/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Motorsav kan ikke tage fuld gas
Fra : KristianWH
Vist : 4345 gange
20 point
Dato : 06-03-11 16:43

Hej
Jeg har lige købt en Brugt partner kædesav, og har haft den i brug et par timer her idag
hvor den kørte perfekt.
Men så løb jeg tør for benzin, og da jeg havde fyldt den op igen (med 2% blanding) og startede saven ville den kun tage fuld gas i et par sekunder og der render benzin ud af overløbs slangen på den,
jeg har prøvet at tappe en del af benzinen af da jeg troede jeg havde fyldt for meget på.
Men det bliver ved med at dryppe når jeg prøver at give den fuld gas
Er der nogen motersavs kyndige folk der kan give mig et bud på hvad der kan være galt

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 06-03-11 18:06

Hvad er det for en overløbsslange du snakker om?

Er du sikker på at der ikke er kommet møg ned io tanken når du fyldte op.

Det lyder mystisk

Kommentar
Fra : KristianWH

Dato : 06-03-11 18:20

Der stikker en lille sort slange ud inde bag ved skjoldet til kæden.
ved ikke om det er en overløbs slange, men det gik jeg ud fra da der kom benzin ud af den :)
ja jeg er sikker på at der ikke kom noget ned i tanken da jeg fyldte benzin på, jeg tørrede alt snavset væk inden!

MEN jeg er kommet i tanke om at da jeg blandede benzin tidligere idag, var der en lille slant tilbage i min 5 liters dunk ca. 0,25 liter og det var et par år gammel, men også 2% benzin

kan det være det der spiller mig et puds? selv om det kun er en kvart liter?

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 06-03-11 18:58

Det tror jeg ikke når det er så lidt.
Det lyder mystisk, lad os se om der er andre Kanduer der har et bud.

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 06-03-11 19:37

Partner er jo ikke ligefrem noget der holder evigt.

For det første er luftfilter renset?

Det du kalder en overløbs slange kunne være en fødeslange som er gået løs. Find ud af om du du kan finde et sted at tilslutte den.

Du er helt sikker at du ikke har byttet om på skæreolietank og brændstof. Hvis du har fyldt benzin på Olietanken vil det forklare hvorfor der løber benzin ud.

Det var så mine bud

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 06-03-11 19:46

Når du er løbet tør for benzin, og påfylder og starter, plejer den hænge lidt og gå ud, indtil der er benzin i systemet igen, kan godt være at man skal starte den 2 - 3 gange, men så skulle problemet også være væk.

Ellers er din max gas (H) skrue gået ud af justering