/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
formatering af hukommelseskort/
Fra : nord47
Vist : 1042 gange
100 point
Dato : 02-03-11 22:51

det interne lager,står der i instruktionsbogen til videocamera
hvad betyder det: "formatering af hukommelskort/det interne lager"

"hvis du vil afbryde formateringen,skal trykke på piletasten"

Kan nogen hjælpe så sent

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-03-11 22:53

Formatering af hukommelses kortet sletter alle dine film og andet som er gemt på kortet

Kommentar
Fra : nord47

Dato : 02-03-11 23:00

Hi o v n

Hvorfor hedder det lige formatering,det ord forbinder jeg med andet

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-03-11 23:08

Hvad forbinder du ordet med? En formatering af en harddisk for eksempel sletter også alle filer på disken.
Eller mere korrekt en formatering sletter det navn som filen har i kameraet eller computeren, selve filen bliver ikke slettet lige med det samme men er ubeskyttet og kan overskrives af nye optagelser, altså dine film kan genskabes med et recovery program efter en formatering, jeg gætter på at det er derfor udtrykket formatering bruges i stedet sletning, du sletter jo ikke andet med en formatering end det navn som din kamera eller computer bruger i biblioteket til at finde filen

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 60 point
Dato : 02-03-11 23:16

Du skal forøvrigt altid huske at formatere kortet med kameraets formaterings funktion når du har overført billeder og film og vil lave plads til nye optagelser
ikke formatere hukommelses kortet med computeren

Godkendelse af svar
Fra : nord47

Dato : 02-03-11 23:23

Tak for svaret o.v.n..

Jeg har kopieret dine til senere brug,hvis det skulle genopfriskes,jeg er ikke en ørn til pc'en,jeg havde nogle indiske kontorfolk til hjælp,det er slut med det

Kommentar
Fra : gertfthomsen

Dato : 02-03-11 23:36

Formattere - fra engelsk format - tilpasse fx en tekst, så det passer til dem side, hvor den skal placeres

Betegnelsen stammer fra den gang, hvor vi gemte data på 5.25 tommer floppy skiver. I starten blev de leveret uden at der var lagt magnet spor, hvor data skulle lagres. Fornuftigt da disk-drevene havde lidt variation i skrivehovedets kalibrering. Læsning var lidt mindre kritisk, men hvis ikke skrivning skete præcis på sporet var der risiko for skrivefejl. Hvis formattering og skrivning skete i samme drev var der stor sikkerhed for, at det gik fint. Læsning af skiven var knap så kritisk i forhold til lidt slinger i valsen, så som hovedregel var det muligt at læse skiver skrevet på et andet drev. Det skete imidlertid ikke sjældent, at det ikke var muligt at skrive på en diskette formateret på en anden maskine. Måske især et problem mellem IBM og andre. Da præcisionen af drevene blev bedre blev det almindeligt at købe præ-formatterede disketter. Herefter bruges formatering blot til at slette data - eller rettere sagt den tabel på lagermediet der holder øje med, hvilke filer, der ligger hvor.

Så som nævnt er det muligt at finde og gendanne filer fra et formatteret hukommelseskort eller disk. Det er imidlertid vigtigt ikke at lægge nye filer ind, da de nemt kommer til at ligge oven i de gamle, som derved forsvinder