/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
"politiscanner" eller hvad de nu hedder.
Fra : gozimza
Vist : 1374 gange
200 point
Dato : 06-03-11 01:26

Jeg har fået mig en "COMMTEL" com 104 en 20 KANALS RECIEVER MEN JEG KAN IKKE FIDE UD AF LIGGE NOGET "IND " PÅ DEN SÅ JEG KA LYTTE TIL LIDT FORSKELLIGT...NOGEN DER SKRIDT FOR SKRIDT KAM HJÆLPE.....????300p TIL EN DER KAM HJÆLPE..Mikkel

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-03-11 08:03

Det skal du ikke regne med du kan. De fleste politistationer er gået over til den nye radio -Signe - og resten følger efter...og vi andre kan ikke komme til at lytte med længere

Kommentar
Fra : Miksi76

Dato : 06-03-11 08:39

prøv at kig lidt her www.dkscan.dk

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-03-11 08:54

Citat
P5 Esbjerg, Syd- og Sønderjyllands Politi har her til morgen kl. 7.30 prc. sagt: "farvel og tak til alle vore lyttere gennem tiden. det gamle radiosystem lukkes ned og derfor QRT" (hvad det så end står for, Quitting Radio Tranmsission?)

http://www.dkscan.dk/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?21198.last

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 06-03-11 13:00

Læs i brugsanvisningen.

hawaii7

Kommentar
Fra : dova

Dato : 06-03-11 13:09

Sådan en gammel scanner"fætter" hvor der skal lægges frekvenser ind, den kan du i heldigste fald finde frekvensen på den lokale hjemmepleje, ¨sådan at du kan høre, at nu kører hjemmehjælper "Gurli" ud for at natteputte Fru Sørensen..

Politiet kan du ikke aflytte på den mere, det er mange år siden det var slut med sådan en.

Du kan være heldig såfremt det havde været en scanner der automatisk afsøger et større frekvensområde for alt hvad der er, at høre et par løsrevne sætninger engang imellem hvis krypteringen af signalerne er slået fra.

Men søg hjælp her, selv om jeg tror der ikke er meget at komme efter med den model der

http://www.dkscan.dk/news.php

Og nogen frekvenser
http://www.dkscan.dk/wrap.php?1

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-03-11 13:14

Citat
Politiet kan du ikke aflytte på den mere, det er mange år siden det var slut med sådan en

Nej, det er ikke rigtigt

Signe er først ved at være færdigudleveret NU...Og kan kun aflyttes af beredskabet!!!

At alt gammel radioudstyr er blevet udfaset er fordi, alt beredskab skal kunne kommunikerer
sammen, det har man ikke kunne tidligere - der kan spares meget ved at f.eks brandvæsen kan ringe direkte til politi eller Falck og ikke skal gå igennem alarmcentralen hver gang

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 07-03-11 09:59

prøv at finde frekvenserne på http://www.dkscan.dk/wrap.php?35

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-03-11 10:36

Citat
OBS: Politiet i Danmark er hastigt på vej over på SINE, som er det nye digitale kommunikationsnet til beredskabet. SINE kan ikke aflyttes af uvedkommende og der er ingen udsigt til, at der kommer scannere på markedet, som vil kunne aflytte SINE. Det forventes, at alle politikredse i Danmark er på SINE i sommeren 2011, hvor det så endegyldigt er slut med at aflytte politiet.

http://www.dkscan.dk/wrap.php?1

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-03-11 00:04

Citat
Nej, det er ikke rigtigt

Signe er først ved at være færdigudleveret NU...Og kan kun aflyttes af beredskabet!!!

Altså for F***** da Nordsted....nu har vi haft scanner i huset siden først i 70erne...siden dengang man selv fabrikerede en "politilytter" ved at flytte skalaen i en gammel transisterradio.

