/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Golf 3 vil ikke starte
Fra : Pammie
Vist : 3073 gange
49 point
Dato : 06-03-11 14:14

Hej

Jeg har en gammel Golf III 1,8 GL fra 93, der ikke vil starte.
Der er skiftet benzin pumpe og starter for nylig, og den har kørt fint.
Men så begyndte den at sætte ud under kørsel, både når den var varm og kold.
Prøvede at gi den injektions rensevæske og kaburatorsprit, ingen af delene har hjolpet.
Nu vil den slet ikke starte mere, motoren kører fint rundt, men den tar ikke ved og går igang!?
Er der en der har et råd?
Mvh Pam

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 06-03-11 15:41

har du kontroleret at der overhovedet kommer benzin frem og om der er gnist på

Kommentar
Fra : Pammie

Dato : 06-03-11 16:59

jepz, det gør der

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 06-03-11 17:45

så er det næsten umuligt at hjælpe denne vej med noget konkret
det kan være lige fra en simpel rensning til chokeren eller en føler der er defekt
nu er det mest golf2 jeg arbejder med , men mener at det er samme motor der ligger i din
så er en typisk fejl en vacumslange der er utæt , så jeg ville nok først prøve at skifte dem , det koster under 100 kr

Accepteret svar
Fra : Cortina01

Modtaget 49 point
Dato : 06-03-11 21:18

Har du kontrolleret om der er gnist ? Det plejer at være en typisk fejl på Golf. De vel nok mest kendte fejlkilder er: Bundstykket i tændingslåsen, hall giveren i fordeleren, tændingsmodul og værst af alt:
Hjemmemonterede alarm / startspærre systemer.
Hvis der er en brun ledning ved fordeleren, SKAL have stelforbindelse. Hvis den er knækket / irret over, er det hurtigt klaret. Ny kabelsko og lidt kobberfedt.....

Kommentar
Fra : Pammie

Dato : 06-03-11 21:40

Tusind tak for jeres svar, håber et af dem hjælper

Godkendelse af svar
Fra : Pammie

Dato : 06-03-11 21:40

Tak for svaret Cortina01.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 06-03-11 22:07

afhensyn til andre, må du meget gerne komme med en tilbagemelding, når problemet er løst. Det er dén måde vi bliver klogere (bedre kanduer) på.

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 06-03-11 23:01

Selv tak Håber det kan få liv i den igen.

Kommentar
Fra : Pammie

Dato : 07-03-11 10:44

Jeg skal nok komme med en tilbage melding, når der er gang i "dyret" igen!

Kommentar
Fra : Pammie

Dato : 12-04-11 20:04

Hej igen

Så er jeg tilbage med lidt oplysninger vedr min gamle Golf.
Det var såmænd "bare" en ledning, der var godt irret igennem, en til tændingen.
Nu har jeg solgt den, hehe.....

Mvh Pammie