/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
PIVER/HYLER
Fra : engparken
Vist : 1065 gange
300 point
Dato : 02-03-11 07:10

Hej
Når jeg starter min pc så hyler den og kan ikke komme vidre.
Hvad er lige problemet,har oplevet det en gang før men det gik i sig selv igen.

Kommentar
Fra : olehenne

Dato : 02-03-11 08:10

Det er nok en blæsermotor, ofte den der køler processoren. Lejerne har det med at blive tørre og slidte, så der er blevet slør. Så begynder blæservingen at vibrere og hyle. Test det ved at bremse vingen lidt og se om lyden så ikke forsvinder. Det er ikke nemt at smøre lejerne, så en udskiftning er nødvendig.
Håber det hjælper dig.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 02-03-11 10:20

Er det en PC du har eller en bærbar?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 02-03-11 11:14

Prøv og lokaliser lyden og find så ud af hvad der er der hvos lyden kommer fra.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-03-11 12:14

Citat
og kan ikke komme vidre.

Det har så IKKE noget med blæseren at gøre - den vil kunne køre UDEN - bare ikke ret længe...

Kommentar
Fra : engparken

Dato : 02-03-11 13:30

Hej igen
granner01 det er en pc
Hvis jeg tænder den så hyler der en tone fra maskinen og den vil ikke noget
hvis jeg så trykker på afbryderen en gang så den står standby * lyset blinker * forsvinder den hylen,men kan ikke komme ind fordi den så står på standby.

Den computer jeg har har altid givet et lille hyl når den blev startet op og det skal den gøre,men nu hyler den hele tiden som om den ikke kan gå ud af denne hylen.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 02-03-11 13:33

Hvis du kan tage siden af kabinettet så gør det og prøv og lokaliser lyden.

Accepteret svar
Fra : jabalya

Modtaget 300 point
Dato : 02-03-11 13:55

Lige ved RAM blokkerne i Motherboar ,er der en lille batteri ,prøv at fjerne den i ½ time ,og se om det hjælpe .hvis den hjælpe ikke prøv at formatere den

Held og lykke

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 02-03-11 17:21

Prøv at hive strømmen fra, hiv stikket ud. Tag så siden af maskinen og se om ikke den er fyldt med støv. Du kan støvsuge den, men endelig ikke tæt på. Køb en makeupbørste, sådan en som kvinder bruger til pudder. Den kan du bruge til et børste støv væk med. Eller du kan købe en flaske trykluft og blæse støvet væk. Og så kan det suges op af støvsugeren.

Det kan være støv der driller dig.

Kommentar
Fra : mikael.beck

Dato : 02-03-11 21:14

Det kan være harddisken der støjer! det kan være et forvarsel til en
disk der snart går ned så sørg for sap at tage back up!

Kommentar
Fra : mikael.beck

Dato : 02-03-11 21:18

En lille tilføjelse, hvis den ikke kan køre rundt kan man med forsigtighed selv smøre lejet
med en dråbe olie. Lejet er dækket af en lille rund sølv etiket som med forsigtighed kan
fjernes.

Godkendelse af svar
Fra : engparken

Dato : 11-03-11 12:35

Tak for svaret jabalya.

Kommentar
Fra : jabalya

Dato : 11-03-11 16:22

Selv Tak og god fornøjelse