/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Hvorfor sender man ikke krigsskibe
Fra : gribben1
Vist : 848 gange
300 point
Dato : 06-03-11 23:20

I forbindelse med den store flygtningstrøm fra de lande, der i øjeblikket er i oprør, fatter jeg ikke, at man ikke sender flåden/krigsskibe fra EU landene til Middelhavet for at dæmme op og bugsere dem tilbage.

Her tænker jeg på EU's ydre grænser - Italien, Tyrkiet, Grækenland, Spanien osv - der aldrig har været i stand til at beskyttet VORES grænse - man skulle aldrig have opgivet de nationale.

Når de først er i Europa, hænger vi alle på dem.
Har vi råd til hele den horde, der er på vej, og det er hurtigt ved at blive til mange millioner!

De har jo ikke noget at frygte nu eller grund til at flygte , hvor landene efterhånden er blevet om ikke demokratiske så dog så nogenlunde så fri, som man kan bliver i et muslimsk land.

Det er måske et økonomisk incitament i stedet for at blive og være med?

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 06-03-11 23:33

Spørgsmålet er vel ikke om vi har råd, men om vi på den menneskelige konto kan tillade os at sige nej.

Det har siden 2. Verdenskrig været den vestlige verden meget magtpåliggende at indføre demokrati, vel at mærke vores form for demokrati, i hele den del af verden der ikke umiddelbart er enige med os, nu er det ved at ske, og nu skal vi så vende dem ryggen?

Kommentar
Fra : nord47

Dato : 06-03-11 23:52

Gribben
Dem kan vi ikke stoppe(vil du skyde dem ?),alle sydfra er sultne, de har fået øje på os og vores livstil,de vil løbe os over ende,hvis vi ikke tage hånd om dem, 1 dollars i timen, det er ca. lønnen, i mellemøsten pt. dem sender de hjem,så kan de forsøger 20-30 personer,hos arbejdsgiver er de ansat med kost/logi visum og returbillet,hjem til familien 1 gang om året er vilkårene,og selv om der er 20-40 nationaliteter er der ingen racisme fordi alle har et job,det kunne DK lære af,uanset hudfarve det skal vi lære

Kommentar
Fra : gribben1

Dato : 07-03-11 00:03

Citat
i hele den del af verden der ikke umiddelbart er enige med os, nu er det ved at ske, og nu skal vi så vende dem ryggen?

Jeg tror, du bliver meget klogere, når det er dem der vender os ryggen eller endnu værre, de tager magten i Europa, hvad de allerede er godt på vej til.

Allerede nu bøjer vi os jo i støvet og opfylder alle deres krav om særbehandling, tror du, vi vil få det i de lande også efter de "måske" får demokrati - jeg tvivler?

Kommentar
Fra : gribben1

Dato : 07-03-11 00:37

Det er muligt det er sulteløn i mellemøsten, men hvad tror i så det bliver her, når/hvis vi bliver oversvømmet af flere end dem vi har allerede?

Allerede nu er vi jo nødt til at spare temmelig meget alle sammen.
Landet yder jo som bekendt en del mere end de såkaldte rige lande i ulandsbistand, skal man ikke tænke på sine egne borgere først.

Det, jeg ønsker, er, at i stedet for alt det klimahysteri i millarderklassen, at der gøres noget for at lave begrænsninger i befolkningstilvæksten, det er der hele humlen er - selv når der ligger noget der ligner et skelet, laver de stadigvæk børn og til hvilket liv, jeg ville ønske, man kunne se formålet med at begrænse tilvæksten og dermed få et bedre liv.

Nej, jeg vil ikke skyde dem (kun piraterne, men det er en anden sag/tråd) men det ender med, at man vil skyde os - eller vi bliver i mindretal.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 07-03-11 00:58

Kære gribben1

Din retorik hører til i en anden tidsalder, jeg melder mig ud af tråden

Kommentar
Fra : kartoffel88

Dato : 07-03-11 09:35

Hvis "vi" nu ikke var dernede og trawlede deres farvand og dumpede giftigt affald i deres farvand, så kunne de fiske i fred. Så var pirateriet sikkert ikke startet op.

