/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Bærbar starter og slukke igen
Fra : ladegard
Vist : 1607 gange
200 point
Dato : 06-03-11 17:19

Min bærbar starter og slukker efter 20 sekunder og efter 2 sekunder starter den på ny og slukker efter 20 sekunder og så fremdeles. Hvis jeg efter den er startet trykker ctrl+alt+delete og holde disse taster nede i ca 10 sekunder, kører pcen, men stadig sort skærm, og jeg prøvet med ekstra skærm, som også forbliver sort. Han nogen et bud på en løsning?

Kommentar
Fra : xou

Dato : 06-03-11 17:21

kan du tage noget ram ud hvis du har 2 eller 3 blokke kan du tage en efter en ud og tjekke om det er en af disse der laver revasen.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 06-03-11 17:41

prøv at se efter at du ikke mangler op starts filer

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 06-03-11 17:42

Er det en noname computer eller en producent?

Kommentar
Fra : ladegard

Dato : 06-03-11 18:05

Citat
kan du tage noget ram ud hvis du har 2 eller 3 blokke kan du tage en efter en ud og tjekke om det er en af disse der laver revasen.

jeg har skiftet alt ram ud, men uden resultat.
Der er tale om den HP Pavillon dv6000 notebook.

Citat
prøv at se efter at du ikke mangler op starts filer
hvordan gør jeg det, når maskinen ikke starter op?

Kommentar
Fra : clou

Dato : 06-03-11 18:11

Er du sikker på, at det er den "rigtige"type ram du har sat i? Jeg tækte på muligheden, hvis problemet først er opstået efter udskiftningen!

Clou

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 06-03-11 18:40

så prøv at skifte batteri altså det lille knap batteri

Kommentar
Fra : KristianWH

Dato : 06-03-11 19:09

Her inde http://www.insidemylaptop.com/notebook-starts-boot-shuts-down/ er der en del der har samme fejl på samme pc som din
det lyder til at det kan være dit bundkort der er stået af :(

Kommentar
Fra : transor

Dato : 06-03-11 19:12

smart bootsector virus. Eller brugeren har ødelagt boot sector og/eller biosopsætning.

Start den på en boot-cd og find fejlen.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 06-03-11 19:51

Hvornår er problemet kommet, kan du huske om der er blevet installeret noget software eller installeret noget nyt hardware fornyligt?

Kommentar
Fra : edison

Dato : 07-03-11 05:10

du siger, at du kun får sort skærm, Kommer der nogle bib, Lyde. hvis ja. så er det dit grafikkort.
det er et typisk problem på den type maskine du har.
jeg ved at hp har givet en udviget garenti på de maskiner. de sætter et nyt bund kort i.
hvis ikke at din er dækket. kan man med fingersnilde selv fikse den.
men den skal skildes helt ad.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 07-03-11 05:12
Kommentar
Fra : ladegard

Dato : 07-03-11 14:16

[CITATjeg ved at hp har givet en udviget garenti på de maskiner. de sætter et nyt bund kort i.
][/CITAT]
De har vist stoppet med den garanti, jf.
www.insidemylaptop.com/free-repair-hp-pavilion-compaq-presario-laptops-out-of-warranty[/CITAT
]
[CITATStart den på en boot-cd og find fejlen.

][/CITAT] Det har jeg prøvet, men uden resultat.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 07-03-11 17:04

Hvis du har garanti på din computer så synes jeg du skal henvende dig til HP, så skal de nok løse problemet.

Umiddelbart kunne det godt lyde som en fejl i strømstyringen. Tror ikke så meget på at det er ram. Har du prøvet og geninstallere Windows?

Kommentar
Fra : xou

Dato : 07-03-11 17:16

tryk f8 under start af pc (lige inden windows starter op men i starten af pcen bliver tændt)
vælg sidste konfiguration hvor windows virkede
eller fejlsikker tilstand

Kommentar
Fra : edison

Dato : 07-03-11 18:40

jeg har fikset sådan en pc før. og det er en hardware fejl. Det er grafik procesoren. der bliver for varm. det kan måske fikses. måske ikke. ellers er det et nyt bundkort... og det er dyrt.

Kommentar
Fra : ladegard

Dato : 07-03-11 19:19

der er ikke lægere garanti
f8 har jeg også prøvet

Kommentar
Fra : ladegard

Dato : 10-03-11 10:32

Citat
jeg har fikset sådan en pc før

Hvordan fikser man den, uden at skifte bundkort?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 10-03-11 10:40

Du må prøve og fjerne noget hardware og se om det fortsætter.

Accepteret svar
Fra : edison

Modtaget 100 point
Dato : 11-03-11 02:35

på denne video er der guide til at få grafikkortet til at køre igen. det er muligt at det kan hjælpe.

http://www.youtube.com/watch?v=bnkQNmKauEc

Godkendelse af svar
Fra : ladegard

Dato : 11-03-11 09:55

Tak for svaret edison.
Der skal nok særligt handelag for at bruge en blæselampe på en pc uden at den ødelægger andet
så hvis pcen skal fixes, skal den nok på værksted og reparationsprisen overstiger nok en brugt pcs værdi.
Men det er nok "edisons" råd, der vil kunne virke, hvis man tør skille pcen ad.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 11-03-11 14:27

Og prøv og geninstallere computeren.

Kommentar
Fra : ladegard

Dato : 11-03-11 16:38

Citat
Og prøv og geninstallere computeren.

computeren starter slet ikke, så det er svært at geninstallere.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 11-03-11 16:39

Det er ikke det du skriver i dit spørgsmål, men ok.