/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MacOS / Spørgsmål
10  hawaii7 570
playstation 3 tilsluttes til nettet via
Fra : burt28
Vist : 1261 gange
200 point
Dato : 02-03-11 16:35

hej

har købt en playstation 3 der skal tilsluttes nettet - mit problem er at playstation 3 maskinen ikke
kan skrive "æ" . men min mac har i siden tildelt mit internet navnet "navn navn netværk" , så nu er problemet at jeg gerne vil skifte navn på mit netværk via mac computeren. men hvordan gør jeg mon det

Kommentar
Fra : kipros

Dato : 02-03-11 22:26

Hvis det er en Apple AirPort-base, skal du bruge AirPort-værktøj.app - den fulde proces fører for vidt at beskrive nu, men du kan ændre netværket navn med AirPort-værktøj, og brug gerne den indbyggede hjælpefunktion.
Håber det hjælper.
Med venlig hilsen
Jens Rasmussen

Accepteret svar
Fra : UlrikB

Modtaget 200 point
Dato : 02-03-11 23:39

Det er din router der navngiver dit netværk. Hvordan du indstiller din router, herunder også navnet på dit netværk, afhænger selvfølgelig fuldstændig af hvilken router du bruger. Mange modeller kan instilles via en 'web' brugerflade, dvs. ved brug af en webbrowser som f.eks. Safari eller Firefox. Andre modeller leveres med 'client' software til forskellige styresystemer som f.eks. Apples forskellige "Airport" modeller der alle leveres med programmet "Airport-værktøj" til både MacOS X og til Windows.

Hvis du benytter en router fra Apple kan du med "Airport-værktøj" (som du finder i mappen 'Hjælpeprogrammer') ændre dit netværks navn:
1) Start Airport-værktøj (og vælg din router hvis der er flere at vælge imellem)
2) Klik på knappen 'Manuel indstilling'
3) Vælg fanebladet 'Trådløs'
4) Indtast det ønskede netværks navn i feltet 'Navn på det trådløse netværk:'
5) Klik på knappen 'Opdater' og afvendt at routeren genstarter.

Kommentar
Fra : papaqify

Dato : 10-03-11 19:06

nu kan den faktisk godt skrive "æ" :D

Godkendelse af svar
Fra : burt28

Dato : 11-03-11 11:29

Tak for svaret UlrikB.