/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Word er virkelig noget amatør lort.
Fra : kartoffel88
Vist : 951 gange
80 point
Dato : 02-03-11 20:14

Grrrr... belastende. Jeg sidder og skal lave en liste over en masse ting.

Er det komplet umuligt at få samme afstand mellem linierne hele vejen ned?
Har haft bøvl med det hver eneste gang jeg bruger Word, ved ikke hvorfor jeg ikke ser mig om efter et andet program.

Problemet opstår når jeg kopirer noget tekst fra en anden side, som måske er en andet font og størrelse. Når jeg paster det ind, så er det hele ødelagt, selvom jeg selvfølgelig ændrer på både font og størrelse, så det passer med min liste. Jeg har prøvet at rode med linieafstand, hvor jeg både har prøvet at markere det hele på en gang og har også rodet med at rykket det hele ind til midten og ud i siden igen.

Den glemmer aldrig at jeg har importeret en anden font.

Er det nogen der ved hvad jeg har overset? Hvorfor skal det være så besværligt? Normalt når noget er indviklet, så er det fordi det er meget avanceret. Den tiltro har jeg dog ikke til Word.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 02-03-11 20:19

Du kan jo bare lave siden med samme linjeafstand. Problemet ligger i at der er alt for meget automatisk opsætning i Word, så den ændrer sig iht det du foretager dig, elle det Word tror du vil foretage dig.
Hvilken version af Word

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 02-03-11 20:26

Bare klik på VEND (TILT) SKÆRMEN?
så ser det meget pænere ud, og alt er mærkeligt at BRUGE.

Citat
Den glemmer aldrig at jeg har importeret en anden font.

Vær glad for DET.
Citat
Er det nogen der ved hvad jeg har overset?

Bruger manualen OPPE ved HJÆLP knappen

Hvilken udgave har du

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-03-11 20:30

Lav et nyt tekstdokument med notepad og indsæt teksten der og gem det,
kopier så fra notepad til word, så burde tekst formatering ikke være med!

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 02-03-11 20:36

Hvis du nu lige starter med at åbne 'Side Opsætning', så er der en knap der hedder 'Standard', når du har lavet de ændre du gerne vil ha' så skal du bare klikke på 'Standard'-knappen og så er din ændringer, som navnet på knappen siger, standard.

Det samme kan du gøre hvis du vælger 'Formater' og 'Afsnit', der er også en knape der hedder 'Standard'.

Prøv det og se om ikke det hjæper dig.

Kommentar
Fra : kartoffel88

Dato : 02-03-11 20:59

Nå det var hurtigt der var svar.

Det er word 2007. På engelsk.

Kan ikke lige finde knappen "Standard" under Page Layout?

Ja det med at smide det over i notepad lyder smart. Det har jeg faktisk gjort for 100 år siden husker jeg.
Men vil selvfølgelig gerne lige lære hvordan man gør det i Word. Men jeg er altså ikke den eneste der har problemet kan jeg så forstå

Accepteret svar
Fra : susanne72

Modtaget 90 point
Dato : 02-03-11 21:04

Som jeg forstår dit spørgsmål.... :

Du skal da bare "indsætte speciel".

Kopier normalt og for at sætte ind: Tryk CTRL+ALT+V og så vælg "ikke-formateret tekst".

Den tekst du allerede har kopieret ind, som står forkert:
Find nogle linier der står rigtigt, som du ønsker det. Marker disse og klik 1 gang på ikonet "Formatpensel". Marker herefter den forkert formaterede tekst - når du slipper musetasten har du kopieret al formateringen over, så det matcher din ønskede formattering.

Kommentar
Fra : kartoffel88

Dato : 02-03-11 21:21

Hej Susanne.

Virkelig smart med formatpencel. Jeg kan sagtens se hvad det kan bruges til fremover, men det hjalp ikke på linieafstanden mellem de 100% identiske formater.
Men helt tilfældigt rykkede jeg linien en tant tilbage. Den blev så Bold og rettede sig ind, så linieafstanden matchede de andre. Jeg fjernede så Bold igen og nu er det som det skal være.

Jeg kan godt se at jeg skulle have gjort hvad du skrev først med CTRL+ALT+V og så vælg "ikke-formateret tekst".

Kommentar
Fra : kartoffel88

Dato : 02-03-11 21:23

Hmmm.. jeg kan faktisk godt se at det er ret avanceret alligevel. Jeg bruger det bare ikke nok, til at få den rutine det kræver.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 02-03-11 21:25

Kan du ikke lige prøve og sende et eksemple på dit problem, altså er word dokument med en side som du gerne vil ha' det skal se ud og en side hvor det ikke er som det skal være? Send det til kandu @ hilsoe.dk

Kommentar
Fra : kartoffel88

Dato : 02-03-11 21:29

Hej Webnoob.

Det kan jeg ikke. Ellers skal jeg lave en ny liste og vente på at det samme sker. For nu er det jo rettet til helt tilfældigt.

Men ellers tusind tak for hjælpen.

Men det der skete var:

Helt identiske ovenstående linier. Men den ene drillede, da der var en lille smule mindre afstand til linier omkring den. Også selvom formatet var rettet til.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 02-03-11 21:36

Det er bare i orden.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-03-11 22:08

Jeg har lige leget med den standard ting hos min nabo.

formater
Afsnit
Måske er det lidt anderledes for jeg bruger office 2000 lige nu.

Så skal du lige kigge på den der hedde før og efter i linieafstand som højest bør stå på 3

Og så ned i venstre hjørne af vinduet og tryk på standard

Kommentar
Fra : webm

Dato : 02-03-11 22:46

Mange ting retter sig ind når man kommer over den obligatoriske fejl 40...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-03-11 08:36

Citat
Mange ting retter sig ind når man kommer over den obligatoriske fejl 40...

Korrekt

Det der sker er at du IKKE formaterer det indsatte efter det er indsat - du formaterer kun det du KAN SE - dermed bliver f.eks. linieafstande og mellemrum IKKE formateret og det ser du så som fejl...

Prøv at køre din curser ned over dokumentet EFTER du tror du har rettet formateringen - så vil du opdage at den visse steder pludselig skifter til anden formatering (sikkert på tomme steder i dokumentet) og derefter tilbage igen.....

Godkendelse af svar
Fra : kartoffel88

Dato : 06-03-11 10:06

Tak for svaret susanne72.