Udover det så har de vestlige magter udbyttet og udnyttet og plyndret overalt i blandt andet Afrika.

Jeg siger ikke at det kun er vores skyld, men vi har da helt klart haft en interesse i at holde dem nede i sølet.
Nu kommer bivirkninger så fra over 500 års pres.

Der er en reaktion på alle aktioner. Det må da forventes.

Kommentar
Fra : nord47

Dato : 07-03-11 10:01

Hvis du ser hvem der styre/leder landene af embedsmænd/erhvervsfolk,det er de EU-lande som var kolonimagter,de får de givtige kontrakter,det er alle landene omkring Middelhavet + en del flere,de delte ud med rund hånd af pas til deres hjemlande og fik fred på kort sigt,hvad de nok fortryder i dag,men mon ikke de fik fyldt lommerne op i sin tid.Nu kommer de efter,de goder vi tog fra dem.

Så skal DK nok lægge DF-attituden på hylden,med alt fremmed er dårlig,vi kan snart kun tåle os selv,du kan rejse hvorhen du vil på ferie,men skal jeg have besøg af venner fra Dubai skal de deponere ca 70.000 hver år de er her i DK med al mulig chikane til følge,de kunne ikke drømme om,at bo her,de fornemmer racimen,tror DK alle tourister vil bo her håbløs ??

DK har et budget på 1000 mia,så efterløn er der også råd til,klimaet er nok det dyreste,at"styrer" da der er formange der skal have snabelen nede i kassen,det er det samme med finanskrisen" du og jeg" har ikke skabt finanskrisen,men vi skal betale i sidste ende,

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 07-03-11 10:19

Citat
Allerede nu bøjer vi os jo i støvet og opfylder alle deres krav om særbehandling, tror du, vi vil få det i de lande også efter de "måske" får demokrati - jeg tvivler?

Jeg tvivler opså.Til gengæld er jeg ikke i tvivl om at islamisterne,er klar til at gribe magten i de lande,der nu slåsser for "friheden". Det kan meget nemt vippe til samme side,som i Iran.
(Den ene bøddel afløser den anden).

Citat
man skulle aldrig have opgivet de nationale.

EU er en "koruptisk" mastodont (Og FN med,for den sags skyld) Hvor det mest drejer sig om at snøre "de andre".Det har vi set masser af eksempler på.EU har skadet DK,i stor grad.

Citat
Det har siden 2. Verdenskrig været den vestlige verden meget magtpåliggende at indføre demokrati, vel at mærke vores form for demokrati, i hele den del af verden der ikke umiddelbart er enige med os, nu er det ved at ske, og nu skal vi så vende dem ryggen?

Jamen,det er da ikke umagen værd,at de kæmper for demokrati,i deres hjemlande.De vil jo ikke opholde sig der alligevel.Alle vil til det forjættede EU.

Om få år,har vi nøjagtig de samme problemer her,som de nu er løbet fra.
Man mærker allerede nu,en stille frygt i den DANSKE befolkning,for de fremmede.Selvom ingen tør give udtryk for dette.
Jeg har da fundet ud af,at det er klogest at forføje sig ud i rendestenen,hvis man på fortovet møder en flok af dem.På vej hen til Rådhuset.

Jo,det er skønne tider,vi går i møde.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 07-03-11 12:01

Citat
Det er måske et økonomisk incitament i stedet for at blive og være med?

Jeg tror ordet "måske",godt kan undlades.

Men selvfølgeligt,har vi foreløbig plads nok,her i landet.

Lavede en hurtig udregning og fandt ud af at,hele jordklodens befolkning,kan stå på Fyn.
Ja,jeg mente "stå".Der vil nemlig være ca. 0.44 kvm. til hver.

Meen,med Dirch Passer`s gamle ord: "Nå-h, hvis vi stuver os lidt sammen".

