/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Frost skallet Beton trappe
Fra : svendgiversen
Vist : 2075 gange
100 point
Dato : 04-03-11 14:43

Sidste år måtte jeg fjerne et løst lag på knap en centimeter af min trappe,
jeg påførte et nyt lag af hvad jeg havde, vist færdig mix?

Nu er det skallet af igen, hvad bruger jeg som mørtel?
Skal der tilsættes noget binder eller fliseklæb??
Eller sand og cement, i hvilket blandingsforhold???

Accepteret svar
Fra : rotw

Modtaget 100 point
Dato : 04-03-11 15:46

ville vælge at bruge sokkel-beton samt primer/binder

det er vigtigt at finde årsagen til dit problem er der revne hvor vandet kan komme "ind" i trappen skal disse også repereres inden og husk vendt men at udføre arbejdet til der kun er plus grader udenfor

du kan også som ekstre beskyttelse coate trappen med tapecreate
http://www.gjerlev.as/pdf/produktkatalog/betonrenovering/TP_TM_fin.pdf

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 04-03-11 16:43

Du salter vel ikke trappen, det kan den ikke tåle.
Du skal ikke bruge mørtel med sand og cement i forholdet 4 : 1.
Og evt. primer først

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 04-03-11 16:51

Foreløbig tak rotw.

Er TAPECRETE dyrt?
og kan det fås i må portioner, jeg skal jo kun bruge lidt...

Ellers vil jeg nok nøjes med dit første råd??

Der kommer ikke vand ind i trapppen, den er dækket med aflange brune fliser med fuger,
men trappen er tilsyneladende todelt i lag med blokke og mørtel imellem.

Kan det være manglende binding mellem de to lag der er årsag til afskalningen???

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 04-03-11 16:56

Havde ikke set dit svar stig,
nej jeg salter ikke, har en lille hund med sarte poter...

Jeg mener også 4:1 men min kone siger 3:1, det afhænger vel også af cement og sand??

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 04-03-11 17:06

Det hænger sammen med at hvis du laver blandingen for stærk så flækker den fra.så hellere 1 til 5 end 1 til 3

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 04-03-11 18:09

Citat
Det hænger sammen med at hvis du laver blandingen for stærk så flækker den fra.så hellere 1 til 5 end 1 til 3

Helt korrekt,stig54.Jeg har flere gange set "amatører",reparere huller i deres huse:Vi skal ikke spare på cementen,for dette her skal være stærk. Så sker der netop det at materialet "krymper",under hærdning.Og derved "slipper" underlaget.
Efter een enkelt vinter,ligger det hele på jorden.Om igen.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Avant85

Dato : 05-03-11 00:07

Din kone har vist en pointe der. Du skal bruge 1 portland og 3 groft sand. Du kan prime med lidt alfix før du pudser med cementblandingen. Men underlaget skal selvfølgelig være iorden. hvis du bruger en spidsmejsel, så du ved underlaget er fast og renser det af med vand, så er det klar til rep

Venligst Avant85

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-03-11 09:50

Tak for svaret rotw.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 08-03-11 06:22

det var så lidt har været væk et par dage