/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Blåbær og solsorte.
Fra : ebg_888
Vist : 952 gange
200 point
Dato : 01-03-11 21:39

Spiser solsorte blåbær - eller er der noget om, at de ikke bryder sig om farven blå?

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 210 point
Dato : 01-03-11 21:45

Nej, det er noget sludder, de spiser i hvert fald blå blommer.

Kommentar
Fra : nord47

Dato : 01-03-11 21:48

ja og mine blåbær

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-03-11 22:21

Du har sikkert set både brune og sorte solsorte, de brune er dem som ikke kan lide blåbær, altså den blå farve er nødvendig for fuglen.

Det var et useriøst svar, sandheden er at solsorte spiser alle slags bær om vinteren

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 01-03-11 22:30

Citat
Du har sikkert set både brune og sorte solsorte, de brune er dem som ikke kan lide blåbær, altså den blå farve er nødvendig for fuglen.

- og endnu en sandhed: de brune er hunner, de sorte er hanner....

Kommentar
Fra : nord47

Dato : 01-03-11 22:35

Christa

Du er ik' til at snyde,på en god dag

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 02-03-11 07:03

Her omkring har vi nogle lave buske med nogle nærmest lilla bær, og dem spiser de fleste fugle lystigt af.
Og det kan ses på de klatter der ligger rundt omkring.

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 02-03-11 21:23

Citat
Og det kan ses på de klatter der ligger rundt omkring.

Ja jeg tror nu også at jeg klatter hvis jeg spiste min egen vægt i bær.

Godkendelse af svar
Fra : ebg_888

Dato : 22-03-11 23:08

Tak for svaret svendgiversen.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 24-03-11 13:29

Tak for det