Endelig har jeg fået en genial ide (synes jeg selv),der een gang for alvor,vil iliminere landbrugets gylleproblemer:
Når nu inden så længe,Mellemøsten (- Israel) og de Nordafrikanske lande,er tømt for befolkning, kan vi stille og rolig sprede vores gylle dernede.(Fragtes pr.skib).
Ørkensand,vil blive til frodige marker.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : gribben1

Dato : 07-03-11 16:13

Citat
Så skal DK nok lægge DF-attituden på hylden,med alt fremmed er dårlig

Det har jeg ikke på noget tidspunkt, hverken sagt eller antydet.
Det jeg siger er, vi kan ikke tåle ret mange flere af de uproduktive mennesker fra hele verden, og her mener jeg arbejdsmæssigt - på børnefronten går det straks meget bedre

Citat
Udover det så har de vestlige magter udbyttet og udnyttet og plyndret overalt i blandt andet Afrika

Det synes jeg nu ellers de gør helt godt selv, især i Afrika hvor diverse diktatorer skovler penge ind fra ikke bare ulandsbistanden, men også fra de råstoffer, der findes i jorden.
Hvis man læser JP er det uanede milliarder toppen har på diverse konti i hele verden.

Citat
" du og jeg" har ikke skabt finanskrisen,men vi skal betale i sidste ende,

Ja, det skal vi, og det bliver ikke bedre når vores befolknings størrelse stiger med mange tusinder om året af de mennesker, der kommer her andetssted fra for at nasse på samfundet det er nemlig IKKE os der yngler uhæmmet - tværtimod.

Kommentar
Fra : nord47

Dato : 07-03-11 17:26

Citat
Så skal DK nok lægge DF-attituden på hylden,med alt fremmed er dårlig

Jeg skrev også DK og ikke dig
Citat
Det synes jeg nu ellers de gør helt godt selv, især i Afrika hvor diverse diktatorer skovler penge ind fra ikke bare ulandsbistanden, men også fra de råstoffer, der findes i jorden.
Hvis man læser JP er det uanede milliarder toppen har på diverse konti i hele verden.

Diktatorene er jo ikke Afrikas befolkning (de skal nok få noget,at se til,bare vent)befolkningen kommer frem nu,da mange har fået uddannelse af vesten,godt,at indse af vesten,men nok lidt sent,og pengene som du taler om,tror jeg ikke kommer mange steder efterhånden,selv USA's Bush tør ikke forlader landet,da han er eftersøgt i mange lande,det er nok vejen frem
Citat
du og jeg" har ikke skabt finanskrisen,men vi skal betale i sidste ende

Der plads til alle kun et spørgsmål om fordeling,skulle en banke på døren af sult,ville jeg ikke kalde "nasse" jeg voksede op i 50' i en kolonihavehus sommer og vinter u/vand og lokum underfor,hold kæft vi var fattige,men vi klarede den,nu står den 3.verden og kigger i til mig,DET ER NÆSTEN IKKE TIL OG BÆRE,AT SE.....hAVE EN GOD DAG GRIBBEN1

Accepteret svar
Fra : Mosebaek

Modtaget 300 point
Dato : 07-03-11 20:10

Citat
Der plads til alle kun et spørgsmål om fordeling,skulle en banke på døren af sult,ville jeg ikke kalde "nasse" jeg voksede op i 50' i en kolonihavehus sommer og vinter u/vand og lokum underfor,hold kæft vi var fattige,men vi klarede den,nu står den 3.verden og kigger i til mig,

Hold kæft nogle fordomme at have:Ser du nogle sølle afmagrede mennersker,ud af bestanden,der møder op her i landet ?? Nej,de er tykke,fede og velnærede.Og går den lige vej til rådhuset.Har sat derhjemme,og planlagt hele forløbet til den danske ta`sel`bord.
Næh,hvis jeg må prøve på at berøve dig for din barndoms illusion,tror jeg du skal længere ned i Afrika.DER er fattige mennesker,der virkelig kæmper for den daglige føde.Det er ikke tykke og fede arabere,der kommer hertil,i håb om store BMW`er og Audi`er.Når de har været her i et ½ år.
Een ting gavner de herhjemme: De holder vores Politi,retsvæsen og fængsler,igang.

