/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
mpg til VCD
Fra : NielsPT
Vist : 586 gange
1 point
Dato : 14-05-03 18:03

Jeg mangler et godt program der konventerer avi/mpg til VCD/SVCD, nogen forslag?

Det sidste jeg brugte lavede filen, men da jeg stoppede cd'en i min DVD-afspiller (som kan afspille VCD m.m.) var den sort/hvid, og uden lyd...

Kommentar
Fra : joker

Dato : 14-05-03 18:26

hejsa

Du skal bruge et program som hedder TMPGEnc.

Du kan finde alle de nødvendige oplysninger og guider på denne side www.vcdhelp.com

Men har du prøvet bare at brænde den direkte over. VCD er jo netop MPEG format

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 15-05-03 16:41

ja det har jeg prøvet, men ikke med video i mpeg format.. kun mpg/avi...
Det virkede ikke.. :(

Accepteret svar
Fra : SAVVY

Modtaget 1 point
Dato : 01-08-03 15:43

Så skal du førest have fat i et program der hedder Virtual Dub (søg efter det på google)! Her skulle det være muligt at gå fra avi til MPEG og via TMPGEnc til VCD eller SVCD...

-SAVVY