/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
USB 3 hvad kan den bruges til
Fra : EiHaBr
Vist : 1172 gange
100 point
Dato : 28-02-11 13:55

Jeg manglede USB porte i min PC og derfor købte jeg en kort med 2 stk i, og det var dengang da Aldi var billig med dem.
Nu er spørgsmålet hvad kan den med fordel bruges til, for jeg syntes ikke jeg har noget der er beregnet til USB 3,0, men bruger den bare til overførsel af billeder og printer kabel.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 110 point
Dato : 28-02-11 13:58

Citat
for jeg syntes ikke jeg har noget der er beregnet til USB 3,0

Det har du sikkert heller ikke - men det kommer hen ad vejen.....

Eneste forskel er blot HASTIGHEDEN

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 28-02-11 14:01

USB 3 overføre data hurtigere en LAN, op til 4,8 Giga Bit i sekundet, og det MEGA hurtigt, men det kræver dit bundkort understøtter dët.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-02-11 14:34

Jeg bruger USB 3 til min eksterne sata/USB 3 harddisk.
Den sættes til mit dobbelte pciexpress kort.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-02-11 14:36

Citat
Den sættes til mit dobbelte pciexpress kort.

Kan den så spille musak....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-02-11 14:48
Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 28-02-11 16:03

Ja min USB sidder også i en PCI Express port.

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 28-02-11 16:16

PC eren kører XP og bundkortet har adgang til 10 USB 2,0 og 4 Sata 3,0.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 28-02-11 16:19

SATA 3 er jo på ingen måde det samme som USB 3.0.

Men det lyder ikke som om din computer er kompatibel med USB 3.0 Ved du hvad dit bundkort hedder?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-02-11 16:25

EiHaBr >Der burde kunne komme fart på en ekstern sata harddisk via USB 3 gennem din pciexpress

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-02-11 16:43

Når jeg nævner sata/usb 3 - så er det en sata harddisk som lægges i et eksternt kabinet med usb 3 interface / tilslutning, evt. til et pciexpress kort med usb 3

Dette kabinet kører også fint i usb 2 (dog noget langsommere)

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 28-02-11 18:06

Jo jeg kan saktens lave back up til en harddiske, der tager jeg kablet direkte ud af kabinetter en gang imellem til en gl. sataharddiske på gulvet, der er jo flere muligheder.

Det er en ganske god hjemmebygget PCér med 1000GB seagate, 2 x 1024 mb DDR800 Ram, CPU Athlon 64x2 4200+

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 28-02-11 18:13

Ja nu glemte jeg jo at skrive at bundkortet hedder ASUS M3A.

Det er ikke noget der haster, men det er da rart at have nødvendig viden parat.

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 02-03-11 09:53

Tak for jeres deltagelse der var mange gode svar.
refi får point for at være den første.

Godkendelse af svar
Fra : EiHaBr

Dato : 02-03-11 09:54

Tak for svaret refi.
Du var hurtigst.