/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Mellem uddannelser / Spørgsmål
10  erling_l 510
SOSU ASS UDD
Fra : huelya87
Vist : 647 gange
50 point
Dato : 04-03-11 15:39

HEJ DERUDE JEG VED GODT AT JEG STILLER MANGE MANGE FORSKELLIGE SPØRGSMÅLE, MEN JEG ER VIRKELIG FORVIRRET MHT HVILKEN UDDANNELSE JEG SKAL VÆLGE. JEG UNDSKYLDER MANGE GANGE HVIS JEG ER BLEVET FOR MEGET. DET BLIR NOK MIT SIDSTE SPØRGSMÅL :) VED I OM DET ER MULIGT OG BLIVE OPTAGET PÅ SELVE SOCIAL OG SUNDHEDSASSISTENT UDDANNELSEN, HVIS MAN HAR EN TANDKLINIKASSISTENT UDDANNELSEN SOM BAGGRUND?? MANGE TAK!!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-03-11 15:46

Du kan blive optaget når bare du har afsluttet 9. klasses eksamen

Mon du tænker på merit?? det kan du ikke få som tandklinikassistet

http://www.ug.dk/uddannelser/erhvervsuddannelsereudveud/sundhedomsorgogpaedagogik/social-_og_sundhedsuddannelsen.aspx#fold5

Du kan søge videre på www.ug.dk

Kommentar
Fra : huelya87

Dato : 04-03-11 15:52

Ikk merit, det er mere om man kan blive optaget direkte på selve sosu ass udd, istedet for at tage hjælper udd i første omgang, om det er adgangsgivende med tandklinikass udd

Kommentar
Fra : janni_s

Dato : 04-03-11 19:31

hvis du googler "studievalg" og "msn" kan du finde din region og chatte med studievejledere, eller ringe til dem

Kommentar
Fra : huelya87

Dato : 04-03-11 20:22

irhh mange tak da

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 04-03-11 21:47

Hej huelya87

Du kan kontakte en SOSU skole i dit område og bede om at komme til at snakke med en studie vejleder. Der vil du kunne få klar besked.

Lige meget om du starter Hjælper uddannelsen eller assistenten så er der jo i begge tilfælde løn under uddannelse.

Så vidt jeg ved starter der nye hold op i starten af april.

Vh

Kommentar
Fra : huelya87

Dato : 04-03-11 22:39

jamen jeg vil helst gerne spare tid, ellers vil det ca varer næsten 3 år, vil hellere starte på assistent uddannelsen, end hjælper.. så kan jeg hurtigere komme på sygeplejeskolen?

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 04-03-11 23:08

Jeg nævnte det også bare