/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
streamer
Fra : johnadler01
Vist : 675 gange
100 point
Dato : 01-03-11 10:48

hej er der nogle herinde der ved hvor vamt det skal være for at montere en streamer udendør på bilen bagrude, eller om det er ligemeget, har en fornemmelse af at hvis det er for koldt såkan den ikke holde
hilsen johnadler

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 110 point
Dato : 01-03-11 11:04

Hvis du fryser fingrene, skal du lade være - så er det for koldt og "limen" hærder ikke....

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 01-03-11 11:09

Check lige op på størrelsen og se om du kan montere den lovligt, der kom "nye" regler på området i 2007

Kommentar
Fra : johnadler01

Dato : 01-03-11 13:22

kortoververden, det er en gulpladebil så det er ikke noget problem
mvh johnadler

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 01-03-11 15:01

det kan gøres ved min 5 grader , men vil råde dig til at vente til der er mindst 10 grader

og med hensyn til det lovlige , så er det samme regler om det er hvid eller gulpladebil , så du skal stadig overholde max størrelse
det er faktisk sådan at du gerne må læsse så meget i bilen at du ikke kan se noget bagud , men selvom du læsser så meget i skal bagruden stadig være fri , det giver et klip første gang du bliver stoppet uanset om det er en streamer der er for stor eller ruden er så beskidt at du ikke kan se igennem , og det uanset om den er læsset helt op eller tom

Kommentar
Fra : johnadler01

Dato : 01-03-11 15:25

reglerne for streamere gælder kun for personbiler. Dvs. varerbiler er undtaget for reglerne. Der er ingen regler for varerbiler på det område, da der heller ikke er krav for varerbiler om at have indvendig spejl.

Med venlig hilsen
Færdselsstyrelsen, Bilteknisk afdeling
Road Safety and Transport Agency
Adelgade 13
DK-1304 København K www.fstyr.dk

mvh johnadler

Godkendelse af svar
Fra : johnadler01

Dato : 12-03-11 15:45

Tak for svaret refi.