Dine bemærkninger om fattigdommen i 50`erne,kan jeg sagtens følge.Du er 64 år.Jeg er 68.Så det er ikke nyt for mig.Du klynker lidt,fordi du boede i kolonihavehus.Sådan en luksus,har jeg aldrig kendt. Næh... opvokset,som den ældste af 8 børn,på et lille husmandsted.3 køer,2 grisesøer.Far kørte mælk om formiddagen.Mureroppasser om eftermiddagen.
Så kom ikke for at belære mig noget om fattigdom.
Derfor har jeg heller ikke en skid tilovers for perkere,der vader rundt i modetøj,og vælter sig ud af en Bimmer,betalt af bistandshjælp/dagpenge,fra den danske statskasse.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : gribben1

Dato : 07-03-11 20:45

Citat
Diktatorene er jo ikke Afrikas befolkning

Nej, det er præcis det, de ikke er, så hvorfor er det så lige, de skovler til sig og myrder landsmænd for at beholde magten?

Citat
skulle en banke på døren af sult,ville jeg ikke kalde "nasse"

Hvor mange har banket på af sult her i landet?
Når man har kunnet brugt en formue på at komme til et land, man ikke anede hvor var, før man læste på Internettet/fik sms fra slægtinge om"Paradiset" ?

Hvorfor tror du i øvrigt, at jeg ikke har oplevet det samme som dig m.h.t. et liv uden faciliteter?
Vi kan jo ikke alle bo på Christiania - og måske har vi heller ikke lyst til det, måske vil vi bare leve et liv uden alle de konflikter og særhensyn der efterhånden er opstået her i landet.

Kommentar
Fra : gribben1

Dato : 07-03-11 21:28

Nu har jeg så lige set i JP, at de stakkels "sultne" somaliske pirater er blevet skudt af både russere og kinesere - de har så fået konsekvensen af deres hærgen - så kan de sku' lære det, kan de!

I Kenya, er der noget, der hedder Little Somalia, hvor man lever rigtig godt med store guldhalskæder, biler o.s.v. af løsepengene - er det ikke mafiaen om igen, bare med en anden nationalitet?

Kommentar
Fra : nord47

Dato : 07-03-11 22:06

Citat
Nej, det er præcis det, de ikke er, så hvorfor er det så lige, de skovler til sig og myrder landsmænd for at beholde magten?

Ja,det kan du med god grund sige,men jeg tror det går hurtigt ned ad bakke for de platugler,deres formuer bliver låst og snart ingen tør modtage dem,synes det viser det skal de stoppe med
Citat
skulle en banke på døren af sult,ville jeg ikke kalde "nasse"

Det var nu også på DK "dør" Grænse.. håber vi taler om det samme,hvis du mener med en formue,at det de har gældsat sig ,havde jeg en formue dernede blev jeg på stedet,andet ville jo være dumt

Fordi jeg fortalte lidt om mig selv,var kun til,at fortælle hvor godt vi har det i dagens DK og dem som har det mindre godt og måske leve et liv"" måske vil vi bare leve et liv uden alle de konflikter og særhensyn der efterhånden er opstået her i VERDEN landet.""Så ville alle have det godt

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 07-03-11 22:28

Citat
hurtigt ned ad bakke for de platugler,deres formuer bliver låst og snart ingen tør modtage dem

I glemmer at halvdelen af dem har den Danske Ridder Orden og meget andet.
Samt støttet af den Danske Stat, så hvorfor fanden brokke sig NU,
hvor var alt jeres BROK henne for 30 - 40 år siden,

bare fordi det er på TV.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 07-03-11 22:29

Citat
Danske Ridder Orden

eller var det noget med en Afrikansk elefant

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 07-03-11 23:21

Verden ville have set anderledes ud idag hvis,araberne havde blot 10% af den Israelske befolknings viljestyrke,opfindsomhed,udholdenhed.
I dag er Israel,een af verdens førende industrinationer.Hvor selv USA og Japan,lærer af deres høj-teknologi. Ændrede gold ørken til frodige frugtplantager.m.m.

