/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Hvad hedder en usb kabel der kan flytte
Fra : EiHaBr
Vist : 755 gange
100 point
Dato : 28-02-11 13:51

En USB kabel der kan flytte filer fra bærbar til stationær.
Og er det ikke den nemmeste måde at gøre det på.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-02-11 13:56

Citat
Hvad hedder en usb kabel der kan flytte

Det klarer et USB-Stick

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 28-02-11 14:03

er det ikke et lidt underligt spørgsmål?

Som skrevet kan du bruge en USB-stick (USB-nøgle) eller overføre det via en LAN eller bluetooth forbindelse.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 110 point
Dato : 28-02-11 14:08

Citat
er det ikke et lidt underligt spørgsmål?

er det ikke et underligt svar?! fra en IT -PRO

Det hedder USB 2.0 PC Net Link Kabel

Med dette USB 2.0 PC Net Link Kabel kan du overføre data direkte imellem to computere via USB porten.

http://www.av-cables.dk/computer_kabler/usb_kabel/usb_kabel/usb_pc_link_kabel/usb_20_pc_net_link_kabel_1235_da.html

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 28-02-11 14:12

Citat
fra en IT -PRO

Kommentar
Fra : JanusN

Dato : 28-02-11 14:13
Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 28-02-11 14:15

Citat
er det ikke et underligt svar?! fra en IT -PRO

Det kan jo diskuteres, men i min verden bliver mærkelige spørgsmål besvaret mærkeligt. Man behøver ikke være professor for at vide det er et USB-kabel der er navnet og det bare skal have to han-stik for at kunne bruges.

Men lad det nu ligge, du får pointene hvis spørgsmålet bliver lukket.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-02-11 14:40
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 28-02-11 15:03

Hvis du har vista kan det link jeg kom med tidligere ikke bruges, det burde dette kunne

Send files very easily through your USB 2.0 port between PCs or Macs with this datalink cable. Systems with Mac OS® 10.2 or later, Microsoft Windows® Me, XP or Vista™, Windows 7 do not need a driver installed.
http://www.av-cables.dk/computer_kabler/usb_kabel/usb_kabel/usb_pc_link_kabel/usb_20_pc_net_link_kabel_pc_mac_3316_da.html

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 28-02-11 16:12

Tak for de forskellige svar.

Jeg ved da godt jeg kan bruge en USB stik, men min dokument mappe fylder 27 GB, og så vil jeg gerne bruge noget bedre, nemmere og hurtigere måske, hvis prisen ikke bliver for høj i forhold til hvad jeg opnår.

Min stationær pc kører XP og min bærbare kører WIN 7, det kunne jo være rart om det var nem at lave dem ens i dokumentmappen og adresser, foretrukne osv.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 28-02-11 16:14

Hvis du har de 2 computere på samme netværk, så kan du jo dele mapperne og så kopiere data'en over netværket.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 28-02-11 16:15

Hvis du har et netværk kan du jo os synkronisere på den måde!

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 28-02-11 16:55

Ja det må man kunne, men så er det jo at sådan noget ved jeg ikke noget om endnu.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 28-02-11 16:59

Hvis de er koblet til en router begge to så er du sikker på de køre på samme IP-range. så skal du bare dele mapperne så de kan ses på den anden computer.

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 28-02-11 17:32

Jeg har modem ved den stationære og en kabelfri forbindelse til bærbar.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 05-03-11 21:23

Så deler du bare mapperne.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-03-11 21:50

Citat
Hvad hedder en usb kabel der kan flytte

Det kan hedde et USB 2.0 PC Net Link Kabel

Send files very easily through your USB 2.0 port between PCs or Macs with this datalink cable. Systems with Mac OS® 10.2 or later, Microsoft Windows® Me, XP or Vista™, Windows 7 do not need a driver installed.
http://www.av-cables.dk/computer_kabler/usb_kabel/usb_kabel/usb_pc_link_kabel/usb_20_pc_net_link_kabel_pc_mac_3316_da.html

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 14-03-11 19:19
Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 14-03-11 19:45

Mange tak for jeres deltagelse og gode svar.
Nu mangler der jo bare jeg får noget gjort ved sagen, nu ved jo at jeg bare skal købe en net link kabel og så komme igang.
Det sker at jeg ikke får gjort så meget ved tingene en rum tid. Nu har jeg været desværre været på sygehuset og været syg, men så har jeg også været på ferie i Mallorca,hvor dejligt, ovenpå.
Nu må jeg give klaudi for den lange deltagelse, og få den lukket.

mvh EH

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 14-03-11 19:54

God bedring

Godkendelse af svar
Fra : EiHaBr

Dato : 15-03-11 08:08

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 15-03-11 08:59

velbekomme