/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Hvilket komfur skal jeg vælge...?
Fra : fdbm
Vist : 3228 gange
500 point
Dato : 28-02-11 16:05

Står overfor at udskifte et veltjent komfur til fordel for et komfur med nyere teknologi. Har bl.a. fundet et som tiltaler mig, men tør jeg investere i det når jeg ikke rigtigt kender mærket?

Nogen der har kendskab til mærket Ecotronic, og måske endda erfaring med et komfur med hele 2 ovne af mærket Ecotronic HKK68W - og måske har en ide om 'hvem der står bag produktionen'?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 28-02-11 16:19

Nej, men jeg ville aldrig købe et komfur med denne store rabat:
http://www.hvidevaretilbud.dk/product.asp?product=4779

Der må være enten noget forældet eller noget for billigt kram indbygget?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 28-02-11 16:25

Her til sammenligning konfurer i bedste tysk kvalitet:
http://www.pricerunner.dk/sp/siemens-induktion.html

man får det man betaler for...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-02-11 16:36

Er du helt sikker på at du skal have en komfur? Hjemme hos os har vi delt kogeplader og ovn i 2. kogepladerne ligger i køkkenbordet:
http://www.whiteaway.com/product/siemens-et651ee11e/
og ovnen er indbygget i et skab så den står i samme højde som køkkenbordet:
http://www.whiteaway.com/product/beko-cis302000x/
de 2 viste er vores "komfur" løsning og det er helt sikker at vi ikke vil have ovnen ned under kogepladerne igen, meget nemmere at holde øje ned bagværket uden at bukke sig ned
bare noget jeg synes i burde overveje
Har i bestemt om det skal være de runde masse -, glaskeramiske - eller induktions kogeplader? også noget i skal være opmærmsomme på, mere end et tilfældig kompur med 2 ovne

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 28-02-11 17:33

til 4000 kilo er deet vel ok
men skal du have "ny" teknik skal du af med mere

induktionskogeplade er toppen pt indenfor el komfure

eks.
http://www.wupti.com/Produkter/Hvidevarer/Komfurer/Induktion/?gclid=CKfl35Cnq6cCFQdJ3goddR5IDQ

http://www.dr.dk/DR1/Rabatten/Indslag/2007/0301140010.htm

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 28-02-11 18:54

Det er da godt at andre også tager afstand fra billige Ecotronic produkter.

Hvis du vil være lykkelig "happii" så se her:
http://www.happii.dk/product.aspx?prodid=208562

Det taler vel for sig selv...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 28-02-11 19:31

Her kan du se at det også hedder Witt ECOTRONIC HKK68W DOBBELTKOMFUR

Kommentar
Fra : fdbm

Dato : 28-02-11 21:04

Ja ja, tak for de foreløbige velmente svar og tilkendegivelser.
Det bliver nok ikke aktuelt at tænke på indbygningsmoduler (mangler desværre plads til det), og min tvivl går nu mest på mærket Ecotronic, som jeg ikke aner noget om. Det kan jo være både godt og skidt - det er skam før set at noget forholdsvis billigt faktisk var noget rigtig godt (tænker på hvad Gorenje har udviklet sig til af kvalitetsprodukter på hvidevare-feltet).
Desuden vakles mellem keramisk/induktion på kogepladerne, hvilket dog må afgøres i forhold til hvad der ellers kan opfyldes af ønsker om ovnplads og energiforbrug mv.
Det med dobbeltovnen er noget min kæreste "synes rigtig godt om", hvor jeg nok mere vil satse på at få noget med 'ægte varmluft'.
Men det er jo lidt af en jungle at rode rundt i - og jeg ville såmænd bare gerne vide lidt om hvorvidt Ecotronic måske var et anerkendt mærke på linie med Electrolux, Voss, Gram, Vestfrost m.fl.
Prisniveauet kan vi altid tale om ... men selvfølgelig 'får man hvad man betaler for' ...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 28-02-11 21:19

>jeg ville såmænd bare gerne vide lidt om hvorvidt Ecotronic måske var et anerkendt mærke på linie med Electrolux, Voss, Gram, Vestfrost m.fl.

