/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
sletning af digital signatur
Fra : SACA2
Vist : 5240 gange
100 point
Dato : 02-03-11 19:22

Nu da jeg har fået Nemid vil jeg gerne slette digitalsignatur på min pc, da den hele tiden popper op når jeg vil på netbank og melder "errow".
Da jeg gik i ind i "denne computer" slet programmer...går det hele i står pga. noget med en nøgle min pc. ikke kan åbne...Hvad gør man så???

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 02-03-11 19:46

Du åbner stifinder og finder mappen digital signatur. Slet mappen. Så virker den ikke mere.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-03-11 19:50

Prøv at klikke på Start og på Alle programmer, find Digital Signatur og i menuen som vises når du holder musemarkøren over Digital Signatur skal du klikke på: Slet Digital Signatur

Kommentar
Fra : SACA2

Dato : 02-03-11 19:57

Det er selve programmet jeg gerne vil af med...Signaturene har jeg fået slettet..

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 02-03-11 20:03

Da du installerede din signatur blev der oprettet en mappe i start menu, inde i den mappe er der et "program" der hedder 'Slet Digital Signatur' du skal køre den for at slette din digitale signatur.

Kommentar
Fra : SACA2

Dato : 02-03-11 20:04

Se ovnstående...Jeg har fået slettet signaturerne..Jeg vil bare gerne have slettet hele programmet...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-03-11 20:06

Citat
Jeg vil bare gerne have slettet hele programmet.
Hvilket program? Digital Signatur er ikke et program

Kommentar
Fra : SACA2

Dato : 02-03-11 20:22

OVE
Ja det ligger under programmer, når man går ind i slet/tilføj programmer under denne computer...
Det er der, men computer ikke kan finde en nøgle...Som jeg startede med at beskrive..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-03-11 20:36

Måske mangler du at fjerne en ActiveX i Internet Explorer, hvis altså det er din browser, dine oplysninger er ret mangelfulde, det er jo kun når du vil i netbanken og det bruger du en browser til, men hvilken?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 02-03-11 20:49

Hvis du har en sikkerhedskopi af dit Digitale Sginatur Certifikat så er det helt klart det letteste at genindlæse det og bagefter slette certifikatet.

Eller så skal vi ind og rode med MMC snap-ins og det er ret kompliceret når man ikke har prøvet det før.

Kommentar
Fra : SACA2

Dato : 02-03-11 21:59

Hvilken browser....tja....og nej jeg har ingen sikkerhedskopi.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 02-03-11 22:14

Okay, jeg prøver lige i morgen og lave en guide til dig til og fjerne den signatur du har.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-03-11 22:39

Hent ccleaner http://www.piriform.com/ccleaner/download/slim og installer den
når det er gjort starter du ccleaner og klikker på Værktøjer ude til venstre
der kommer så en liste frem med de programmer du har
find Digital signaturen her og højreklik på den og vælg slet element
klik ok
så skulle den ikke drille mere i Tilføj/fjern programmer

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-03-11 22:45

Du kan os prøve at åbne "Kør" boksen Win-Logo+R og skrive dette,
måske du kan fjerne den på den måde!

C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe csputil.dll,DllDeleteKey

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-03-11 22:55

Nå kan se det dur ik' den med at skrive
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe csputil.dll,DllDeleteKey
csputil.dll ligger i C:\programmer\Danid

Så kan du lave en genvej på skrivebordet med:

Destination
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe csputil.dll,DllDeleteKey

Start i
"C:\Programmer\DanID\Digital Signatur"

det med tyk skrift skal tilpasses din sti

Kommentar
Fra : alka

Dato : 03-03-11 17:41

Jeg gik blot ind i min CCleaner - programmer og slettede Programmet om Digital Signatur!

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 03-03-11 18:03

Citat
Jeg gik blot ind i min CCleaner - programmer og slettede Programmet om Digital Signatur!

Men det betyder ikke at certifikatet ikke stadig er på computeren.

Jeg har desværre ikke fået lavet den lille guide i dag, jeg har ligget med dårlig ryg hele dagen.

Kommentar
Fra : SACA2

Dato : 14-03-11 18:17

Desværre har igen svaret mig noget jeg kan bruge..Øv..

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 14-03-11 18:59

Åh ja det har jeg helt glemt. Jeg skriver til dig senere eller i morgen formiddag.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 14-03-11 19:09

Citat
Åh ja det har jeg helt glemt. Jeg skriver til dig senere eller i morgen formiddag.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 14-03-11 19:21

Citat
Ja det ligger under programmer, når man går ind i slet/tilføj programmer under denne computer...
Det er der, men computer ikke kan finde en nøgle...Som jeg startede med at beskrive..

Hent ccleaner http://www.piriform.com/ccleaner/download/slim og installer den
når det er gjort starter du ccleaner og klikker på Værktøjer ude til venstre
der kommer så en liste frem med de programmer du har
find Digital signaturen her og højreklik på den og vælg slet element
klik ok
så skulle den ikke drille mere i Tilføj/fjern programmer

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 14-03-11 19:24

Du kan så lede efter mapper der hedder .oces, slet dem de hører til digitalsignaturen

her er de på en xp
C:\Documents and Settings\brugernavn\.oces

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 15-03-11 11:23

For at jeg kan komme med en guide tildig skal jeg lige vide hvilken windows version du køre med.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-04-11 12:26

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 27-04-11 15:58

Nå, jeg stopper med og abonnere på det her spørgsmål.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 27-04-11 15:58

Nu gør jeg