/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Redigerer i Wordpress, hvordan
Fra : heseda
Vist : 1014 gange
200 point
Dato : 01-03-11 17:58

Hvordan redigerer man i Wordpress. Jeg forstår man installerer programmet på sit websted. Kan man ikke installerer det på sin PC og efterfølgende loade rettelser op på sit webhotel, som man gør det i feks. Dreamweaver??

Kommentar
Fra : Maksimus

Dato : 01-03-11 19:59
Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 200 point
Dato : 01-03-11 22:19

Citat
Kan man ikke installerer det på sin PC og efterfølgende loade rettelser op på sit webhotel, som man gør det i feks. Dreamweaver??

jo, det kan man naturligvis godt, meeeeeeeen, det er bare ikke ret nemt.

Du skal for det første have en lokal webserver så du kan køre wordpress lokalt, du skal også have en sql database kørende lokalt.

Hvis det er en manøvre du har mod på så skal du kigge på en wamp server.
f.eks http://www.server2go-web.de/ som er en portable wamp server

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 02-03-11 05:29

Jeg kører selv en side på WordPress - http://www.dogvillestar.dk/ - og det eneste du har behov for at redigere for at komme i gang er filen wp-config-sample.php!

Se nedenstående vejledning!

Bare åben filen i f.eks Notepad eller Wordpad, da det er en simpel tekst-fil!
Husk at omdøbe den til wp-config.php inden du uploader alle filer til dit domæne, hvor de skla ligge i rod-biblioteket!

Den berømte 5-minutters installering

1. Pak filen ud og upload det hele.
2. Det vil sige indholdet i mappen wordpress, men ikke mappen selv. Medmindre du ønsker WordPress skal være en underside på dit websted, såsom mitdomæne.dk/wordpress.
3. Åbn wp-admin/install.php i din browser. Du vil derefter blive hjulpet gennem processen, der vil klargøre wp-config.php filen med oplysningerne vedr. forbindelsen til din database.
1. Hvis dette af en eller an grund ikke virker, så bliv ikke nervøs. Det virker ikke på alle webhoteller. Åbn wp-config-sample.php med en tekst-editor, såsom WordPad eller Notesblok og udfyld oplysningerne vedr. forbindelsen til din database.
2. Gem filen som wp-config.php og upload den.
3. Åbn wp-admin/install.php i din browser.
4. Når konfigurationsfilen er klargjort, så vil installeringsprogrammet oprette de tabeller som din blog skal bruge. Hvis der kommer en fejlmeddelelse, så tjek wp-config.php filen en ekstra gang og prøv igen. Hvis det stadig driller, så prøv support forummerne med så mange oplysninger som muligt. Du kan også prøve det danske forum.
5. Hvis du ikke skrev et kodeord, så nedskriv/husk/gem det udleverede kodeord. Hvis du ikke skrev et brugernavn, så er brugernavnet admin.
6. Installeringsprogrammet burde sende dig til login-siden. Log ind med brugernavnet og kodeordet fra installeringen. Hvis du bruger det genererede kodeord, kan du klikke på Brugere > Din profil og ændre kodeordet.

Fra; http://da.wordpress.org/

Godkendelse af svar
Fra : heseda

Dato : 03-03-11 12:16

Tak for svaret EXTERMINATOR, du svarede på det jeg søgte.

Kommentar
Fra : heseda

Dato : 03-03-11 12:18

Til dogvillestar: Det er en flot side du har og tak for dit indput. Jeg har tilmeldt mig til wordpress dk