca. 10 m frem vende på gårdspladsen og køre igen
Ja --- hvor er denne logik?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-03-11 18:34

http://www.nypost.postdanmark.dk/index.html

Din hjerne fatter ikke ret meget

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-03-11 18:40
Kommentar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 07-03-11 18:45

Teil> sku et besynderlig svar at give. Ordningen som jeg skitserer forringer altså servicen for kunderne i mange tilfælde samtidig med at arbejdsvilkårene for postmanden forringes ligeså. Samtidig med denne forringelse stiger portoen - altså jeg ved ikke lige hvad du hentyder til at jeg ikke fatter logikken.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-03-11 19:15

Det er jo det jeg siger du fatter ikke noget.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 07-03-11 20:39

Nej, men den nye regel er jo lavet for at postbudene lettere/biligere kan bringe posten ud
til velplacerede postkasser, hvis det bliver mere besværligt må dette begrundes...

Prøv først at spørge postbuddet, og hvis han/hun er enig om at det ikke er hensigtsmæssigt,
så vil post danmark sikkert også give jer ret og afvige fra den stive lovregel?

Ellers må du ligesom os andre have morgen kåben på når du henter posten...

Når et brev nu med de nye takster, i kraft af lettere postudbringning,
kommer op på 8 kr. i porto, får du jo heldigvis ikke så mange breve mer.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-03-11 21:20

Citat
Når et brev nu med de nye takster, i kraft af lettere postudbringning,
kommer op på 8 kr. i porto, får du jo heldigvis ikke så mange breve mer.

Nemlig - for nu er både skat´s opgørelse og besked fra biblioteket om bøger som er kommet hjem, sat til mail-post her hos os.

I øvrigt er der mulighed for, at sætte brevkassen på siden af tilkørselsvejen.

Og der andre specielle regler for landejendomme.

http://www.nypost.postdanmark.dk/

Kommentar
Fra : kammanoerup

Dato : 07-03-11 21:38

Post får vi først et stykke op af dagen- da skulle jeg da gerne være ude af morgenkåben! Mandag -fredag og søndag får vi ikke post har- ikke gjort det i et par år!
Hvis jeg hører bilen på gårdspladsen går jeg til bilen og får posten- så hun/han slipper for en udstigning!
Fortiden kan postmedarbejderen gå tørskoet 5-6 skridt til P.kassen--det vil blive vanskeligt fremover. Ny postkasse kan ikke stå ved tilkørselsvejen , der kun lige har den bredde som en stor skraldebil behøver- Jeg har dårlige erfaringer med at de kan holde sig til denne bredde ! Så den vil ikke holde længe!
Har meddelt alle, at det nu er slut med håndskrevne/hyggelige julekort og lign.
p.g.a. den forhøjede porto

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 07-03-11 21:44

Hvad med at sælge skidtet.
Nedlæg skidtet

Kommentar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 08-03-11 03:13

Altså Teil, du bliver simpelthen blacklistet fremover da du ikke virker specielt seriøst. Måske mere dum end du har lov til at være.
Til I andre med seriøse tilbagemeldinger: Selvfølgelig vil jeg snakke med postbuddet først og herefter postvæsenet, men det bliver garanteret IKKE billigere at bringe posten ud med de nye regler. Vent blot og se!!
Hvad med sikkerheden for postbuddet når nu de skal holde ude på de meget trafikerede veje?
Jeg vil vædde på at der vil ske et antal flere uheld end tilfældet er når buddet slår bildørene ud i medtrafikanterne p.g.a. den øgede travlhed de vil få.
Hvad med færdselsloven? Skal den mon laves om? Går ikke ud fra at de får lov til at køre oppe på fortove osv. Jeg mener der kommer flere faremomenter ind i helhedsbilledet end tilfældet er i dag.
Vi får se. Tak for debatten.

Godkendelse af svar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 08-03-11 03:14

Tak for svaret kammanoerup.

Kommentar
Fra : kammanoerup

Dato : 08-03-11 07:55

Selv tak--
det var jo ikke meget svar, vi forbrugere har vist ikke megen indflydelse hos postvæsenet!