/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Køb af domæne
Fra : metalfaust
Vist : 619 gange
100 point
Dato : 28-02-11 15:01

Jeg har nogle domæner jeg gerne vil købe til fremtidig virksomhed, men da jeg ikke har erfaring med dette, melder der sig en række spørgsmål, som jeg håber, at I herinde kan svare mig på

Hos forskellige udbydere har jeg med succes fundet, at de pågældende domæner er ledige. Men jeg kan konstatere stor forskel på pris faktisk 10-15 gange afhængig af hvem man køber hos. Men principielt burde der vel ikke være forskel? Enten har man eller man har ikke domænet. Vedligeholdelse mv. står man jo selv for?
Et andet spørgsmål er mht. køb. Hvad indebærer det at købe? Hvis jeg f.eks. købte domænet fodbold.dk ville jeg så eje det så længe jeg betale en årlig afgift. Hvilke regler gælder mht. salg (så længe det selvfølgelig ikke er spekulation, hvor jeg køber postdanmark eller lignende)? Er der forskel på om det er .dk eller .com?

Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 28-02-11 15:50

Hejsa,

Prøv også at checke Speednames: https://www.speednames.com/da

Her køber jeg normalt mine domæner og de giver et godt overblik over ledige endelser.

Når du først har købt et domæne er det dit så længe du betaler for abonnementet.

Bluesky

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-02-11 16:03

Her køber jeg mine domæner.
www.gratisdns.dk
Når jeg så har valgt hotel eller bruger min egen server, så får jeg bare gratisdns til at vise hvor domænerne ligger......................og det er gratis.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 28-02-11 16:08

Sæt Dig på endebetegnelsen .com også, ihvertfald hvis domænenavnet har udenlandsk accent.
Bliver Din side stærkt besøgt og Du kun har .dk vil mindre seriøse sider fyldt med spyware købe .com navnet.

Du har jo nok selv prøvet at lave almindelige stavefejl i adresselinien for mere kendte domæner....eller forkert endebetegnelse....og røget ind på en plat-side

Kommentar
Fra : alka

Dato : 28-02-11 17:51

Jeg bruger danhost.dk både med domæne køb og hotel, meget billigt og har kørt problemfit hos mig i flere år!

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 28-02-11 18:21

Plejer at lave mine handler her
http://www.dandomain.dk/produkter/domain.html
Men gad vide hvordan de kan sælge et NAVN 2 X = > mange gange (noget med en gulvhøvling)
det var på TV, er mig UFATTELIGT...
Men sådan er livet så rart, til tider.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 28-02-11 18:23

Citat
stor forskel på pris faktisk 10-15 gange

BEVISER _ tak
Ellers køber du server pladsen også, det kan på ingen måde være PRISEN for et www_navn

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 28-02-11 21:20

Citat
Når du først har købt et domæne er det dit så længe du betaler for abonnementet.

Nej ikke altid, der er noget, der hedder Klagenævnet for Domænenavne, og der kan du faktisk miste retten til dit domæne.

Hvis du f.eks. laver et domænenavn, som du ikke bruger særlig aktivt, eller i forretningsøjemed, så kan en anden faktisk få navnet. www.fodbold.dk gætter jeg på kan være svært at beholde.

Postdanmark ville du nok kun kunne beholde et par dage, før nogen i etaten brokkede sig

Jeg var f.eks. tæt på at klage over nogen, som havde registereret mit efternavn uden at hedde det. Jeg droppede det, da jeg ikke hedder noget særlig specielt, men der er flere afgørelser som viser at man kan miste sit domæne på den konto.

Kommentar
Fra : crazypaki

Dato : 25-05-11 00:05

Køb dine domæner fra http://webhosting.dk - det er inkl gratis DNS manager så du kan administrere hvor IP adresserne skal pege.

Fik det anbefalet af http://www.pixelit.dk som er prof. på området.