/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Hvem er de største kvindelige tænkere?
Fra : Maksimus
Vist : 860 gange
57 point
Dato : 05-03-11 16:33

Hejsa.
Jeg kunne godt tænke mig at vide hvem de største kvindelige begavelser/tænkere er, der har eksisteret på jorden.
Lidt ala Descarte, Nietche, Jung, Einstein osv.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-03-11 16:45

Kvinder tænker ikke, de snakker og snakker.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 05-03-11 16:51

Hvis de er døde, er det ikke "er" - men "var"...

Jeg kommer i tanke om en sætning jeg engang hørte "Bag enhver mand med succes, står der en kvinde og fortæller ham hvad han gjorde forkert"..

Måske er de støreste begavelser, de kvinder der stod bag, de mænd der udviste stor grad af visdom...

I dansk politik har jeg svært ved, at få øje på kvinder med stor grad af begavelse. Jeg kan dog i samfundet se en stor gad af positiv særbehandling af kvinder. Som om kvinde kønnet i sig selv er en værdi. Det handler mere om at lave procentvis køns fordeling på arbejdspladser, end om at få produktion.

Dette kan over tid vise sig, at være en skidt strategi.

vh Ben

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 05-03-11 17:26
Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 05-03-11 17:38

bentjuul

kvindelige tænkere... og 57.500 resultater på 0,19 sekunder...

Det er nok det bedste eksempel på hvor userriøs google er.... thø hø,,,

vh Ben

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 05-03-11 17:48

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 05-03-11 17:59

?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 05-03-11 18:52

Citat
Hvem er de største kvindelige tænkere?

Ja,for mig er der ingen tvivl.Det eneste jeg er usikker på,er om der gemmer sig en mand i min liste.
Men ellers er listen her,i vilkårlig rækkefølge:

Nordsted1
dova
piaskov
smuller54
Christa.N
HelleBirgitte
Birgitta
LuffeA
Line99

O.D.E.S.M.F.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 05-03-11 19:24

Mosebaek din dejlige kvinde - O.D.E.S.M.F.

Der var ingen ligeret - kun drenge i latinskolen o.s.v

Men jeg har da fundet en artikel her, der forklare at kvinder ikke kunne få patent på deres opfindelser .........

der står ALTID EN KVINDE bag

http://illvid.dk/spoerg-os/hvad-er-opfundet-af-kvinder

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-03-11 19:28

Nu tror jeg ikke lige spørgsmålet kun går på kloge kandu piger?

Hvis det er tilfældet tror jeg mindst to i din kloge kvindeliste er mænd,
og du har så også glemt flere af de aller klogeste her i kandu: Helle, ans m.fl.

Den klogeste danske kvinde jeg kender er Lise Nørgaard, bl.a. forfatter til Matador.

Globalt: India Gandi, Madame Currie og Astrid Lindgren...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-03-11 19:35

Den klogeste er min moder....................................hun fødte jo mig.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-03-11 19:35

Ellers er intelligens jo et vidt begreb, nogle er matematikere, nogle kunstnere etc.

Og rigtigt: >de støreste begavelser, de kvinder der stod bag...

Ofte stod kvinder jo i skyggen af deres mænd, eksempelvis vor største Skagens maler Anna Ancher.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-03-11 19:40

Og så lige den mindre seriøse:

En mand ville gerne være kvinde og blev opereret...

Senere blev han, nu hun, spurgt:
"Gjorde det ikke ondt, da de skar en af?"

"Nej, det var værre da de fjernede halvdelen af hjernen"

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 05-03-11 19:46

Hvad har du, når du står med to kugler i din hånd?
- En mands fulde opmærksomhed.

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 05-03-11 19:49

Jeg kastede en mønt i en ønskebrønd, men jeg ønskede intet, ingen rengøring, ingen madlavning, ingenting,

******Puf****** Zå blev jeg en mand!!!

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 05-03-11 19:51

HALLO Maksimus, nu må du hellere komme ind og styre din tråd !

Kommentar
Fra : Maksimus

Dato : 05-03-11 20:48

Tak for jeres bud
Anna Ancher var langt langt fra lige så talentfuld som Michæl Ancher.

Ja det er ligemeget om det er kunstnere eller musikere eller filosoffer osv. Bare de er "genier".

Den der med at der står en kvinde bag enhver mand... Hmmm.. Den køber jeg ikke helt. Ja det kan da være at hun har stået for alt andet i hans liv, så han fik tid til at lave sine projekter.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 05-03-11 20:52

Citat
Mosebaek din dejlige kvinde

M A N D,om jeg må be`.Selvom det mandlige,svinder lidt efterhånden.

Citat
Hvis det er tilfældet tror jeg mindst to i din kloge kvindeliste er mænd,
og du har så også glemt flere af de aller klogeste her i kandu: Helle, ans m.fl.

Listen er jo ikke fuldstændig.Det var lige dem jeg kunne nå at nedprente,da konen råbte:SPISE.

Derfor skrev jeg også: O.D.E.S.M.F.

Og Der Er Sikkert Mange Flere.

Men dette med de to mænd,der har sneget sig ind på listen,piner mig en hel del.
Mosebaek.

Kommentar
Fra : ElseR

Dato : 05-03-11 22:29

Marie Curie - den første person der har fået nobelprisen mere end en gang.

Accepteret svar
Fra : pedroso

Modtaget 57 point
Dato : 05-03-11 22:33

Hold da op, der var mange gode bud der Der er vel en del, men problemet er jo nok at som kvinde har man siden tidernes morgen haft børn og madlavning på programmet. Jeg kan også kun komme i tanker om et par stykker:

Simone de Beauvoir
Milena Penkowa...øh...

Der er lidt flere her: http://www.angelfire.com/anime2/100import/

Kommentar
Fra : lham

Dato : 06-03-11 06:18

Største tænkere-?
Det må være de kvinder der strikker-det gør de for at have noget at tænke på mens de snakker.

Godkendelse af svar
Fra : Maksimus

Dato : 06-03-11 10:07

Lige den slags liste jeg skulle bruge

Tak alle sammen.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 06-03-11 10:15

25 års skruk og pms tager en del hjernekraft, efter overgangsalderen taber de så tråden.