/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
AVG -Øh
Fra : nomore
Vist : 596 gange
50 point
Dato : 28-02-11 19:07

Anti-Virus, sidste nye udgave, uden firewall.

Kan man slå ANTISPYWARE fra, eller skal den bare æde sig gennem alt,
ikke fordi det gør MIG skade, men den sinker alle programmer og filer jeg åbner.
Da det hele skal scannes, selvom jeg har sat X ved at den ikke skal scanne SÅ dybt og grundigt.
Samt den scanner (alt) før jeg kommer ind i Windows XP PRO, ved opstart.

Kommentar
Fra : Qualiman

Dato : 28-02-11 19:28

Jeg kører med microsoft firewal og essentials og er rigtig godt tilfreds

Ifølge min IT leverandør er de lige så gode som de andre
Så smutter jeg engang imellem ud på en af de andres onlineskannere - de har endnu ikke fundet noget så!..... hvorfor sløves jeg havde tidligere Panda pakken gab !!!! langsom og næsten dræbende så !

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 28-02-11 19:49

Anti-Virus, sidste nye udgave, uden firewall.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 28-02-11 19:53

Nogle programmer scanner hele computeren efter installationen.

Bare lad den gøre det, tag et bad eller gå en tur med katten, når Du vender tilbage er den færdig med scanningen.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 28-02-11 20:19

Jeg synes helt klart at du skal gå over til Microsoft Security Essentials, det er et rigtig godt antivirus program og det bruger meget lidt ressourcer, plus det har Microsoft's Windows Defender indbygget til at finde spy-ware og mal-ware og det bruger Windows' indbygget firewall. Alle tre komponenter og køre stadig meget svagt.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 28-02-11 20:51

Jeg bruger det som webnoob skriver, og det fungerer bare, min maskine starter lyn hurtigt op.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 01-03-11 22:11

Bruger også windows security essentials, men ikke alene. Scanner engang imellem med superantisyware, og den finder lidt. Og jeg lader den bruge de timer den skal bruge et par gange om måneden.
Eneste grund til at jeg valgte windows S E var at der var problemer med windows vista og avast.
AVG syntes jeg ikke har fungeret godt i et stykke tid. Men det er også kun gratis versionen jeg har prøvet.
Jeg ser kun windows som et antivirus program og ikke god nok til andet. Læs evt. om programmer på www.spywarefri.dk og find din egen pakke.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 02-03-11 20:07

Citat
Nogle programmer scanner hele computeren efter installationen.

OK _ det vidste jeg vel ikke,
men det hver gang jeg starter min pc.

Bare lad den gøre det, tag et bad eller gå en tur med katten
JOW_JOW og en
----
Citat
så!..... hvorfor sløves jeg havde tidligere Panda pakken gab !!!!

Derfor jeg spørger herinde mellem kloge hoveder
Jeg har samme problem med Avast, dog er den CA: 10 sekunder hurtigere at boote med.

----
Citat
Microsoft Security Essentials

VILLE DET MEGET gerne, men jeg syntes den er lidt for RØD/ USSR (FRA MS SIDE)
efter min mening, sidst jeg prøvede den, kunne jeg ikke lave UNDTAGELSER = DREV og mapper
der ikke skulle scannes, smat man ikke kunne slå beskyttelsen midlertidigt fra,
ELLERS var jeg firbøffet over at DEN virkede så godt VS alt andet der kommer fra MS..

Citat
kun gratis versionen jeg har prøvet

Tja: hvis man så også skal betale sig til noget der virker GODT og hurtigt
så ville jeg vælge? Kaspersky eller Eset Nod32, de tager ikke mange krafter = i baggrunden.
Men MIT probler er, jo bare at jeg kan se, at (nej) den scanner når jeg starter op
da det tager over et ½ minut længere for min pc at starte op.
-----
Har lige lavet en ny install af XP og uden Beskyttelse tgaer det knap et ½ minut
at boote den op, men med AVG optil ½1 minut.
Og den anden disk jeg har (og brokker mig over = herinde), tager det 2½ minut.
Men når den så endelig er kommet forbi VELKOMMEN, så er jeg på MED DET samme.

Jeg skal dog også nævne at der ikke ligefrem er RAM (750mb) eller andet, som får den til
at ligne en 100 meter løber på 9.9 eller deromkring.
Men den har altid fulgt med mig/ eller omvendt.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 02-03-11 20:09

Citat
ELLERS var jeg firbøffet over at DEN

Stavefejl er gratis.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 02-03-11 20:11

Citat
Velkommen
granner01

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 02-03-11 20:19

sidst jeg prøvede den, kunne jeg ikke lave UNDTAGELSER = DREV og mapper
der ikke skulle scannes

Jeg må sgu' indrømme at jeg tror du er typer der ikke kigger ordenligt efter hvad du laver.
Prøv og lige og kig på mit billede:
http://peecee.dk/upload/view/293345

Kommentar
Fra : Qualiman

Dato : 02-03-11 20:30

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 04-03-11 19:19

http://peecee.dk/upload/view/293345

Citat
Jeg må sgu' indrømme at jeg tror du er typer der ikke kigger ordenligt efter hvad du laver.

Den mulighed var der altså ikke, på den udgave jeg havde afprøvet. eller også den var ikke virksom.
Og JO, jeg SER rimeligt godt efter hvad jeg ellers roder med,
men man kan jo ikke se alt, eller kan man.
Det du viser på billedet, kan man jo ikke UNDGÅ at se, hvis jeg ellers kunne finde det,
da jeg prøve det og det kunne jeg ikke finde, og jeg er trods alt ikke helt blind..

Men det skal da lige afprøves igen.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 04-03-11 19:22

Men, bortset fra det.

Kan man slå Spyware scanneren fra på AVG.
Bortset fra man kan slå scanning af diverse fil-endelser fra.

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 25 point
Dato : 15-03-11 11:48

Har du ikke fået et svar på dit spørgsmål endnu?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 21-03-11 10:43

Er det ikke ved og være på tide vi får en tilbage melding?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 28-03-11 12:06

Stopper med at abonnere på dette spørgsmål.

Godkendelse af svar
Fra : nomore

Dato : 28-03-11 18:43

Tak for svaret webnoob.
Citat
Men, bortset fra det.

Kan man slå Spyware scanneren fra på AVG.
Bortset fra man kan slå scanning af diverse fil-endelser fra.

Citat
Har du ikke fået et svar på dit spørgsmål endnu?

NEJ, DET HAR JEG IKKE.........
MEN SIDEN DU ÅBENTBARRT HAR SÅ FISSE TRAVLT MED MIG
så lukker jeg = tilfreds

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 28-03-11 20:10

Hvis du ikke har fået løst dit problem så skulle du måske skrive det, det er over en måned siden der er sket noget på denne her tråd.