/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Brænder
Fra : migBECOOL
Vist : 582 gange
300 point
Dato : 28-02-11 08:19

Hey kandu . har lige købt mig en hp 8540w . Der sidder dvd brænder i, men jeg har en extern samsung brænder jeg gerne vil benytte.

Problemet er bare at hvis jeg skal brænde med min samsung brænder, brænder den kun X0,6.

Den plejede på min gamle bærbar at brænde x4.

Den brænder der sidder i hp'en vil godt brænde den hastighed jeg beder om ..

HJÆLP..

Hilsen den desperatee.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 28-02-11 09:34

Citat
extern samsung

Citat
brænder den kun X0,6.

Er det usb, så tror jeg det er derfor det går langsomt

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-02-11 10:38

Citat
Der sidder dvd brænder i, men jeg har en extern samsung brænder jeg gerne vil benytte.

Og hvorfor dog det ????

Det er fuldkommen ULOGISK at bruge en EXTERN brænder i en maskine med INTERN brænder.....

Den nye brænder kan KUN være bedre end den gamle - og brænderprogrammerne virker på begge....

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 300 point
Dato : 28-02-11 10:52

Du skal lige sikre dig at den er tilsluttet USB2 og at der er strøm nok til brænderen.
Hvis den ikke har ekstern strømforsyning kan det evt klares med en dobbelt USB ledning.

Kommentar
Fra : migBECOOL

Dato : 28-02-11 13:05

har kun usb2. Den virkede på min gamle . Det er bare fordi jeg ikke vil slide den der sidder i bærbaren op ..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-02-11 13:54

Citat
Det er bare fordi jeg ikke vil slide den der sidder i bærbaren op ..

Mon ikke resten af maskinen forgår før brænderen....

Kommentar
Fra : migBECOOL

Dato : 28-02-11 22:11

nej det er ikke sikker brænder mange billeder til familien og såen. de siger jo mellem 400 - 700 cd'er

Kommentar
Fra : migBECOOL

Dato : 28-02-11 22:13

mene bortset fra det, så fandt jeg mit problem.

Den usb fordeler jeg havde understøttede ikke 2.0. så fik købt sådan en ny , og det spiller bare nu.

tak for svaret Eyvind

Godkendelse af svar
Fra : migBECOOL

Dato : 28-02-11 22:13

Tak for svaret Eyvind.

Kommentar
Fra : Eyvind