Israel bygger selv kampfly (Har dog også selv-modificerede US kampfly) bygger selv,til dato,verdens mest effektive kampvogn. Modificerer kamp- og rutefly,for en lang række nationer,i Asien og Sydamerika.

Hvorfor gør de det.Først og fremmest FORDI DE KAN.Dernæst fordi de VIL OVERLEVE SOM NATION.
De er vandt til selv at klare problemerne. Kanøflede Ægypterne i 1956.Vandt krigen over de omliggende arabiske stater i 1967. (100 mill. arabere mod 4 mill. Israelere). Det fortæller noget om befolkningskvalitet. Og det gælder tydeligvis,den dag i dag.

Araberne vil hellere nasse på den vestlige verden,fremfor at spytte i næverne og selv yde noget.
Olien har vel været med til at pleje deres,skal vi sige,"manglende formåen".

Mosebaek.

Kommentar
Fra : nord47

Dato : 08-03-11 07:45

Ja,det er grove løjer med de pirater,der skal gøres noget her og nu,det der er uholdbart,at DK og andre passer dem op og tager våbene fra dem,de skal løse opgaven med dertil hørende magt,som de gør andre steder mod terrorister.

Men synes til gengæld det ikke høre hjemme,at en dansk sejlerfamilie med børn krydser det indiske ocean,når andre skibe bliver frarådet,de havde alle oplysninger til deres rådighed de skulle bruge,det var ikke gennemtænkt,den måned de ville sparre den vej,er nok sat til

Kommentar
Fra : gribben1

Dato : 08-03-11 16:54

Citat
hvor var alt jeres BROK henne for 30 - 40 år siden,

Da var der ikke internettet til at protestere på, kun læserbreve, der blev sorteret med hård hånd i aviserne.

Citat
hvis araberne havde blot 10% af den Israelske befolknings viljestyrke,opfindsomhed,udholdenhed.

Hørt, vi har været på ferie i landet for flere år siden, der er smukt.
Til gengæld vil jeg sige, at på de turistresorter vi har været på i Egypten, kan de godt få fingeren ud, men det er så også amerikanske hotelkæder, hvor man nok ved hvordan den kage skal skæres.

Den med piraterne og sejlerfamilien har kørt i 2 andre tråde, og er afsluttet

Det her handler om en massiv folkevandring til Europa, som vi overhovedet ikke kan håndtere uanset, hvor rare og imødekommende vi ønsker at være - vi har simpelthen ikke hverken råd eller plads, så kald os bare forkælede, men jeg tror nok, VI har arbejdet for det - modsat mellemøstens flygtninge.

Vi er ved at udradere den vestlige verden - se bare på England og Sverrige bl.a., og det er præcis Gadaffi's ønske efter hans trusler om at tillade alle at forlade Libyen/Tunesien/Egypten o.s.v., og det er en trusel, man virkelig skal forholde sig til, den er allerede begyndt - pudsigt nok er det kun unge mænd, hvor er kvinderne og børnene?
Nåååå jo, de kommer via familiesammenføring senere.

Så glem alt om barmhjertighed, de får så rigeligt i ulandsbistand og har fået det i rigtig mange år uden det har hjulpet - nu handler det om overlevelse for OS, synes I ikke, vi har rigelige problemer allerede med en pæn del af de, der er kommet ind?

Kommentar
Fra : nord47

Dato : 08-03-11 19:24

--------------------------------------------------------------------------------
Kære gribben1

Din retorik hører til i en anden tidsalder eller DF , jeg melder mig ud af tråden

Godkendelse af svar
Fra : gribben1

Dato : 10-03-11 14:48

Tak for svarene Mosebaek.

Gribben1