Nej, det har jeg jo prøvet at forklare, det er billigt discount,
selv hos Skousen her til ca halv pris af de andre kendte mærker du nævner:

http://www.skousen.dk/Ovne_og_Mikro-295.aspx?GroupID=SHOP6_2562&PageNum=2

Kommentar
Fra : fdbm

Dato : 28-02-11 21:52

#svendgiversen:
Har forstået at du ubetinget anser billige dicountvarer for at være 'noget lort'. Men ved du noget konkret om discountproduktet, f.eks. hvor og af hvem det er produceret, eller andre fakta? Jeg erkender at billige produkter kan være fremstillet de særeste steder og være strikket sammen af 'billigt kram' - men det behøver jo ikke være tilfældet (som mit tidligere eksempel med Gorenje da har vist).

Er nok generelt mest ude på at høre om andres kendskab til produktet og erfaringer dermed.

Kommentar
Fra : fdbm

Dato : 01-03-11 14:43

Er Ecotronic mon et dansk fabrikeret produkt, eller er det udenlandsk - i givet fald hvorfra?

Kommentar
Fra : Bassebo

Dato : 01-03-11 17:18

Jeg vil købe et ganske alm. komfur med keramisk plader og en oven med varmlufts oven og ikke en varm luft cirklations oven, fra voss..... det virker og er til at købe for små penge , og hvor man handler er jo op til hvor man syntes at få den bedste service fra sælger........
Hvis jeg skulle vælge vil jeg gå ind til den lokale hvidevarepusher og snakke med ham, til tider vil man få den bedste service der og så støtter man jo også lokalt......

Bassebo.....

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 500 point
Dato : 01-03-11 19:01

Ja, Bassebo det ville jeg også, men det er jo ikke det spørgsmålet drejer sig om...

Selv om jeg næsten har fået mundkurv på:
Med de priser er jeg helt sikker på at Ecotronic produkter ikke er produceret i Danmark.

Jeg havde/har igen brugt megen tid på at finde hvorfra de kommer,
noget de mærkeligt nok ikke ønsker at oplyse.

Men de meget billige komfurer er helt klart importeret, hvilket bekræftes af disse fundne links:

Produceret af Witt med vare nr. 5707582150233 - Pris DKK 3.899,00.

Witt Marcos Vencio [Import].

Witt Marcos Sinfonia Del Alma [Import] ...

Witt Sterling Shadows & Secrets [Import] ...

Witt Elise Mezzanine [Import].

Samt:
Liste over alle Witt Gretchen Gretchen Witt Demo Import på gadyet.dk. ...

http://www.happii.dk/product.aspx?uid=255129&prodid=208562&tduid=1856cde7b834387ee1cf7395de4fe8be

Undskyld at svarede igen, men jeg har faktisk brugt timer på dette dit spørgsmål,
Svend

Kommentar
Fra : Maksimus

Dato : 01-03-11 20:02

Jeg snakkede med en dame der skulle udskifte hendes komfur efter 56 år. Se det er kram. Det var nok ikke lige up2date med energibesparing

Mærket var Viking.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 01-03-11 20:12
Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 02-03-11 14:06

har du prøvet at spørge hos butikken? Det er ikke altid de forsøger kun at sælge dig det produkt med størst avance

Godkendelse af svar
Fra : fdbm

Dato : 02-03-11 23:12

Tak for svaret svendgiversen.

Der er skam ikke givet mundkurv til nogen herfra.

Har ikke helt fået svar på det jeg er i tvivl om, men har dog nok fundet ud af at jeg ikke vil vælge noget af 'det billige kram' af tvivlsom oprindelse.

Mht. Ecotronic har end ikke forhandlerne kunnet give et fuldgyldigt svar på hvorfra produktet stammer, så den løsning opgives til fordel for noget fra Gorenje, Voss eller Gram.

Tak for dysten og alle besvarelserne.

Frank

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-03-11 07:25

Selv tak