Det er mere end 10 år siden, , ja nok nærmere mere end 15 år siden, at politiet i DK begyndte at sende sine signaler krypteret så de ikke kan aflyttes med hvilket som helst udstyr og i andet udstyr kun i visse perioder når krypteringen er slået fra.

Det du omtaler er digitale signaler.
det har ikke med det at gøre.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-03-11 07:54

Ja ja Dova, din lange tekniske historie ændrer nu ikke noget på mit svar - eller spørgers mulighed for at lytte med

Citat
OBS: Politiet i Danmark er hastigt på vej over på SINE, som er det nye digitale kommunikationsnet til beredskabet. SINE kan ikke aflyttes af uvedkommende og der er ingen udsigt til, at der kommer scannere på markedet, som vil kunne aflytte SINE. Det forventes, at alle politikredse i Danmark er på SINE i sommeren 2011, hvor det så endegyldigt er slut med at aflytte politiet.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-03-11 15:18

Nordsted, som jeg ser det, så roder du i øjeblikket rundt og tilpasser dit svar efterhånden som der kommer andre argumenter.

Du starter med

Citat
Det skal du ikke regne med du kan. De fleste politistationer er gået over til den nye radio -Signe - og resten følger efter...og vi andre kan ikke komme til at lytte med længere

Sikkert baseret på, at du har hørt der på et tidspunkt overgås til digitalt signal.

Så bidrager jeg med, at eftersom scanneren er en gammel svend, der skal manuelprogrammeres med en frekvens, så vil det være yderst tvivlsomt, om spørgeren kan finde en frekvens der tilfældigvis sender sit signal ukrypteret og dermed aflytte noget som helst.

For aflyttes, det kan der altså stadig.
og det er noget jeg ved, af egenerfaring, hver dag

Så ændrer du pludselig dit svar til :

Citat
Nej, det er ikke rigtigt

Signe er først ved at være færdigudleveret NU...

Som om det først vil være senere, at signalet forsvinder.

Når jeg så fortæller spørgeren, at det er mange år siden signalerne blev krypteret så man skal være særdeles heldig for at kunne lytte noget politi., så ændrer det slet ikke noget ved dit svar.

Men dit svar er sådan set ikke rigtigt ud fra som situationen er på området lige pt.

For der er det sådan, at såfremt man har en scanner der hurtigt kan afsøge et større frekvensområde, der kan man være heldig at lytte noget fra politiet, der ikke er krypteret, og så selvfølgelig hjemmeplejeradioer m.m.

Men hvis man har en scanner som den spørger nævner, der skal indkodes, så skal man på forhånd vide hvilken frekvens der sender ukrypteret, og det vil være sværere at finde den frekvens og kode den ind, end at vinde en mio i lotto.

Så altså Aflytte politiet pt: Ja når deres signal ikke er krypteret.
Med en scanner som spørgers: Nej

Kommentar
Fra : gozimza

Dato : 08-03-11 21:33

Der jeg kan se art det her er mere end at jeg har kompetance til er jeg bange for at jeg må annullerer spørgsmålet men mimndre der en af de nærmeste dage kommer med noget brugbart....takker!!!!
Mikkel

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-03-11 08:05

Citat
Det skal du ikke regne med du kan. De fleste politistationer er gået over til den nye radio -Signe - og resten følger efter...og vi andre kan ikke komme til at lytte med længere

Citat
Nej, det er ikke rigtigt

Signe er først ved at være færdigudleveret NU...

Hvor har jeg ændret forklaring her??

Det er muligt du ved noget om scannere, men jeg ved noget om politiradioer

Og når spørger nævner politscanner går jeg ud fra som givet, at det er fordi han ønsker at aflytte
politet - hvilket jeg svarer på

Signe er ved at være færdigudleveret, og når først alle er udstyret med dem - kan INGEN aflytte politet længere -- nu tror jeg efterhånden er må være svaret på det spørgsmål så alle forstår det

Gozima.... jeg håber ikke du har betalt for den scanner for du kan ikke få nogen glæde af den - som politiscanner