/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Sidevisning - centreret side - hvordan?
Fra : ingelein
Vist : 1197 gange
50 point
Dato : 04-03-11 15:30

Hej

Jeg har et problem med at få vist et nyt Word dokument (ny side) centreret på min 22 " skærm.
Siden ligger i udskriftslayout og også i de andre visninger ligger den nye side i venstre side af skærmen.

Jeg har det ikke godt med at siden ligger ude i siden af skærmen når jeg arbejder med den. På et tidligere tidspunkt har jeg fået den centreret, men nu husker jeg ikke hvordan - og har selvfølgelig prøvet.

Er der nogen, der kan hjælpe? Ms-office 2003 - Win Xp.

Mange hilsner
Ïngelein

Kommentar
Fra : sion

Dato : 04-03-11 15:36

I Word 2007 er der under fanen View (Vis) i sektionen Zoom mulighed for at vælge "One page" (En side). Herved vises kun én side ad gangen - centreret.

Hvis du vælger "Two pages" (to sider) vises to eller flere sider ved siden af hinanden, afhængigt af hvor lang du zoomer ind.

Simon

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 04-03-11 15:51

Vælg udskriftslayout under vis

Vælg under zoom ( knappen ved siden af dit ?(hjælp)) der står en %, hvis du falder ned, kan du se der står en valg der hedder sidebredde.

Prøv det :)

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 04-03-11 15:53

"et" valg altså, istedet for en.

Måske der er en af de andre du kan bruge, hvis det ikke virker.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 04-03-11 16:28

Hej
Jeg har fundet ud af at det kan reguleres med menuen hvor man bestemmer Zoom og sidebredde osv. Ved at vælge sidebredde centreres siden - men dog med 199 % størrelse. Vælger man 100 % størrelse - svupper siden tilbage til venstre skærmside igen.

Hilsen
Ingelein

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 04-03-11 16:48

Hvad sker der hvis du prøver tekstbredde, eller hele siden ?

Jeg aner ikke hvordan det er at arbejde på en 22 tommer-men umiddelbart ville jeg vælge ikke at have maks. skærmvisning. og så trække billedet bagefter til den størrelse der passer- ved ikke om det er klogt overhovedet

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-03-11 19:24

Du har fået en bredere skærm siden dengang alle dokumenter eller andre vinduer du åbner på din Windows computer vil holde sig i venstre side hvis det er det eneste vindue som er åbnet, medmindre vinduet fylder hele siden, når det nu generer dig, så tag fat i siden oppe på den allerøverste farvede bjælke og træk siden ind i centrum af skærmen mens du arbejder på dokumentet.
Men næste gang du åbner et dokument er den gal igen, hvis du har haft lukket programmet i mellemtiden

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 04-03-11 19:40

Hej
@o.v.n.
Det er ikke kun de gamle dokumenter, men også når jeg starter Word og vil have ny side at den opfører sig sådan. Yes, det generer mig voldsomt, for med den store skærm skal jeg næsten flytte mig , stol og tastatur for at skrive i venstre side af skærmen. Det er heller ikke så smart når man bruger briller med glidende overgang.

Jeg har prøvet med sidebredde og må vel nøjes med det indtil videre. Jeg kan heller ikke holde ud at siden fylder hele skærmen - så skal jeg jo nærmest dreje hovedet af led for at læse/skrive fra den ene side til den anden. Såehhh.. store skærme er ikke lige gode til alting.

mangë hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 04-03-11 19:44

Prøv oppe i højre hjørne, ved minimer osv inden det røde kryds som lukker, og gendan maximer- tryk på gendan maximer, så formindsker den - så kan du trække til den størrelse du vil have- på alle leder og kanter og centrere mv.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-03-11 20:20

Sæt din musemarkør på den øverste farvede bjælke i vinduet, hold venstre musetast nede mens du trækker dit dokument til midten af skærmen, så kan du arbejde med dokumentet midt på skærmen og ved at klikke på Åben ny åbner du en ny fane, stadig midt på skærmen, desværre kan du ikke indstille så dit dokument åbner midt på skærmen næste gang du har haft computeren slukket

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 04-03-11 20:27

Citat
ved at klikke på Åben ny åbner du en ny fane

ny fane ?

Når man arbejder i Word, arbejder man da ikke med at åbne faner

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-03-11 21:19

Det gjorde man dengang jeg arbejdede med Word, men det er altså nogle år siden