/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Hjælp til at forstå Duellen på TV2News
Fra : Maksimus
Vist : 662 gange
25 point
Dato : 01-03-11 02:58

Nogen der så "Duellen" på TV2 News i dag?

Henrig Saas Larsen sagde noget interessant:

Det offentlige poster penge i ordrer til en masse små private firmaer, så der bliver skabt noget og der kommer gang i økonomien.
F.eks kan man afgive ordrer til byggefirmaer, til projekter der først senere starter op.
Så var der noget med at man på den måde kunne udskyde betalingen. Den del forstod jeg ikke helt.

Hvordan udskyde og hvorfor?

Kommer lidt flere point på i morgen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-03-11 07:30

Citat
Hvordan udskyde og hvorfor?

Citat
Kommer lidt flere point på i morgen.

Hvorfor forstod du ikke det...

Du gør selv det samme - lover noget du ikke har, på forventet "efterbevilling"

S+SF vil også bruge/love noget de IKKE har, men HÅBER på at få.....

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 01-03-11 09:51

Ja det er jo stort set det samme et firma gør, hvis de låner til oprettelse af ny produktion.
Det sker også på forventet indkomst, det er jo ikke noget mærkeligt i.
Ikke alle firmaer starter med små indtæger og bygger op efterhånden.
Det er altid en vurderingssag hvad der kan gå rundt i så henseender.

Kommentar
Fra : Maksimus

Dato : 01-03-11 11:25

Ja ok. Men det lyder da som en bedre måde end højrefløjens. Vi bevarer de mange små specialfirmaer i landet og skaber en masse arbejde, der senere giver pote.
Det vil sige at venstrefløjen støtter alle i samfundet, men mindst de rige.
Højrefløjen vil kun de helt store mastodonter det bedste, og dem har mindst, får også efter fortjent.

Skal det ikke forstås sådan?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-03-11 11:52

Citat
Vi bevarer de mange små specialfirmaer i landet og skaber en masse arbejde, der senere giver pote.

Vi HÅBER hedder det - INTET er sikkert

Citat
Det vil sige at venstrefløjen støtter alle i samfundet, men mindst de rige.

Du er inde på det RIGTIGE i deres "ønsker" - det holder bare ikke da pengene mangler

Citat
Højrefløjen vil kun de helt store mastodonter det bedste, og dem har mindst, får også efter fortjent.

De vil skam ALLE det bedste - bare ikke dem der ikke gider at bestille noget

Accepteret svar
Fra : EA_HS

Modtaget 25 point
Dato : 01-03-11 14:50

Citat
Det vil sige at venstrefløjen støtter alle i samfundet, men mindst de rige.

Helt rigtig,………
sådan har det altid været, og det bliver det sikkert ved med i fremtiden,

de borgerlige (blå blok) støtter hovedsagelig de rige,.. og tager fra de fattige,
alt hvad de lovede ved valget, er fup og fiduser,.. intet er gået i ’opfyldelse’,.. tværtimod,

det eneste tidspunkt de borgerlige vil hjælpe Alle,.. er lige før valget,...

venstrefløjen (rød blok) støtter hovedsagelig de fattige og svage i samfundet,
altså prøver at fordele goderne mere ligeligt / rimeligt.

det er mindre end 100 år siden, fattighuse var i brug,.. (i Danmark)
en arbejder der mistede sine penge, måtte leve på fattiggården resten af livet,
fordi ’de rige’,.. godsejerne,… betalte en arbejder en ussel løn,
i mange tilfælde nægte ham lægehjælp,.. kone, børn, familieliv,
i det hele taget behandle de ansatte som slaver,
http://www.leksikon.org/art.php?n=3160

nogenlunde som forholdene i de lande der nu gør oprør,

den filosofi går de borgerlige stadig ind for,.. om end de ikke taler højt om det,
hvis venstre,.. var en flertalsregering,.. og kunne føre deres politik 100% ud i livet,
så det virkeligt sløjt ud for en Dansk arbejder, og dermed de svage i samfundet,

det ved nutidens ’unge’ intet om,
så snart de har købt ’eget hus’,.. mener de at tilhøre ’de rige’,.. og stemmer borgerligt.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-03-11 14:59

Citat
så snart de har købt ’eget hus’,.. mener de at tilhøre ’de rige’,.. og stemmer borgerligt.

Ja - de er fornuftige mennesker - de unge

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 01-03-11 15:26

Citat
Ja - de er fornuftige mennesker - de unge

så er det sært de i dag sidder med røde ører,. og brokker sig over 2 huslejer,
i deres umættelige trang efter at score lette penge, pga. regeringens fejlslagne politik...

Godkendelse af svar
Fra : Maksimus

Dato : 01-03-11 18:56

Fantastisk dejligt indlæg. En god reminder.

Tak til dig også Refi.

Kommentar
Fra : Maksimus

Dato : 01-03-11 20:27

ups. Glemte de ekstra point.

Laver en tråd ved midnat.