/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Gulvvarme i betonfundament vs i trægulve
Fra : goebbels
Vist : 1730 gange
500 point
Dato : 28-02-11 10:25

Jeg leder efter priser pr m2 på gulvvarme indstøbt sammen med betonfundamentet og priser hvis man laver det med svaneplader under trægulve på evt. 1salen

Nogen der kender priserne eller har et link til www hvor man kan se dem?

N.B. Links til firmaer jeg kan ringe til er IKKE aktuelle

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-02-11 10:48

Uden noget link................................................det er billigst med gulvvarme i beton, hvis der alligevel skal støbes et betondæk.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 28-02-11 10:53
Accepteret svar
Fra : sverola

Modtaget 250 point
Dato : 28-02-11 16:15

http://www.bolius.dk/alt-om/energi/artikel/gulvvarme-i-aeldre-huse/

Her er et link til forskellige løsninger på gulvvarme ( vandbåren) men du skrver ingenting om det skal være el eller vand??? men jeg går ud fra vandbåren..
Prisen pr m2 kommer meget an på om du er " gør det selv " eller skal have folk på jobbet.
Skal du lægge helt nyt i feks stue etagen er det billigst med beton og god isolering.
I 1. sal er det billigste at lægge i træ da det bliver ganske omfattende at forstærke gulvet til at bære den ekstra vægt som betonen giver.
Men at give en pris pr m2 ville for mit vedkommende blive rent gætværk -men måske nogen herinde har fået et gulv lavet for nylig ??

Mvh
sverola

Godkendelse af svar
Fra : goebbels

Dato : 02-03-11 01:42

Tak for svaret sverola.

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 02-03-11 17:30

Selvtak.......håber du får dig lagt et varmt gulv