/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Kommentar til "snaptil" tips
Fra : Kirstineka
Vist : 708 gange
500 point
Dato : 28-02-11 21:41

Hej jeg har ikke været på Kandu den sidste uge eller lidt mere.
Men jeg bliver lidt sur over/stødt af ”Snaptil” forslag om at man skal kunne deltage i debatter før at man selv kan deltaget i forskellige debatter før man kan blive medlem.
Grunden til at jeg selv blev medlem (guderne må vide hvornår), var at jeg fandt svar på et spørgsmål, som jeg umiddelbart bare søgte på Google, og så ”poppede” Kandu.dk op med en løsning. Det løste mit problem (ikke alle jeg har mange) med det jeg søgte fik jeg svar på.
Siden hen har jeg brugt Kandu en del og har fået svar eller løsninger til mangt og meget.
Jeg ”kigger” tit forbi, og reklamerer ofte for Kandu i min omgangskreds.
I mit sidste spørgsmål tog jeg fejl af M/K, men jeg tror da at jeg er blevet tilgivet af pågældende (IBM)
Jeg er glad for ”seneste tips”, men der skal jeg jo selv sortere hvilket indslag som ikke er ”fis i en horn-lygte”.
Generelt er jeg glad for JER ALLE seriøse på Kandu
Hilsen Kristineka

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 28-02-11 21:49

Hejsa.
Citat
Grunden til at jeg selv blev medlem (guderne må vide hvornår), var at jeg fandt svar på et spørgsmål, som jeg umiddelbart bare søgte på Google, og så ”poppede” Kandu.dk op med en løsning.

Det blev du så denne dato.
Citat
Medlemsdato : 11-09-2006

Citat
Siden hen har jeg brugt Kandu en del og har fået svar eller løsninger til mangt og meget.

Det er der så mange af os der har.
Og vi prøver næsten alle at hjælpe så godt vi formår.
Håber du fortsat er iblandt os.

Kommentar
Fra : Kirstineka

Dato : 28-02-11 22:14

Hej Piaskov.
Du er i hvert fald en af de aktive hjælpere. Selvom at jeg ikke bruger meget tid på at se hvem der er mest aktiv, så har jeg konstateret at at der er nogle der er mere online ende andre. Måske fordi I af en eller anden grund er ikke på arbejdsmarkedet - men så kan jeg nu udnytte Jer lidt
Hvis du skriver at jeg blev medlem tilbage i år 2006, så passer det sikker, jeg har da jævnligt har silllet spørgsmål her på siden, men jeg har da også selv besvaret eneklte spørgsmål.
Hjemme hos os er standard-svaret på alle spørgsmål "du kan jo altid spørge på Kandu"!!! - og det gør jeg så...
Hilsen Kristineka

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 28-02-11 23:53

Du kan komme og gå lige som du vil, men du er altid velkommen.

Der er mange gode råd at finde på kandu og der er mange søde og rare mennesker. Men kandu er en del af samfundet og de mennesker her er også en del af samfundet. Derfor vil der også være enkelte idioter, selv om de aller fleste her er søde og venlige.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 01-03-11 09:53

Hej Kirstineka

Mit Tips gik egentlig på at når jeg deltager i en debat og hjælper en spørger til at få løst et problem, så er der jo også en vis nysgerrighed om den hjælp jeg gav, også hjalp.
Det er jo ikke meget en "svarer" får tilbage. Jeg tror de fleste herinde ønsker at vide at de har hjulpet en anden person til en løsning på deres problem.

Så er det jo ærgeligt at en spørger kan oprette en profil på 2 minutter, stille et spørgsmål på 1 minut. En masse svarere tænker over spørgsmålet, bruger måske en halv time på at finde en løsning og derefter modtage nul respons på om løsningen virkede.
Det er også ødelæggende for forumet. Når du så googler en løsning på et problem, vil du kun komme en masse problemer frem, samt en masse utestede løsninger.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 01-03-11 10:42

Citat
Det er jo ikke meget en "svarer" får tilbage. Jeg tror de fleste herinde ønsker at vide at de har hjulpet en anden person til en løsning på deres problem.

Hvor har du dog ret. Men så et gammelt ordsprog siger : Utak er verdens løn.

Accepteret svar
Fra : f.larsen

Modtaget 500 point
Dato : 01-03-11 10:57

Hvis man først skal deltage i min. 5 spørgsmål/tips før man kan stille et spørgsmål, vil de spørgere, snaptil vil have mere knyttet til Kandu, bare skynde sig at skriv dødsyge/uinteressante/useriøse kommentarer til 5 spørgsmål, stille deres spørgsmål, få de svar de skal have og forsvinde igen.

Jeg tror det eneste der vil komme ud af det vil blive kommentarer der ikke kan bruges til noget som helst, og kun fylde i de til tider lange tråde. Trådene kan blive lange fordi spørgeren deltager aktivt med nye kommentarer/oplysninger, hvilket bringer nye vinkler ind til spørgsmålet, og vel egentlig formålet med spørgsmålene.

Jeg kommer her, fordi der kommer mange interessante spørgsmål og tip, som også jeg kan bruge. Jeg deltager i de tråde hvor jeg mener jeg har noget at byde ind med, og ellers nøjes jeg med at følge de tråde jeg synes er interessante.

Ha' en god dag her på Kandu og igen til de der har lyst til at hjælpe andre.

/f.larsen

Godkendelse af svar
Fra : Kirstineka

Dato : 01-03-11 18:11

Tak for svaret f.larsen.
Tak for dit indlæg, man kan vel ikke rigtigt kalde det et "svar" men mere et synspunkt, som jeg også har om Kandu.
Undskyld Snaptil, jeg har åbenbar misforstået dit "tip", derhen at du ønskede at nye brugere skal yde før de kan nyde.
Før man kan skrive indlæg/kommentarer på Kandu skal man jo være medlem, og jeg oprettede mig først som medlem ca. 1 uge efter at jeg "mødte" Kandu første gang. Jeg skulle lige se Jer "lidt an" inden.
Det har jeg aldrig fortrudt.
Hilsen Kirstineka

Kommentar
Fra : f.larsen

Dato : 02-03-11 13:39

Selv tak.

Du har ret i det mere er et synspunkt til snaptils tip.
Jeg kan da tilføje, at min indgangsvinkel var lidt det samme. Jeg søgte på Google oplysninger om slægtsforskning, hvor kandu så "poppede" op. Jeg har selv kun stillet 1 spørgsmål indtil videre (flere sandsynligvis på vej senere), men jeg har fundet ud af en hel del vedr. slægstforskning udelukkende ved at følge med i spørgsmål og svar herinde.

/f.larsen