/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Kan langsom PC renses med gratisprogram?
Fra : steenfibiger
Vist : 2049 gange
300 point
Dato : 06-03-11 21:29

De fleste programmer analyserer kun hvor mange tusinde fejl der er på PC-en og retter måske 15 fejl. Findes der et sikkert og godt program som også udbedrer fejlene gratis.

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 06-03-11 21:40

Jeg bruger denne her http://www.piriform.com/ccleaner

Det synes jeg virker godt på min pc.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 06-03-11 21:52

At programmer som Ccleaner og andre lignende, også købeprogrammer, retter fejl skal tages med et gran salt.
De rydder op i registreringsdatabasen efter afinstalleringer og fjerner ting der sløver, såsom internetspor og .temp filer, men de kan ikke rette fejl i Windows eller programmer, det kan kun geninstallering gøre.

Ccleaner er rigtigt godt til dette, og så er det gratis.

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 06-03-11 21:56

Ja tak,
dette er jeg interesseret i:
De rydder op i registreringsdatabasen efter afinstalleringer og fjerner ting der sløver, såsom internetspor og .temp filer

Jeg har før brugt Ccleaner, men jeg synes altid det ender med at man skal købe et produkt for at få renset.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 310 point
Dato : 06-03-11 22:28

På mine Windows computere bruger jeg Microsoft egen online scanner og oprydder, den er god og jeg anbefaler den gerne til andre:
http://onecare.live.com/site/da-dk/default.htm
hvis du har Vista eller 7 så skal du klikke på et link for komme over til scanneren for de nyere Windows, jeg kan ikke se link og ser ikke siden helt som du ser den, fordi jeg sidder ved en Linux computer lige nu

Kommentar
Fra : severino

Dato : 06-03-11 22:32

Registreringsdatabasen er en af de steder, som nemt bliver møjet til over tid.
Det viser sig ved at PC'en bliver længere og længere om at starte op.
Dette skyldes, at når du laver en kold-start, hvor hele systemet skal bootes op, så vil dit operativsystem indlæse informationer fra din registreringsdatabase (undtagen ved fejlsikret tilstand).
Jo mere der står i Reg-basen, des senere vil der komme omdrejninger i systemet. Er der så registreringer som ikke længere er gyldig, så vil operativsystemet bruge oceaner af tid på, at checke disse døde registreringer. Så derfor er det en god ide, at rense ud en gang imellem.
Ud over CC-cleaner, bruger jeg også Wise PC Enginer som jeg syntes laver et godt arbejde.
Det kan bruges gratis, til det som her er tale om, men ikke alle funktioner er brugbare, før der betales. Spørgsmålet er så, om det er nødvendige funktioner!

http://www.wisecleaner.com/wisepcengineer.html

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 07-03-11 08:56

hvis der nogen som skulle falde over et program som er godt så må de godt lade det gå videre for dem som jeg har prøvet , frie som købte er der ikke noget at hente på,jo man får pc fyldt med noget ekstra møj

Kommentar
Fra : Jan4100

Dato : 07-03-11 09:06

Jeg bruger den her http://www.iobit.com/ascdownload-promo.php
Advance care i free ver. kan kun anbefale den

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 07-03-11 09:13

Citat
frie som købte er der ikke noget at hente på

Gode købeprogrammer er jv16 Powertools og TuneUp Utillities.

Intet kan dog erstatte en formatering og geninstallering en gang om året.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 07-03-11 17:12

Nej det findes ikke et program der finder og renser fejl på din computer. Du kan finde mange programmer som kan fjerne unødvendige filer, manglerne reference-filer, unødvendige strenge i registeringsdatabasen og unødvendige installationsfiler. Har du fejl på din computer og der er software der fejler, så kan man prøve og fjerne de programmer og geninstallere dem. Har man fejl på Windows eller styresystemet man nu måtte bruge, så kan man prøve og reparere installationen og ellers geninstallere den. Har du fejl på hardware skal den udskiftes.

Men hvis du beskriver dit problem så er vi sikkert et par stykker der kan skubbe dig i den rigtige retning.

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 07-03-11 17:58

Du kan finde mange programmer som kan fjerne unødvendige filer, manglerne reference-filer, unødvendige strenge i registeringsdatabasen og unødvendige installationsfiler.

Tak, webnoob, det er bare det jeg spørger om, så den fungerer lidt hurtigere.

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 07-03-11 18:38

Jeg har hørt om et program, som skulle være rigtig godt: Linux

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 07-03-11 23:46

Prøv med Glary Utilities
http://www.glarysoft.com/products/utilities/glary-utilities/

Glary Utilities is a freeware with registry and disk cleaning, privacy protection, performance accelerator and amazing multifunctional tools. It can fix dogged registry errors, wipe off clutters, optimize internet speed, safeguard confidential files and maintain maximum performance.

Clean Up & Repair
Disk Cleaner
Removes junk data from your disks and recovers disk space
Registry Cleaner
Scans and cleans up your registry to improve your system's performance.
Shortcuts Fixer
Corrects the errors in your startmenu & desktop shortcuts
Uninstall Manager
Uninstalls programs completely that you don't need any more

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 08-03-11 08:09
Godkendelse af svar
Fra : steenfibiger

Dato : 15-03-11 08:21

Tak for svaret o.v.n.. Det tog lang tid af køre onecare, men jeg tror at det virker godt! Mange tak for hjælpen!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 15-03-11 08:59

selv tak