/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Fejlkode opvaskemaskine
Fra : boje1904
Vist : 6354 gange
100 point
Dato : 06-03-11 10:22

Jeg har en Baukneckt opvaske maskine (GSF 5481) som har fungeret perfekt i mange år, men pludselig er den begyndt at melde fejl midt i programmet.
1) Før vil jeg gerne høre om der er nogle som har en beskrivelse af de fejl blinke koder som maskinen giver. Pt blinker den 3 gange hurtig, pause og 3 hurtige blink igen.
2) Er der nogle som har reparations manualen på elektronisk form, og som vil sende den til mig? (Mail adresse sendes hvis dette findes)
3) Den har 4 programmer, er der nogle som har en beskrivelse af de forskellige step i programmerne?

Jeg håber at høre fra Jer, da mit næste step er at få en ny opvaskemaskine, den jeg har nu driller lige rigelig.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 06-03-11 10:56

Godt nok på tysk:

Mon ikke det kan være noget i denne retning ??

Geschirrspüler ab 1998 Serie Global und Point

F1 - 1x blinken- Pause-1x blinken
NTC- Fühler
F2 - 2x blinken- Pause-2x blinken
Wasserstop ausgelöst
F3 - 3x blinken- Pause-3x blinken
Heizungsfehler
F4 - 4x blinken- Pause-4x blinken
Abpumpfehler
F6 - 6x blinken- Pause-6x blinken Nur im Testmodus
Wasserhahn geschlossen
F7 - 7x blinken- Pause-7x blinken
Fehler Flowmeter
F8 - 8x blinken- Pause-8x blinken
Wasserstandsfehler
F9 - 9x blinken- Pause-9x blinken
Ständiger Wasserzulauf
F0 - 10x blinken- Pause-10x blinken nur im Testmodus
Sensor- Fehler Für Kunden nicht sichtbar,
FA - 11x blinken- Pause-11x blinken
Fehler Wasserindikator
FB - 12x blinken- Pause-12x blinken
Motordiverter Fehler
FC - 13x blinken- Pause-13x blinken
Automatischer Wasserhärtesensor
FD - Kommunikationsfehler zwischen CB und Display

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 06-03-11 11:03

Prøv på denne side, følg instruktionen. Du skal nok ikke vælge dansk, hvis du skal have en chance for at finde den:

http://diplodocs.dk/index_upload.php

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 06-03-11 11:36

Her kan du købe manualen, hvis du ikke finder den på anden vis.:

http://www.manuals-in-pdf.com/index.php?main_page=product_info&products_id=987446

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 06-03-11 13:09

En brugervejledning siger ikke en dyt om fejl eller programmer:

http://www.bauknecht.dk/app.cnt/bk/da_DK/pageid/pgbkifulanding001

Jeg har set efter i ovenstående- indtast sprog og model, så åbn- men det er helt ligegyldige ting der står der. Så bare for at du ikke betaler for en manual, som ikke er en reparationsguide.

Accepteret svar
Fra : www.hvidevaredele.dk

Modtaget 100 point
Dato : 06-03-11 19:18

Hej boje1904

Nu har smuller54 jo oplyst dig en fejlkodeliste.. !?

Hvis du ser på denne liste finder du at maskinen ( ud fra dine oplysninger og 3 blink osv. ) skal have en fejl på varme-systemet..

Nu ville det jo være rimeligt ligetil at gennemmåle varmeleget, og se om ikke dette skulle være brændt over..? ( Typisk fejl ! ) - og så spare yderligere problemer med at femskaffe en reparations-manual ?

Tingene bør ikke gøre mere indviklede end nødvendigt er !

Mvh. Ole Futtrup Brink
www.hvidevaredele.dk

Kommentar
Fra : Bassebo

Dato : 06-03-11 21:07

hej smuller54 har du ikke et link til disse fejlkoder som de lagde i første indlæg....... kunne godt bruge det link.....

Mvh Bassebo....

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 06-03-11 21:22
Kommentar
Fra : Bassebo

Dato : 06-03-11 21:57

Takker....

Godkendelse af svar
Fra : boje1904

Dato : 31-03-11 19:23

Tak for svaret www.hvidevaredele.dk. Det viste sig at være i elektronikken, relæet som styrer varmen virkede ikke. Så det blev en billig rep.